Gezondheid alle pijlers

Astmatisch en wollen dekbed, kan dat?

10-04-2011 11:48 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vraag even, mijn zoontje heeft astmatische klachten. Hij gaat nu naar een groot bed, en heb nog een 1-persoonsdekbed wat vrij nieuw is.

De vulling van Texels scheerwol, kan dit of kan dit niet?

Er is geen sprake van allergieën bij hem.

Tenminste niet onderzocht, want daar is hij nog te klein voor volgens de kinderarts.

Maar goed, gewoon proberen dit??

Of heeft iemand er ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het per persoon verschilt. Ik heb ook astma en ook een wollen en een donsendekbed. Het is niet helemaal ideaal maar om er nou een nieuw dekbed voor te kopen. Je kan toch even kijken hoe het gaat, en gaat het niet kan je altijd meteen een ander dekbed kopen. Dat zou ik doen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Huismijt kan volgens mij niet leven in wol en dons, dus ik zou het even aanzien, maar voor het zelfde geld reageert je zoon astmatisch op dieren, dan zou ik het dus niet proberen.
Alle reacties Link kopieren
Hi,



Ik heb astma en ben voor allerlei dingen allergisch, waaronder huisstofmijt.

Wat bij mij heel erg werkt is anti-allergie kussen en deken. Is van een ander soort iets, maar dan heb ik geen last van mijn astma.

Omdat het (nog) niet onderzocht is bij je zoontje (de allergieën dan) zou ik het eens proberen met het dekbed wat je hebt. Mocht je merken dat hij 's ochtends benauwd is als hij opstaat, dan is het tijd een ander dekbed te kopen.
Mijn man is astmatisch en allergisch en kan niet onder een wollen dekbed.
Alle reacties Link kopieren
Oke thanks, ik ga het gewoon proberen. Ik merk het wel als hij meer hoest of meer benauwd is inderdaad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven