Gezondheid alle pijlers

Opgezwollen/opgezet gezicht ... wat zou het kunnen zijn????

29-10-2011 11:42 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Sinds 3 dagen is mijn gezicht, eigenlijk de onderkant van mijn gezicht, zeg vanaf mijn neus naar onderen, opgezet. Niet mijn mond maar wel mijn wangen, kin en nu ook mijn hals.



Ik ben naar de dokter geweest (niet mijn eigen huisarts omdat ik momenteel een paar dagen ergens anders logeer) maar daar kwam ik ook niet verder mee want die wist ook niet wat het was. Opgezwollen klieren maar hoe wat en waarom wist ze dus niet. Ik moet maandag maar naar mijn eigen huisarts gaan als het nog opgezet was.



Ik voel me verder niet ziek ofzo, heb geen koorts maar voel me wel rot omdat ik echt geen zin heb om met zo'n hoofd de deur uit te gaa.



Kennen jullie de film 'Shallow Hal' met Gwenyth Paltrow waarin zijn heel dik is maar Hal haar als slank ziet? Nou zo'n hoofd heb ik dus



Ik dacht eerst aan de bof maar dat kan volgens de dokter niet omdat ik dat als kind al heb gehad en volgens haar kun je het geen tweede keer krijgen.



Of misschien vocht? Het lijkt wel of het 'zakt' namelijk, eerst zat het meer in de wangen leek wel, gisteren meer rond mijn kin en nu zakt het meer in mijn hals lijkt wel.



Erg mysterieus in ieder geval



Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? En belangrijker: hoe kom ik eraf ?



Bedankt alvast!
Alle reacties Link kopieren
Misschien een allergie? Een collega van mij heeft dat ook.
Alle reacties Link kopieren
Wat naar.

Ik ken wel iemand die een opgezwollen gezicht kreeg na het verven van haar haar.

Misschien ben je ergens overgevoelig voor?
Alle reacties Link kopieren
De bof kan je wel meer dan 1 keer krijgen in principe. Ik heb het als kind gehad, en een half jaar geleden weer (de 'studenten-versie') ;)



Maar verder heb ik geen idee, sterkte er mee!
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie reactie. Ik dacht ook aan een allergische reactie maar heb niet iets anders gegeten, gedronken of iets anders gedaan dan normaal.



Het lijkt wel een zogenoemd vollemaansgezicht dat mensen weleens krijgen als ze Prednison gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tomaat3 schreef op 29 oktober 2011 @ 11:46:

De bof kan je wel meer dan 1 keer krijgen in principe. Ik heb het als kind gehad, en een half jaar geleden weer (de 'studenten-versie') ;)



Maar verder heb ik geen idee, sterkte er mee!



Thans tomaat, ik dacht dus ook aan de bof maar had jij toen geen koorts en een ziek-gevoel? Dan heb ik dus niet, voel me verder goed.



Ben trouwens wel verkouden maar eigenlijk maar een beetje, niet snotverkouden ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzetend vervelend zeg!

Ik zou inderdaad even goed nadenken of je de afgelopen dagen niet toch "iets anders" hebt gedaan. Je logeert/logeerde bij anderen. Gebruiken zij ander wasmiddel ( kussen ) heb je een andere creme gebruikt, hebben ze bepaalde kruiden in het eten gebruikt, kan je gestoken zijn door een insect.

Ik ben eigenlijk wel nieuwschierig wat het nou is!
Alle reacties Link kopieren
Ontstoken speekselkliertjes?
quote:Mii schreef op 29 oktober 2011 @ 11:47:





Het lijkt wel een zogenoemd vollemaansgezicht dat mensen weleens krijgen als ze Prednison gebruiken.Je bedoelt het syndroom van Cushing: http://nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom_van_Cushing



Daar heb je wel wat meer bij dan opgezette kin en wangen...



Bof is ook niet logisch, dat is namelijk een ontsteking van je speekselklier en die zit voor je oor, ongeveer. Bovendien is dat meestal aan een kant.



Allergie zou kunnen maar dan zou je ook jeuk en roodheid verwachten en natuurlijk iets waar je allergisch op gereageerd hebt...

Als je opgezette lymfklieren hebt misschien toch een of ander virus? Als het blijft misschien via de eigen huisarts even bloed laten prikken?

Succes en hopelijk trekt het snel weg...
Alle reacties Link kopieren
Ga naar de Tandarts, het kan een chronische ontsteking vanuit een van je tanden/kiezen zijn die nu acute is geworden.

De onsteking zoekt dan een makkelijke weg en dat is meestal doorde zachte weefsel, wang e.d.



Je hoeft geen kiespijn te hebben hiervoor
Ik zou een tabletje anti-histamine proberen. Dat kun je zo bij de drogist krijgen. Helpt het, dan is er toch een allergie in het spel. Helpt het niet, dan is dat onwaarschijnlijk.
quote:skiewietje schreef op 29 oktober 2011 @ 12:02:

Ga naar de Tandarts, het kan een chronische ontsteking vanuit een van je tanden/kiezen zijn die nu acute is geworden.

De onsteking zoekt dan een makkelijke weg en dat is meestal doorde zachte weefsel, wang e.d.



Je hoeft geen kiespijn te hebben hiervoorDat is wel een goede tip ja, zou goed kunnen. Je kunt altijd nog een keer naar de huisarts gaan als de tandarts niets kan vinden.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips!



Anti-histamine ga ik zeker proberen.



Tandarts heb ik ook aan gedacht maar dan zou je het meer aan een kant verwachten en dit is dubbelzijdig.



Ga zo even die tabletjes scoren en laat even weten of het helpt.



Fijn dat jullie zo meedenken en ook bedankt voor de beterschapjes enzo
Alle reacties Link kopieren
Het zouden inderdaad ook verstopte/ontstoken speekselklieren kunnen zijn. Heb ik ook ooit gehad. Voelde me toen ook niet ziek maar kreeg opeens dikke wangen en een onderkin.

Ze hebben toen met citroensap mijn speekselklieren open gezet en contrastvloeistof erin gespoten. Bij mij ging daardoor de 'verstopping' al weg. Ik heb een uur enorm liggen kwijlen voordat alles weg was en de citroensap uitgewerkt was. Mijn gezicht slonk toen heel snel weer.

Je kunt citroensap onder je tong spuiten (daarzitten je speekselklieren), niet op je tong want dan hou je het niet zo lang binnen. Even goed laten inwerken zodat je goed gaat kwijlen Wie weet helpt dat.



Verder ook een jaar of 3 geleden de bof gehad maar daar voelde ik me wel echt ziek van. Mijn gezicht was toen niet een beetje opgezwollen maar stond zo strak dat mij huid begon te glimmen.
Alle reacties Link kopieren
Nou, net een tabletje antihistamine ingenomen.



Iemand enig idee wanneer dat zou kunnen werken? Of zou je er meerdere moeten nemen voor het eventueel resultaat geeft? Ik heb Reactine gehaald en daarvan mag je er een per dag.
Alle reacties Link kopieren
@Christina:



Jouw symptomen klinken wel een beetje hetzelfde inderdaad.



Wie zijn 'ze' in jouw verhaal? Klinkt als ziekenhuis ofzo? Kwam je daar dan via de huisartsenpost? Zit toch te denken om die te bellen want het zit me toch niet helemaal lekker.
Zou het met vitamine-d tekort te maken kunnen hebben? Sommige onverklaarbare allergische reacties worden veroorzaakt door een vitamine d tekort.



Als je weinig in de zon zit (zoals afgelopen zomer), niet elke dag buiten bent en een spf in je dagcreme hebt, is het lastig om in Nederland voldoende vitamine d te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb n soortgelijk iets... Maandag kreeg ik een wat verdikte hals, onder de kaak. Niet heel erg zichtbaar trouwens. Ik dacht iets onder de lede te krijgen... Dinsdag zwol de binnenkant van mn neus op...het zat bijna geheel dicht. Dinsdagavond dacht ik dat t wel een allergische reactie kon zijn, afgelopen half jr twee keer een serieus opgezwollen bovenlip. Anti-hystamine genomen, de volgende dag weer 1 genomen. Zwelling ging weg, ik heb nu alleen n pijnlijke en kapotte neus aan de binnenkant. Ik vraag mij nu wel af waar ik allergisch op reageer. Binnenkort maar eens naar de ha....
Alle reacties Link kopieren
Vocht zakt weliswaar af, maar dan naar je enkels. Dan word je met een dikke plofkop wakker en 's avonds heb je olifantenpoten waar je putten in kunt drukken. Om het maar even subtiel uit te drukken...

Afzakken van je wangen naar je kin, dat heb ik met vocht nog nooit gehad. Wat jij beschrijft klinkt voor mij eerder als een probleem met je klieren inderdaad of als een allergische reactie.
Alle reacties Link kopieren
@ MII, ze zijn inderdaad artsen in het ziekenhuis (is inderdaad wel handig om te vermelden )
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden,



Even een update: de zwelling lijkt nu wat minder te worden, heb nu alleen nog maar hamsterwangen, kan zo in een spotje van de AH



Wellicht heeft het anti-histamine tabletje gewerkt of de tip van Christina (citroensap onder de tong) of de liters water die ik heb gedronken. Zal het wss nooit weten en ook niet wat het heeft veroorzaakt. Maar goed, eerst maar eens kijken of het inderdaad helemaal weg gaat. Anders maandag maar even naar mijn eigen huisarts.



Nogmaals bedankt voor alle tips!!!
Alle reacties Link kopieren
Hey ik heb precies hetzelfde, sinds zaterdagochtend werd ik wakker met een bol gezicht en nu zit het er nog steeds. Niet ziek, geen verkoudheid, geen hoofdpijn, echt niks. Alleen opgezwollen gezicht
Zou je mij het gebruik van dat citroensap truckje beter kunnen beschrijven

Dank alvast

ps: ik zie nu de datum van het bericht, is het al over??
Alle reacties Link kopieren
Thomas0875 schreef:
20-08-2017 09:38
Hey ik heb precies hetzelfde, sinds zaterdagochtend werd ik wakker met een bol gezicht en nu zit het er nog steeds. Niet ziek, geen verkoudheid, geen hoofdpijn, echt niks. Alleen opgezwollen gezicht
Zou je mij het gebruik van dat citroensap truckje beter kunnen beschrijven

Dank alvast

ps: ik zie nu de datum van het bericht, is het al over??
Is wel te hopen, na zes jaar o_o
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
:biggrin:
Een dag niet gescheten is een dag niet geleefd
Ga naar de huisarts!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven