Gezondheid alle pijlers

Griepprik gehad, nog constant grieperig

28-12-2007 11:35 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in november de griepprik gehaald, nu zijn we 1 maand verder, ik heb al de buikgriep gehad, niet heel erg maar toch een dag en nacht erg beroerd daar overheen heel erg verkouden met hoesten en nu ben ik weer verkouden, is dit wel normaal?



Gr Fleur
Alle reacties Link kopieren
De griepprik beschermt tegen griep, oftewel influenza, veroorzaakt door influenza virussen. Een ernstig ziektebeeld waar je wel twee weken ziek van onder de wol kan belanden. Ook een ziekte waar mensen aan kunnen overlijden, vandaar dat er een vaccinatie tegen ontwikkeld is.



"Buikgriep" en verkoudheid is geen griep/influenza, deze aandoeningen worden door heel andere virussen veroorzaakt. De griepprik beschermt hier niet tegen. Het zijn hele vervelende aandoeningen maar over het algemeen minder vervelend als de echte griep. De echte griep, dus influenza, heb je niet gehad.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Fleur

De buikgriep staat volgens mij los van de griepprik, net zoals je verkoudheid.

Je kunt natuurlijk even aan je huisarts vragen of dit normaal is.

Ik wens je beterschap en al vast een gezond 2008.
Vaak wordt "niet lekker voelen" al snel aangeduid als een griep(je), maar dat is eigenlijk onjuist. Echte griep is heel iets anders, véél serieuzer en komt eigenlijk lang niet zo vaak voor. Tegen die griep beschermt de griepprik, niet tegen al die andere keren van algehele lamlendigheid. En buikgriep is dus al helemaal geen griep.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties, ik ben wel rillerig, misselijk en snipverkouden, maar inderdaad niet zo dat ik de hele dag plat op mijn bed lig.

Groetjes fleur

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven