Gezondheid alle pijlers

Boxspring

31-12-2007 08:41 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er ervaring met een boxspring? en zo ja welk merk en wat vindt je ervan?

Ik heb zelf al jarenlang rugklachten en vind het moeilijk een beslissing te nemen. Als je het bed thuis hebt staan weet je eigenlijk pas hoe het slaapt. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Alle reacties Link kopieren
Hier net de 5de nacht achter de rug in onze nieuwe boxspring.. HEERLIJK!!!

Herken je gevoel ook vwb je gedachte over het 'pas voelen als het bij je thuis staat': dit bed is de eerste nu die ook echt net zo lekker als in de winkel ligt... en ook geen ruglachten meer tot dusver.



Wij zijn naar een grote speciaalzaak gegaan, gingen eigenlijk voor Hastens en kwamen terug met een 'Kreamat' na heel wat proefliggen.



Succes met je keuze, ik zou in elk geval naar een grote zaak gaan die meerdere merken verkoopt en een goede voorlichting kan geven.
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoeveel geld je ervoor wil/kan uitgeven maar wij hadden niet zo veel geld en we moesten wel een nieuw bed dus we sliepen op 2 matrassen op de grond.Dus zijn we een beetje gaan rondkijken en voor een hastens hadden we geen geld en ik vind ze zowiezo te duur dus na weet ik hoeveel zaken afgelopen te hebben vond ik er geneen die echt lekker lag dus ik had al zoiets nou dan halen we een gewoon bed met een goeie matras.Maar mijn moeder wou naar de ikea en vroeg of ik mee wou en ik is goed toen hadden ze daar een boxspring en ik dacht ff proberen voor de gein en die lag net zo lekker dus ik de volgende dag met vriend terug hij uitproberen en hij ja dit is hem we waren 800 euro kwijt ik vind hem heel fijn heb geen last meer van mijn rug en heupen.En nu nog op zoek naar het goeie kussen.
Alle reacties Link kopieren
Aan onze ervaringen heb je eigenlijk niets. Een bed is zeer persoonlijk. Wat voor de een hemels is, is voor de ander hels. Slaaphouding, gewicht, lengte, persoonlijke voorkeur, eventuele medische zaken, allemaal speelt het een rol.



Stel, er posten hier 100 mensen dat ze géweldig slapen op boxspring van merk zus en zo, matras dat en dat. Jij denkt; mooi, dát bed moet ik hebben. Je koopt het en verdraaid zeg, na 2 weken kom je tot de conclusie dat je het een pokkebed vindt. Tja, pijnlijk.



Heel praktisch 2 voorbeeldjes. Ik heb zelf wat medische problemen. Als ik de discussies een beetje volg, dan lijkt 9 van de 10 mensen met deze aandoening te zweren bij een bepaald type traagschuim matras. Klinkt leuk, tot je beseft dat mijn moeder zo'n matras heeft (zelfde lengte en gewicht, dus goed ingesteld), ze ook meerdere malen elders heb gehad om te slapen en ik het een ramp vind. Waar menigeen het 'wegzakken' heerlijk vinden, vind ik het een ramp en ronduit pijnlijk.



Of vorige week nog een babbeltje gehad over mijn matras. Mijn hulp gaf aan dat ze zich altijd weer verbaaste dat ik zo'n kneiterhard matras heb. De humor er van? Ik ben aan het afwegen of er niet een nieuw matras moet komen, want ik vind hem alweer te zacht en merk dat aan mijn slapen.



Persoonlijk zou ik om dat eigenlijk niet kunnen vergelijken en 'in de winkel lag 'ie toch anders' altijd naar een zaak gaan waar je thuis kunt uitproberen. Zo kun je een aantal weken (afhankelijk van de zaak tot 2 of 3 maanden) testen of dat ene matras nu eigenlijk wel zo goed bij je past.
vandaag ga ik van alles kunnen
Jobo, nog een tip! Ga matrassen uitproberen als je goed uitgeslapen bent, dus bij voorkeur in de ochtend. Als je moe bent, ligt eigenlijk elk matras lekker. De matrassen van Ikea zijn betaalbaar en hebben een goede naam.

Daaag, B.L.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben sinds 3 weken een boxspring. Wij hebben er een van het merk Auping, type Karuna. Echt heerlijk. Het topdek is gevuld met paardenhaar.



Maar zoals hier al gezegd is, heel persoonlijk hoor. Wij vonden deze in de winkel het lekkerst liggen en zijn zeer tevreden over de aankoop.



Succes ermee.
Hoi,



Ik heb eigenlijk ook een vraag over een boxspring. Moeten het altijd 2 aparte matrassen zijn of kan je ook gewoon 1 matras nemen? Ik heb nu nl 2 matrassen, maar je ligt toch snel in een spleet als ik met mijn vriendje wil knuffelen..:-)



Groetjes Peertje
Alle reacties Link kopieren
peertje,



Wij hebben 2 matrassen maar het topdek dat dus bovenop de matrassen ligt is 1 matras. Je kunt ook 2 1-persoons nemen.
Hoi Wilma,



Dank je wel voor je reactie. Maar helpt dat topdek nou echt? Ik heb nog steeds het idee dat ook het topdek in de spleet terecht komt.



Waarom kiezen mensen voor een boxspring en niet voor een gewoon ledikant?



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Heel erg bedankt voor jullie reacties en tips tot nu toe.

Volgens mij ligt een boxspring wat lekkerder als een gewoon matras in een ledikant, maar zal ook voor iedereen persoonlijk zijn. Heb een paar keer in een hotel op een boxspring gelegen en dat lag heerlijk, vandaar eigenlijk mijn voorkeur voor een boxspring. Het probleem van "de spleet" tussen 2 matrassen kan je volgens mij ook oplossen door zo n tussenstuk tussen de matrassen te plaatsen. Moeilijk uit te leggen zo maar als je het in de winkel navraagt weten ze hopenlijk wel wat je bedoelt en inderdaad met een topdek is het volgens mij ook heel goed op te lossen.
Alle reacties Link kopieren
Peertje,



Wij hebben er geen last van dat het topdek tussen de spleet gaat zitten.

De topdek blijft gewoon liggen.

En zoals Jobo al zegt, een boxspring ligt lekkerder als een gewoon matras.

Wij hebben ook voor het eerst op een boxspring geslapen in een hotel en waren toen ook gelijk verkocht.



Groetjes.
Alle reacties Link kopieren
Kom ik er tussendoor. Ik vind een boxspring dus helemaal niets!

Doe mij maar een binnenveringsmatras op een lattenbodem. Heb op dure merken gelegen en op goedkope, in diverse hotels/bungalows in het buitenland.

We slapen nu nog op een koudschuimmatras maar over een paar maanden komen er 2 binnenveringsmatrassen.

Wel met een topdek en eventueel een "lovebridge" zo'n dingetje voor tussen de 2 matrassen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven