Gezondheid alle pijlers

yasmin en vaginale schimmelinfecties

04-01-2008 17:38 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onlangs heb ik bij de huisarts gevraagd of ik over mag van de microgynon op de yasmin. Nu heb ik thuis de bijsluiter gelezen en een veel voorkomende bijwerking is een vaginale schimmelinfectie. Het probleem is dat ik daar iedere maand al last van heb en onder behandeling daarvoor ben. De huisarts weet dit dus ook. Ik zou graag van gebruikers van yasmin willen weten wat de ervaringen zijn op het ontstaan van vaginale schimmelinfecties. Vast bedankt.
Hoi, gebruik nu zo'n ? 8 jaar ? Yasmin en heb nog nooit een schimmelinfectie gehad. Echter als je er als vrouw erg gevoelig voor bent ligt het sowieso anders natuurlijk. Maar mij bevalt de Yasmin prima.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is een schimmelinfectie een mogelijke bijwerking bij alle pillen.
Alle reacties Link kopieren
Beste Lelie,



heeft je huisarts je wel gewezen op de risico's van de Yasmin? Het wordt in de media momenteel vrij opdringerig aangeraden als 'afslankpil' en 'libidoverhogend', terwijl je op diverse fora ook hele andere ervaringen leest. Nu werkt iedere pil bij iedereen weer anders maar yasmin is heeft een verhoogde kans op trombose, zeker ivm de tweede generatiepillen.



Yasmin blijkt alleen positief uit onderzoeken te komen die door de farma-industrie zelf betaald worden. Onafhankelijke onderzoeken tonen dat niet aan en de Nederlandse vereniging van huisartsen raad hun leden af het uit eigen initiatief aan te bieden.
Alle reacties Link kopieren
Dametje,



zo stellig kun je dat niet zeggen. Er zijn heel veel onderzoeken geweest naar Yasmin, maar er is nog nooit onomstotelijk vastgesteld dat meer risico's met zich meebrengt dan andere pillen.
Alle reacties Link kopieren
Lelie, er is trouwens ook al een topic over Yasmin, misschien zijn daar mensen die antwoord kunnen geven op je vraag.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Antoinette,



Dat hangt ervanaf door wie die onderzoeken betaald zijn. Maar in dit soort zaken kun je nooit iets onomstotelijk zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik heb 2 jaar geleden de yasmin een korte tijd gebruikt omdat ik daar schimmel infecties van kreeg. Daarvoor heb ik daar nog nooit last van gehad. Doordat ik op een gegeven moment de bijsluiter van de yasmin las kwam ik erachter dat ik het daardoor moet hebben gekregen iedere keer. en ja hoor toen ik stopte met die pil had ik nergens geen last meer van. Dus ik zou zeggen begin er net aan meid ! Laatst trouwens was de yasmin ook slecht in het nieuws trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Yasmin in totaal 6 jaar gebruikt en kreeg na 5 jaar ineens schimmelinfecties, maar dan zonder afscheiding en stank. Alleen jeuk, rood en dik. Ik kon me eerst niet voorstellen dat het van de Yasmin kon zijn maar na de zoveelste schimmel toch maar eens gestopt en over op een andere pil. Ik had nog nooit eerder een schimmel gehad en ben achter in de twintig. Ik ben toen overgegaan op de Diane want de Yasmin gebruikte ik voornamelijk tegen de acne. Schimmelklachten over. Die heb ik 1,5 geslikt en toen toch weer terug op de Yasmin want ik dacht die Diane is zo`n zware pil en kun je niet zo goed doorslikken om menstruatie te regelen. Weer terug op de Yasmin en jawel..... na enkele maanden weer schimmels. Weer gestopt het was gelijk weer over. Gebruik nu de Mercilon.



Dus ik had er inderdaad last van, hoewel ik dus geen aanleg voor schimmmels heb, en zonder Yasmin ook nergens last van. Maar ieder lichaam reageert toch anders op de pil, wellicht heb jij er geen last van. Hier trouwens geen effect van libidoverhogende werking of afslanken, noit wat van gemerkt. Ik heb hem voorgeschreven gekregen vanwege de pil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven