Gezondheid alle pijlers

medische missers

08-03-2012 16:51 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
zoals sommigen van jullie weten zijn mijn ouders beiden ziek (galwegkanker/beenmergkanker, moeder gaat dood)

maandag bloed controle gehad en gisteren zei de HA tegen mij dat alles goed was,

spreek vervolgens mijn vader en blijkt het helemaal niet goed te zijn!

hb is omlaag!



wou dit ff kwijt,

en ben meteen benieuwd naar meer van dit soort verhalen



zo heeft een huisarts hier in de buurt eens , bij wijze van spreken,

iemand met een probleem in linkerbeen met het rechterbeen naar het zhuis doorgestuurd.
Helaas maken mensen fouten, artsen dus ook. Het lijkt me niet zo geslaagd hier een topic over te openen. Omdat je dan alleen de excessen te lezen krijgt, terwijl het gelukkig in het overgrote deel van de gevallen wèl goed gaat.



Ik wens je wel heel veel sterkte met de ziekte van je ouders.
Alle reacties Link kopieren
Dit is toch geen medische misser? Ik zou maar eens aan je huisarts zeggen dat hij voortaan alles eerlijk tegen je verteld.
Alle reacties Link kopieren
Ben je door je ouders gemachtigd om met hun artsen te praten?
Alle reacties Link kopieren
Mag jouw huisarts jou überhaupt wel informatie geven over de bloeduitslagen van je vader?
Alle reacties Link kopieren
Dit is geen medische misser hoor!



Het feit dat je beide benen geamputeerd moeten worden omdat je ernstige trombose hebt in beide benen en het af wordt gedaan als 'zit tussen je oren' is wél een medische misser!

Maar goed, ik behoor tot 'de excessen'......



Heel veel sterkte met je ouders!
Alle reacties Link kopieren
.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
quote:hamerhaai schreef op 08 maart 2012 @ 17:02:

Je moet je realiseren dat de huisarts zonder toestemming van je ouders GEEN informatie over je ouders mag geven!

vandaar ook mijn vraag, een paar posts eerder quote:En wat bedoelde de huisarts precies met "alles goed"? Een lage hb kan horen bij het ziekteproces. Oke, deze is te laag, maar wel normaal en goed bij het ziektebeeld.precies. Dan is de uitslag op zich niet goed, maar in de huidige situatie wel.
Alle reacties Link kopieren
wij hebben met mijn vader een medische misser gehad. hij had een auto ongeluk in 1992 gehad, een kettingbotsing hij zat achterin (werkbusje). het ziekenhuis heeft zijn rug geopereerd maar dat is echt zo verkeerd gegaan, ze hebben een soort van gat gemaakt in zijn onderrug. dit zie je overgens niet alleen zijn litteken. Hij is hierdoor invalide geraakt en heeft elke dag enorm veel pijn (moet 17 pillen p.d. slikken :( )

Hij komt langzaam in een rolstoel terecht door een stomme fout van een arts die de foto's niet goed heeft bekeken,



Ook heeft hij in die tijd aangegeven dat hij veel pijn aan zijn heup had, maar weer heeft de arts niet goed naar de foto gekeken. Die pijn kwam door zijn enkel zei hij, een jaar later heeft een andere arts nogmaals gekeken en heeft mijn vader meteen een kunstheup gegeven! hij had een jaar met een verbrijzelde heup rond gelopen (niet gelopen meer met krukken vanwege zijn rug)

ik vindt het echt verschrikkelijk, ja mensen maken fouten maar artsen houden altijd hun handje boven elkaars hoofd, die man is zich van geen kwaad bewust, hij heeft ons leven vernield. mijn vader was pas 36 ik was 5 jaar, kan me niet eens herinneren dat hij ooit normaal heeft gelopen of heeft gevoetbalt met ons of wat dan ook, ik hoop dat iedereen dit verdriet bespaart blijft



sorry lang verhaal maar nu heb ik het een keer verteld lucht ook een beetje op, ik weet dat er ergere dingen gebeuren op de wereld maar voor mij is telt dit ook enorm zwaar.
Is dit de enige medische misser die je hebt meegemaakt? Hoe vind je verder de medische zorg rondom je ouders? Heb je het gevoel dat je er in je eentje voor staat of word je bijgestaan door de ha/beh spec/thuiszorg?



Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd!
Alle reacties Link kopieren
helemaal vergeten bij te zetten heel veel sterkte met je ouders ik hoop dat je mensen om je heen hebt met wie je dit kan delen
Alle reacties Link kopieren
@Milo: ik hoop wel dat je vader er destijds een zaak van gemaakt heeft?
Alle reacties Link kopieren
quote:milo410 schreef op 08 maart 2012 @ 17:10:

wij hebben met mijn vader een medische misser gehad. hij had een auto ongeluk in 1992 gehad, een kettingbotsing hij zat achterin (werkbusje). het ziekenhuis heeft zijn rug geopereerd maar dat is echt zo verkeerd gegaan, ze hebben een soort van gat gemaakt in zijn onderrug. dit zie je overgens niet alleen zijn litteken. Hij is hierdoor invalide geraakt en heeft elke dag enorm veel pijn (moet 17 pillen p.d. slikken :( )

Hij komt langzaam in een rolstoel terecht door een stomme fout van een arts die de foto's niet goed heeft bekeken,



Ook heeft hij in die tijd aangegeven dat hij veel pijn aan zijn heup had, maar weer heeft de arts niet goed naar de foto gekeken. Die pijn kwam door zijn enkel zei hij, een jaar later heeft een andere arts nogmaals gekeken en heeft mijn vader meteen een kunstheup gegeven! hij had een jaar met een verbrijzelde heup rond gelopen (niet gelopen meer met krukken vanwege zijn rug)

ik vindt het echt verschrikkelijk, ja mensen maken fouten maar artsen houden altijd hun handje boven elkaars hoofd, die man is zich van geen kwaad bewust, hij heeft ons leven vernield. mijn vader was pas 36 ik was 5 jaar, kan me niet eens herinneren dat hij ooit normaal heeft gelopen of heeft gevoetbald met ons of wat dan ook, ik hoop dat iedereen dit verdriet bespaart blijft



sorry lang verhaal maar nu heb ik het een keer verteld lucht ook een beetje op, ik weet dat er ergere dingen gebeuren op de wereld maar voor mij is telt dit ook enorm zwaar.





het doet er niet toe dat er ergere dingen gebeuren in de wereld, want dan blijf je vergelijken en is er altijd iemand die het zwaarder heeft.



volkomen logisch dat dit voor jou enorm zwaar telt!



@TO: veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
@milo wat vreselijk zeg!

ben blij dat het oplucht voor je



@ de rest ja ik ben in principe het aanspreekpunt



ik ond de situatie 8 jaar geleden ook een medische misser,

om een lang verhaal kort te maken,

mijn vader is met ingezakte wervels naar de fisio gestuurd omdat de HA niets kon vinden,

er zijn nieteens foto`s gemaakt

eerst werd het op spit gegooid, maar dat is larie want hij liep al een half jaar met de rugklachten en met spit had dat op zijn minst al minder moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
@louisavuiton nee niet echt,

mijn zussen en ik zijn ook van mening dat het heel goed mogelijk is dat er een verkeerder diagnose is gesteld,

zo is ons vertelt dat mama nog maar 2 maanden zou hebben,

een second opinion wou mijn vader niet.
Alle reacties Link kopieren
'ik ben in principe het aanspreekpunt'.



Wat moet ik me daar bij voorstellen? Je bent aanspreekpunt of je bent het niet.
Ik werk zelf in een ziekenhuis en heb zijdelings met de afhandeling van klachten te maken.



Een verhaal heeft echter altijd twee kanten. Daarom vind ik zo'n topic als deze best wel gevaarlijk.



Neemt niet weg dat ik de klachten van de forummers hier niet serieus neem, maar het is niet altijd zo zwart/wit als het soms lijkt.
Waarom denk je aan een verkeerde diagnose? Heb je het daar ook met je ouders over gehad? Wat vinden zij ervan?
Alle reacties Link kopieren
abc mijn vader en ik zijn het aanspreekpunt we worden beiden op de hoogte gesteld
misschien was zijn hb iets te laag, maar nog niet slecht. dit zu ik geen medische misser noemen hoor, fouten zijn menselijk.





sterkte!
Alle reacties Link kopieren
@giuliettacapuletti geen verkeerde diagnose, maar meer de levensverwachting, de fase zegmaar,

dat ze niet meer behandeld kon worden,

dat geloven wij eigenlijk niet meer,

en daarom is er de second opinion ,

maar daar is mijn vader te goedgelovig voor.
Alle reacties Link kopieren
@louisavuitton: begrijp ik. Zelf zeg ik ook 'verkeerd geGAAN is niet altijd verkeerd geDAAN!!

Neemt alleen niet weg dat er wel échte missers gemaakt worden.... Maar sommigen noemen álles een medische misser en daar kan ik kwaad van worden. Een beetje medische misser heeft in mijn ogen namelijk een levenslange nasleep of in ieder geval een juridische nasleep....
Zelfde ervaring als LV, werk zelf ook in een ziekenhuis. Omdat een verhaal altijd twee kanten heeft vind ik dit topic geen goed idee, zoals ik eerder al schreef.



Ik merk dat IkBenEvelyn met veel skepsis rond loopt en dat vind ik erg vervelend voor haar. Want je hebt al genoeg zorgen over je ouders, om je dan ook nog druk te maken over mogelijk verkeerd gestelde diagnoses gaat wel erg ver. Ik ben benieuwd waar dat vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
wat anderen al zeiden,

inderdaad waarschijnlijk bedoeld als in, bloed is goed gezien haar toestand.
Alle reacties Link kopieren
@kuukelesaan: ja ons mam wilde er een zaak van maken maar (ik weet niet wie dat zei) ze maakte geen schijn van kans tegen die arts want die artsen houden allemaal hun hand boven elkaars hoofd zeg maar, dan kun je niks beginnen.

Wel hebben ze na 7 jaar rechtbank eindelijk geld gekregen (van de gemeente) om een auto te kopen met een hoge instap en in huis zijn ook aanpassingen gemaakt.



Het is nu al lang geleden en hoewel het slechter met mijn vader gaat dan toedertijd heb ik het toch gelukkig toch een plekje kunnen geven, ik ben niet meer boos op die man, hij heeft vast enzeker ook heel veel mensen wel goed geholpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven