Gezondheid alle pijlers

Zoon doet gek met zijn ogen

26-04-2012 21:42 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beter kan ik het niet zeggen, zoon knippert overduidelijk steeds met zijn ogen, dus meer richting dichtknijpen dan normaal knipperen.



Als ik vraag zeg hij dat het wel een heel klein beetje pijn doet zijn oog en dat hij daarom knippert.



Nu dacht mijn vader dat het misschien wel zo kon zijn dat zijn ogen te droog zijn.



Hij doet het nu een week of 2/3 en bel ook morgen even de dokter. Ik dacht das gewoon even een tic en dat gaat wel weer weg maar hij doet het juist steeds meer.



Iemand die het herkent?
Even checken bij de huisarts voor de zekerheid.

Met tics kan het ook zo zijn dat hij het meer gaat doen als je er meer aandacht aan geeft. Gewoon negeren werkt dan vaak het beste.
wrijft hij er ook in ? mijn zoontje knipperde ook steeds met zijn ogen en bleek ontstoken ogen te hebben, zonder dat ik het door had, oog werd in eerste instantie niet heel dik ofzo..
Een collega van mij had dat ook. In plaats van knipperen echt heel hard z'n ogen dichtknijpen. Een gast van begin 30! Zag er heel raar uit. Werd altijd nerveus van 'm....



Maar, ik denk dat het een tic is. Dus inderdaad, geen aandacht aan geven. En wel in de gaten houden. Het kan ook een manier van aandacht vragen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Film het anders eens, en laat het aan de HA zien, weet die meteen waar je het over hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ja morgen even filmen toen straks was het te donker in huis, hij wrijft er ook wel af en toe in. Hij geeft ook aan dat hij denkt dat er iets in zijn oogje zit.
Alle reacties Link kopieren
Hier in de buurt gaat er een vervelend oogvirus rond. Zoon heeft ook weken jeukende ogen gehad, veel knijpen met ogen met nu na twee weken verschrikkelijk ontstoken ogen. Hij is op school al de zoveelste
Alle reacties Link kopieren
Dat heb ik als kind ook gehad. Bij mij was het een tic. Weet niet hoe of waarom ik ermee begonnen ben, maar heeft echt een tijdje geduurd, ik kon dat niet stoppen. Ik moest dat doen, was een lekker gevoel ofzo. Opeens was het weg. Nu ik het lees krijg ik weer de behoefte om het even te doen. Straks zit ik weer aan vast, ziet er beetje debiel uit hihi.



Misschien is het een tic, misschien heeft hij echt last van zijn ogen. Hoe dan ook het zal vast wel weer over gaan, even laten checken wellicht. En als het een tic idd geen aandacht aan besteden.
Alle reacties Link kopieren
Zou sowieso naar de dokter gaan als hij er al zo lang last van heeft. Kan best een irritatie zijn, dat het lijk of er iets in zijn oog zit (beetje zand in je oog gevoel). Als je blijft wrijven en knipperen leidt dat tot nog meer irritatie. Je kun het beste naar de dokter gaan. Wij kunnen het niet weten.
quote:priempje schreef op 26 april 2012 @ 22:04:

Ja morgen even filmen toen straks was het te donker in huis, hij wrijft er ook wel af en toe in. Hij geeft ook aan dat hij denkt dat er iets in zijn oogje zit.in dat geval: ik gok dat het geen tic is maar dat vervelende oogvirus, ontstoken ogen dus, zeer besmettelijk ook dus laat hem vooral ook vaak zijn handen wassen en zo min mogelijk in zijn ogen wrijven anders besmet ie iedereen en zichzelf ook steeds weer.
Alle reacties Link kopieren
Hooikoorts? Mijn ogen zijn ook iritant
Loat goan!!!
Alle reacties Link kopieren
Dat deed ik vroeger ook. Het bleek dat ik -1,5 bijziendheid had aan beide ogen... Als de HA niets kan vinden misschien even met hem naar de orthoptist of opticien?
Alle reacties Link kopieren
Je OP lijkt op het verhaal wat ik laatst hoorde; een moeder (van vriendje van mijn zoon) dacht ook dat haar zoontje een tik aan het ontwikkelen was maar het blijkt hooikoorts te zijn. Hij krijgt nu aerius en het is over. Even checken bij de HA dus.
Poep, wie heeft jou gescheten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven