Gezondheid alle pijlers

Melatonine time-release

04-06-2012 09:08 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik melatonine om beter te slapen.

Nu heb ik normale van 1,5 mg. Alleen wordt ik bijna iedere nacht nog wakker tussen 3 en 4.



Nu heb ik ook melatonine time-release gezien. Heeft iemand hier ervaring mee en hoeveel 'moet' je gebruiken ten opzichte van de normale?
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring, heb wel even gegoogled en zie net dat ik het helemaal niet mag hebben. Dacht dat melatonine lichaams eigen was...
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb ervaring. Ik gebruik de 1,5 mg tesamen met de timerelease ( en dara neem ik dan 2 pilletjes van). Samen slik je dan 1,7 mg.



Ik slaap er een stuk beter op.
Alle reacties Link kopieren
Oh en alleen de time release werkt ook wel om door te slapen, alleen val ik dan pas na 1- 1,5 uur op bed liggen in slaap, dus heb duidelijk ook iets nodig om in slaap te vallen
Alle reacties Link kopieren
Waar had / heb jij last van dat je melatonine neemt Kit?

Ik heb eigenlijk geen last met inslapen met ik slaap vooral niet diep genoeg waardoor ik niet uitrust.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een probleem met inslapen. Zowel bij start van de nacht als ook wanneer ik wakker wordt midden in de nacht. Erg vervelend om iedere nacht van 2-4 wakker te liggen om niks.



Bij mij heeft het ook wel met spanningen te maken. Als ik het erg druk heb werkt de melatonine niet en dan heb ik het alsnog.



Maar als jij geen probleem hebt met inslapen is de time release misschien wel genoeg. Dosering daarvan is wel maar 0.1 mg per pilletje, dus ik zou er dan niet maar 1-tje nemen
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik time release 3 mg tabletten. Je moet wel pulseren dus niet elke dag innemen anders maakt je lichaam zelf minder aan en helpt het nog niet.



Ik bestel ze in de UK omdat het daar beschikbaar is en goedkoper. In NL is sinds kort 3 mg beschikbaar maar wel duurder. Via HA/apotheek is helemaal duur.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag de volgende keer bij de apotheek.wel hoe im het hetbeste kan gebruiken. 1,5 is wel zat maar het wordt te snel afgebroken
Ik lees even mee. Ik kan sinds 2 weken maar niet in slaap komen en heb de Time release gekocht van Sleepzzz.

Kon geen wijs uit de verpakking qua hoeveelheid en heb even gebeld. Die mevrouw aan de telefoon zei dat het per persoon verschilt hoeveel je er neemt, ik moest starten met 6 en ze zei dat er mensen zijn die er iedere dag 15 nemen (0,1 mg)

Ik heb het inmiddels geprobeerd met 10 maar ik kom niet in slaap, soms duurt het dan nog 2 uur.
Alle reacties Link kopieren
Als je moeite heb met inslaap komen dan kan je beter de gewone nemen en niet de time release.
Alle reacties Link kopieren
Snoezeman heeft besloten de time-release niet meer te nemen, hij is dan de hele volgende dag duf.

Dus slikt hij de gewone melatonine, en af en toe een echte slaappil van de dokter.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik kan wel googlen maar lees het liever van gebruikers hier; wat is time-release? Iets homeopathisch? Mijn zoon van 11 slikt 1 mg melatonine op doktersadvies maar het helpt nog niet erg.
Volgens mij zorgt time-release ervoor dat je ook dóórslaapt, doordat de melatonine stukje-bij-beetje wordt afgegeven (dus niet in 1x). Ik overweeg het ook bij mijn oudste, die gebruikt melatonine om in slaap te komen, maar is 's nachts vaak (en vaak lang) wakker.



Time-release is dus ook melatonine volgens mij.
quote:mama_lein schreef op 04 juni 2012 @ 09:11:

Geen ervaring, heb wel even gegoogled en zie net dat ik het helemaal niet mag hebben. Dacht dat melatonine lichaams eigen was...



Dat is het toch ook?? Of ben ik nu gek? Dat staat wel op het doosje in ieder geval. Waarom mag je het niet, in combinatie met bepaalde medicijnen o.i.d.?



Ik ben sinds vrijdag ermee begonnen, met de gewone van 1,5 mg van Sleepzz. Ik kan normaal nooit een boek wegleggen, maar nu krijg ik na een half uur/uurtje toch echt wel slaap.



Maar zoals Maja slaap ik ook niet vast, dus ben ook ooit uitgerust. Ben benieuwd naar de rest van de verhalen hier.



Slaap lekker voor nu, voor iedereen.
Alle reacties Link kopieren
Beetje offtopic maar niet helemaal



Het gebruik ban melatonine (de lage dosis, dis 0,1 mg/pil) is gebaseerd op kinderen die ADHD medicatie krijgen.

Die kinderen hebben een vaak een verstoorde melatonine balans.

Voor die groep werkt het om 1 a 2 uur voor bedtijd 1 pil te slikken en evt 1 a 0 uur voor bedtijd een 2de pil te slikken



Maar dat werkt anders bij niet ADHD-pil slikkers!



VOor die groep mensen is het beter om het hele naar-bed-gaan-ritueel te doen (wat dan ook) en pas op het laatst 2 a 3 pilletjes (0,1 mg) onder de tong te leggen en in bed te kruipen en mee te gaan in het gevoel dat er komt binnen 15 min. Vooral zorgen dat je dus nuet te vroeg die pillen neemt, je moet echt al klaar zijn met van alles



Vroeg wakker worden hoort er idd bij. Het toegeven aan dat in-slaap-vallen gevoel kun je wellicjht dan ook na enige tijd uit je zelf krijgen en stoppen met melatonine waardoor je een beter eigen slaapritme krijgt en vanzelf langer doorslaapt



de hoge dosering melatonine is alleen getest op mensne die ADHD med gebruiken en die gebruiken melatonine ook anders.



ADHD med zijn amfetamine-achtigen. Slik je dat niet dan heeft het echt zin om pas op het laatst die pillen te slikken, evt pas als je in bed stapt en na 10-15 min mee te gaan in de flow bvan de werking/je in slaap te voelen zakken. Anders heeft het geen effect (dus een uur van te voren slikken)





Als je een normaal slaappatroon hebt zou je niey om 5 uur al wakker zijn, het slaappatroon volgens je eigen melatoine

Slik je melatonine dan is dit

a) sneller weg dan je eigen

b) je eigen melatonine wordt weggedrukt

dat is de oorzaak van het zo vroeg wakker worden



\Melatonine kan je helpen om je te leren op tijd in slaap te vallen, op tijd naar bed te gaan, het gevoel van in slaap vallen te accepteren. Maar uiteindelijk moet je het weer zelf doen, dan slaap je langer



maar nogmaals: gebruik je geen ADHD medicatie, skik het dan, in de lage doseringen, als je in bed kruipt, wentel je in het dekbed eb voel na 10-15 de slaap over je komen en geef er aan toe
Je bent zelf een theepot
SuzanneSuus, dank voor die heldere uitleg. Zie het nu pas staan. Dus ik dacht: ik UP 'm even.



Vind het heel zinnig wat je post!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven