Gezondheid alle pijlers

Pink Ribbon financiert vooral zichzelf

06-10-2012 10:04 211 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.spaink.net/2011/11/17/pink-ribbon/



Ben ik nou de enige die niet wist dat KWF de samenwerking met Pink Ribbon heeft opgezegd eind 2011?



Is toch best raar dat Pink Ribbon gewoon doordraait, incasseert en niks bijdraagt aan de strijd van vrouwen tegen kanker?



En dat al die goedbedoelende, gul gevende vrouwen hun euro's doneren zonder te weten dat er zo goed als niks in onderzoek wordt geïnvesteert? Maar wel in marketing, Quinty Trustful (en haar kapper en visagist), gala's en happenings en die roze armbandjes niet te vergeten? Wat heb je daaraan als je kanker hebt??



Krijg er een vieze smaak van in mijn mond....
Alle reacties Link kopieren
quote:thomaaas schreef op 06 oktober 2012 @ 10:25:

[...]





Misschien is dat inmiddels wel weer zo, en ben ik te sceptisch gebleven Ik begin er inmiddels wat meer vertrouwen in te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:JuniorModeratorViva schreef op 06 oktober 2012 @ 10:28:

[...]





Beste PLUKDEDAG1967,



Ik heb je posting/topic doorgegeven aan de CM.



mvg,



Junior.Dat lijkt me een prima plan. Laat je ons ook nog even weten hier of en wat Viva hiermee gaat doen?
quote:JuniorModeratorViva schreef op 06 oktober 2012 @ 10:28:

[...]





Beste PLUKDEDAG1967,



Ik heb je posting/topic doorgegeven aan de CM.



mvg,



Junior.Junior, leuk dat je het probeert maar ik geloof er geen zak van dat Viva er ook maar iets mee gaat doen. Ze zijn niet gek.
Alle reacties Link kopieren
Ga er maar vanuit dat Pink Ribbon niet de enige is hierin.

Het is algemeen bekend dat bepaalde organisaties in bijvoorbeeld ontwikkelingshulp ook vooral hun eigen medewerkers aan het spekken zijn.

Een aantal jaren geleden heeft er toch ook eens een arts uit de school geklapt hoe het er echt aan toe gaat?



Hoe meer reclame en promotie, hoe meer geld voor zichzelf.

Erg treurig.
Alle reacties Link kopieren
quote:PLUKDEDAG1967 schreef op 06 oktober 2012 @ 10:29:

[...]





Dat lijkt me een prima plan. Laat je ons ook nog even weten hier of en wat Viva hiermee gaat doen?



Zodra ik een terugkoppeling krijg laat ik het hier weten.



mvg,



Junior.
Alle reacties Link kopieren
Ik wist het inderdaad ook al, maar ik blijf me erover verbazen dat veel mensen in mijn omgeving PR nog steeds steunen.
quote:Suy schreef op 06 oktober 2012 @ 10:30:

Ga er maar vanuit dat Pink Ribbon niet de enige is hierin.

Het is algemeen bekend dat bepaalde organisaties in bijvoorbeeld ontwikkelingshulp ook vooral hun eigen medewerkers aan het spekken zijn.

Een aantal jaren geleden heeft er toch ook eens een arts uit de school geklapt hoe het er echt aan toe gaat?



Hoe meer reclame en promotie, hoe meer geld voor zichzelf.

Erg treurig.En daarom is het extra goed dat er aandacht aan besteed wordt zoals nu. Dan kunnen mensen zelf beslissen wat ze met die informatie doen. Het maakt ze hopelijk bewuster.
Alle reacties Link kopieren
quote:JuniorModeratorViva schreef op 06 oktober 2012 @ 10:28:

[...]





Beste PLUKDEDAG1967,



Ik heb je posting/topic doorgegeven aan de CM.



mvg,



Junior.Dank je wel, Junior! Ik ben erg benieuwd naar een reactie, maar vrij sceptisch over of er ook consequenties aan verbonden worden. Volgens mij zijn Sanoma en Pink Ribbon dikke vrienden.
Alle reacties Link kopieren
Projecten dankzij Pink Ribbon magazine

Tot nu toe hebben wij een totaal aan donaties van ¤ 5.654.130,50 ontvangen van Sanoma Media. Fantastisch! Klik hier om de projecten te lezen die door deze prachtige donatie mogelijk zijn gemaakt.





Sanoma heeft geld te veel.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder en zusje hebben allebei borstkanker en HATEN Pink Ribbon vanaf het begin uit de grond van hun hart. Eerst begreep ik dat niet, maar zij hebben altijd zo'n onderbuikgevoel gehad. Ze blijken nu dus gelijk te krijgen!
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 06 oktober 2012 @ 11:03:

Projecten dankzij Pink Ribbon magazine

Tot nu toe hebben wij een totaal aan donaties van ¤ 5.654.130,50 ontvangen van Sanoma Media. Fantastisch! Klik hier om de projecten te lezen die door deze prachtige donatie mogelijk zijn gemaakt.





Sanoma heeft geld te veel.Die ruim 5,5 miljoen bestaat volgens mij uit de opbrengst (de winst dus) van het Pink Ribbon Magazine. Ik ga er vanuit dat de door Sanoma gemaakte kosten gedekt zijn vóór het geld naar Pink Ribbon gaat. Wel lees ik dat iedereen bij Sanoma belangeloos heeft meegewerkt. Op zich is het natuurlijk prachtig als een commerciële organisatie als Sanoma zoveel geld bij elkaar haalt voor een goed doel. Als dan blijkt dat er bij dat goede doel heel wat aan de strijkstok blijft hangen, zou ik me inderdaad als bemiddelaar tussen doel en donateurs èn als werkgever van de mensen die zich belangeloos inzetten, afvragen in hoeverre je daaraan mee wil werken.
Alle reacties Link kopieren
"Sanoma heeft geld te veel" Nou dan kan die Android-app ook wel komen!
Alle reacties Link kopieren
Dit verbaast me nou niks.



Nederland geeft toch ook al decennia ontwikkelingshulp en ze hebben nog steeds honger in Afrika.
Alle reacties Link kopieren
quote:eldiabonita schreef op 06 oktober 2012 @ 11:57:

Dit verbaast me nou niks.



Nederland geeft toch ook al decennia ontwikkelingshulp en ze hebben nog steeds honger in Afrika.Tang....varken....
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Ja, wist het en het is hier ook al een aantal keer in topics aan de orde gekomen. Maar het kan niet vaak genoeg gezegd worden, wat mij betreft!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanaf het begin ook een vervelend onderbuikgevoel gehad bij dat hele Pink Ribbon. Ik hou helemaal niet van de sfeer die eromheen hangt, dus ik heb ook nog nooit financieel bijgedragen.



Goed, om hier kritisch op te zijn ( en niet alleen hierop natuurlijk!)
Alle reacties Link kopieren
Je kunt voor of tegen het initiatief zijn, wel of niet van roze houden, wel of niet vinden dat glamour en feestjes iets bijdragen aan bewustwording over borstkanker.

Al die meningen zijn persoonlijk, daar kan Pink Ribbon op zich weinig aan doen.



Maar wat ik echt stuitend vind is dat van alle opgehaalde centjes slecht 1.8% daadwerkelijk naar kankeronderzoek gegaan is.

Dààr zou Pink Ribbon zich voor moeten schamen en dat percentage moet natuurlijk gewoon omhoog naar minstens 90%.

Al die mensen die acties voerden, armbandjes kochten, Pink Ribbon producten aanschaften in de waan dat hun bijdrage ook een bijdrage zou zijn aan kankeronderzoek, die zijn gewoon genaaid.

En daar mag inderdaad best meer aandacht voor komen dan er nu voor is. 16 miljoen opgehaald, 1.8% daarvan is echt terecht gekomen bij onderzoek tegen de ziekte. Nog geen 300.000 Euro. Schandalig.
Alle reacties Link kopieren
Ik hap niet Saaaar.



Ik heb weleens iets gekocht waarvan een gedeelte van het geld naar Pink Ribbon ging.
Alle reacties Link kopieren
quote:eldiabonita schreef op 06 oktober 2012 @ 12:24:

Ik hap niet Saaaar.



Ik heb weleens iets gekocht waarvan een gedeelte van het geld naar Pink Ribbon ging.





Wie niet?



Ik snap werkelijk niet waarom je ontwikkelingshulp aanhaalt in dit topic.



En hear hear voor Robo.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Ik wist het dus niet, maar wat een oplichterij!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het helemaal eens met Robo. De meeste mensen die de merchandise kochten waren in de veronderstelling dat ze een goed doel steunden. En daar blijkt dus niks van waar te zijn.



Ik heb volgens mij elke editie van die geluksarmbanden in de kast liggen omdat mijn zus die elk jaar voor mij kocht, als leuk kado en om daarnaast een goed doel te steunen. Dat dit dus alleen maar gebakken lucht is, vind ik echt heel kwalijk.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Omdat , Saaaar, de meeste bekende goede doelen niet zo barmhartig zijn als ze zelf doen voorkomen.

Hartstichting bijvoorbeeld bleek ook een directeur aan het roer te zitten die meer verdiende als de Balkenende norm.Dat kan natuurlijk echt niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:katelin schreef op 06 oktober 2012 @ 12:18:



Goed, om hier kritisch op te zijn ( en niet alleen hierop natuurlijk!)Oneens. Het goede doel wat wij steunen heeft ook 1 keer per jaar een gala avond, wat geen zak met de hele ziekte te maken heeft, maar er wordt wel een boel geld opgehaald wat direct 1 op 1 naar de stichting gaat voor medicatie ontwikkeling. Mij maakt het niks uit waar het geld vandaan komt áls het er maar komt.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
quote:robo schreef op 06 oktober 2012 @ 12:23:

Je kunt voor of tegen het initiatief zijn, wel of niet van roze houden, wel of niet vinden dat glamour en feestjes iets bijdragen aan bewustwording over borstkanker.

Al die meningen zijn persoonlijk, daar kan Pink Ribbon op zich weinig aan doen.



Maar wat ik echt stuitend vind is dat van alle opgehaalde centjes slecht 1.8% daadwerkelijk naar kankeronderzoek gegaan is.

Dààr zou Pink Ribbon zich voor moeten schamen en dat percentage moet natuurlijk gewoon omhoog naar minstens 90%.

Al die mensen die acties voerden, armbandjes kochten, Pink Ribbon producten aanschaften in de waan dat hun bijdrage ook een bijdrage zou zijn aan kankeronderzoek, die zijn gewoon genaaid.

En daar mag inderdaad best meer aandacht voor komen dan er nu voor is. 16 miljoen opgehaald, 1.8% daarvan is echt terecht gekomen bij onderzoek tegen de ziekte. Nog geen 300.000 Euro. Schandalig.
Alle reacties Link kopieren
Eensch met Robo.



En hoezo die slogan van PR om meer bewustwording te bevorderen rondom borstkanker? Volgens mij is er al zoveel informatie en kennis bij de bevolking over deze vorm van kanker, juist omdat het zoveel voorkomt en 'iedereen' wel iemand kent die het heeft of had. Wat is er meer bijzonder aan deze vorm van kanker dan aan andere vormen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven