Gezondheid alle pijlers

Pink Ribbon financiert vooral zichzelf

06-10-2012 10:04 211 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.spaink.net/2011/11/17/pink-ribbon/



Ben ik nou de enige die niet wist dat KWF de samenwerking met Pink Ribbon heeft opgezegd eind 2011?



Is toch best raar dat Pink Ribbon gewoon doordraait, incasseert en niks bijdraagt aan de strijd van vrouwen tegen kanker?



En dat al die goedbedoelende, gul gevende vrouwen hun euro's doneren zonder te weten dat er zo goed als niks in onderzoek wordt geïnvesteert? Maar wel in marketing, Quinty Trustful (en haar kapper en visagist), gala's en happenings en die roze armbandjes niet te vergeten? Wat heb je daaraan als je kanker hebt??



Krijg er een vieze smaak van in mijn mond....
Alle reacties Link kopieren
quote:stichtingpinkribbon schreef op 06 oktober 2012 @ 15:35:

Beste Viva Forumleden,



Pink Ribbon is jullie vertrouwen waard.



Helaas is het artikel dat is aangehaald uit november 2011 en is toen door Pink Ribbon in diverse media weerlegd.



Op onze website tref je hier een helder overzicht aan van de bestedingen.



Met vriendelijke groet,

Stichting Pink RibbonIk lees hier enkel de uitgaven per jaar. Hebben jullie ook een overzicht waar de inkomsten per jaar zichtbaar zijn?
Als ik moet kiezen tussen vrede of gerechtigheid dan kies ik voor gerechtigheid.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf geen enkel probleem met het feit dat andere vrouwen hun borsten laten zien, ook als dat op gala's is die zijn georganiseerd in het kader van de borstkankermaand.



Ik heb zelf borstkanker en heb al sinds mijn 28e geen borsten meer, maar dat betekent wat mij betreft niet dat een ander geen prachtig décolleté mag tonen.



Dus even als tegengeluid en als borstkankerpatiënt: niet iedereen heeft er moeite mee dat andere vrouwen met hun voorgevel showen :-)

Integendeel, ik denk altijd: geniet er maar van, je kunt ze morgen ineens verliezen aan die stomme ziekte.
Alle reacties Link kopieren
quote:robo schreef op 06 oktober 2012 @ 16:23:

[...]





http://www.pinkribbon.nl/ ... nschappelijkonderzoek.htmDank je. Ik was in het jaarverslag aan het zoeken (daar staat wel een duidelijke lijst wat waar vandaan binnenkomt, maar niet wat waar naar toe gaat)
Alle reacties Link kopieren
quote:Bailey01 schreef op 06 oktober 2012 @ 16:28:

[...]





Ik lees hier enkel de uitgaven per jaar. Hebben jullie ook een overzicht waar de inkomsten per jaar zichtbaar zijn?Jaarverslag, staat op hun site
Alle reacties Link kopieren
quote:thomaaas schreef op 06 oktober 2012 @ 16:30:

[...]





Jaarverslag, staat op hun siteGevonden. Thanks.
Als ik moet kiezen tussen vrede of gerechtigheid dan kies ik voor gerechtigheid.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een rothekel aan pinkribbon, omdat ze het gevoel uitstralen dat kanker eigenlijk best wel meevalt. Ze maken er een "event" van, een "beleving".



Borstkanker is nog steeds een rotziekte waar heel veel vrouwen aan overlijden. Dat heeft niets met trots, roze armbandjes en een voetbalvrouwtje te maken.
quote:pixiemorgan schreef op 06 oktober 2012 @ 16:41:

Ik heb een rothekel aan pinkribbon, omdat ze het gevoel uitstralen dat kanker eigenlijk best wel meevalt. Ze maken er een "event" van, een "beleving".



Borstkanker is nog steeds een rotziekte waar heel veel vrouwen aan overlijden. Dat heeft niets met trots, roze armbandjes en een voetbalvrouwtje te maken.+1
Alle reacties Link kopieren
Schandalig, dit. Wat doen ze in godsnaam met al dat andere geld... daar kun je meer van betalen dan alleen een gala en een anatal lintjes? (nee heb idd niet alles gelezen..)



Ik heb een hekel aan dat Pink Ribbon omdat het een hele maand duurt en het zo ontzettend gehyped wordt. Je gaat nog net niet denken 'Ik wil ook wel borstkanker' maar het scheelt niet veel meer.

Volgens mij kun je een ziekte ook aandacht geven als je het wat soberder houdt. Staat het dan veel dichter bij de ervaringen die mensen er zelf mee hebben. (ipv leuk met strikjes en gala's)
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Wat aan de deur komt met een collecte, die kunnen ¤ 5.-- krijgen. En verder ''sponsor'' ik met ¤ 1000.-- per jaar de KNRM. Waarom moet de directrice van PINK RIBBON ¤ 467.775.-- per jaar verdienen?
Alle reacties Link kopieren
Kennelijk is er ook een potje om een medewerker op zaterdagmiddag het vivaforum te laten 'doen'.



Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
quote:robo schreef op 06 oktober 2012 @ 16:29:

Ik heb zelf geen enkel probleem met het feit dat andere vrouwen hun borsten laten zien, ook als dat op gala's is die zijn georganiseerd in het kader van de borstkankermaand.



Ik heb zelf borstkanker en heb al sinds mijn 28e geen borsten meer, maar dat betekent wat mij betreft niet dat een ander geen prachtig décolleté mag tonen.



Dus even als tegengeluid en als borstkankerpatiënt: niet iedereen heeft er moeite mee dat andere vrouwen met hun voorgevel showen :-)

Integendeel, ik denk altijd: geniet er maar van, je kunt ze morgen ineens verliezen aan die stomme ziekte.Ja, maar jij bent niet snel meer van je stuk te krijgen heb ik zo het idee. Jij hebt de bovenste tree van de overtreppende trap qua narigheid al bereikt. Ik blijf het in dit specifieke geval toch misplaatst vinden. Ik zou het stoer vinden als dergelijke vrouwen zonder make-up zouden komen of iets dergelijks. Of dat je daar een veiling bij bedenkt (Froukje de Both b.v. )
Alle reacties Link kopieren
quote:astrid-charlotte schreef op 06 oktober 2012 @ 17:28:

Wat aan de deur komt met een collecte, die kunnen ¤ 5.-- krijgen. En verder ''sponsor'' ik met ¤ 1000.-- per jaar de KNRM. Waarom moet de directrice van PINK RIBBON ¤ 467.775.-- per jaar verdienen?Hoeveel?????????????????????????????????? DIT KAN TOCH NIET WAAR ZIJN? Op normale toon: hoe weet je dat?
Alle reacties Link kopieren
Ik stel voor dat salaris af te pakken en Robo voor een gedeelte van dat schandalige salaris een paar mooie borsten te laten aanmeten.
Alle reacties Link kopieren
Zo zo, de viva-vrouwtjes zien het licht. Ik klaag hier al jaren over Pink Ribbon maar werd telkens weggehoond.
Alle reacties Link kopieren
Weinig geld Pink Ribbon naar onderzoek
Alle reacties Link kopieren
Overigens kan ik me heus indenken dat niet iedereen het fijn vindt, die décolletés tijdens de borstkankerfondsenwerving.



Ik wilde alleen even laten weten dat niet alle vrouwen die met de ziekte te maken hebben ook automatisch moeite hebben met andervrouws borstpartij tijdens Pink Ribbon evenementen.



En @jessica-accepteert: lief bedacht, maar geef dat geld maar aan onderzoek naar alle vormen van kanker :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:robo schreef op 06 oktober 2012 @ 19:17:

Overigens kan ik me heus indenken dat niet iedereen het fijn vindt, die décolletés tijdens de borstkankerfondsenwerving.



Ik wilde alleen even laten weten dat niet alle vrouwen die met de ziekte te maken hebben ook automatisch moeite hebben met andervrouws borstpartij tijdens Pink Ribbon evenementen.



En @jessica-accepteert: lief bedacht, maar geef dat geld maar aan onderzoek naar alle vormen van kanker :-)Een gedeelte van het salaris had ik ook bedacht. De rest mag je uitgeven aan wat je goeddunkt
Tijdens zomergasten besteedde Jolande Withuis (zelf borstkanker) aandacht aan Pink Ribbon en gaf haar kritische mening over deze commerciële organisatie. Op deze pagina van VPRO's Zomergasten vind je links naar artikelen en uitzendingen (o.a. Argos) die de achtergronden van Pink Ribbon belichten en er een ander licht over laten schijnen.



Heel verhelderend, kan ik je zeggen.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-10-2012 12:05
Reden: reclame
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Los van de al dan niet correct vermelde geldbedragen is Pink Ribbon een perfide organisatie die borstkanker in een marketing conceptje gepropt heeft.



Dus ga iemand anders lastigvallen met je geblaat. Alleen al het feit dat je hier zit te reageren, uit naam van de stichting. Ongelofelijk.
Beste PR poster: negativiteit weegt veelal zwaarder dan positiviteit in het gevoel van een teleurgestelde gever. In een enkele avond kan een langjarige donatierelatie dusdanig bekoelen dat van spontaan geven geen sprake meer blijkt te zijn. Het is het GEVOEL bedrogen te zijn.



Wat gaat PR daadwerkelijk doen om in de toekomst de vertrouwensrelatie weer proberen te herstellen vraag ik me oprecht af?



Transparantie, emphatie en dichter bij de doelgroep komen te staan lijkt me een goede ingang. Laat eens echte borstkankermensen een PRevent openen. Het 'wij' gevoel mist men m.i.



Vriendelijke groet van mij, ex(?) borstkankervrouw.
Dit topic draagt heel veel bij aan het bewustzijn van (borst)kanker
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-10-2012 12:04
Reden: reclame
% gewijzigd
Beste PRposter, natuurlijk ben ik overtuigd van jouw goede intenties persoonlijk. Maar helaas niet (meer) van PR an sich. De toekomst zal uitwijzen wat er van PR als organisatie terechtkomt. Kijk: als 1 wiek (jij) wel wil draaien maar de molensteen niet wil malen dan staat de molen stil.

Ik blijf PR volgen, groet van mij
Pink Ribbon is een commerciële organisatie en iedereen weet wat het belangrijkste doel van een commerciële organisatie is.



Need I say more?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven