Gezondheid alle pijlers

Pink Ribbon financiert vooral zichzelf

06-10-2012 10:04 211 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.spaink.net/2011/11/17/pink-ribbon/



Ben ik nou de enige die niet wist dat KWF de samenwerking met Pink Ribbon heeft opgezegd eind 2011?



Is toch best raar dat Pink Ribbon gewoon doordraait, incasseert en niks bijdraagt aan de strijd van vrouwen tegen kanker?



En dat al die goedbedoelende, gul gevende vrouwen hun euro's doneren zonder te weten dat er zo goed als niks in onderzoek wordt geïnvesteert? Maar wel in marketing, Quinty Trustful (en haar kapper en visagist), gala's en happenings en die roze armbandjes niet te vergeten? Wat heb je daaraan als je kanker hebt??



Krijg er een vieze smaak van in mijn mond....
Alle reacties Link kopieren
Shalimar, dit is het. PR zit niet voor niets op dit forum. Noem het herstel van de vertrouwensrelatie met de donateurs of damage control van slechte PR.



Een brief van een van de criticasters van PR:

http://www.medicalfacts.n ... ink-ribbon-laait-weer-op/
Ga in therapie!
Dubiootje, thanks. Volgens mij heb ik idd die brief ook gelezen en is de schrijfster Dees 1 van mijn Twittercontacten! Zij was columniste ooit bij de site Amazones... verder zet ik hier niets over neer...
En Dees is medische wetenschapster bovendien
Alle reacties Link kopieren
Ik ken haar van vroeger, Shalimar. Dees is een zeer integere vrouw die er niet op uit is PR te bekritiseren maar wil meewerken aan constructieve oplossingen waar borstkankerpatiënten iets aan hebben.
Ga in therapie!
Hele heldere brief. Gewoon stoppen met doneren aan PR dan is het snel afgelopen met die club. Adieu
Klopt dubiootje, zo ken ik Dees ook!



Med, bedankt
Dubiotje: ik heb Dees even doorgegeven dat haar brief en PR hier op dit forum is, ter info voor haar.
Alle reacties Link kopieren
Goed idee!
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Wat een geweldige brief. Zo is het en niet anders.
Alle reacties Link kopieren
Wauw, wat een reacties! Ik ben ontzettend blij dat hier zo op wordt gereageerd, en zelfs dat PR het heeft opgepikt.... Wat ik nog fijner vind, is dat er vanuit diverse hoeken weer meer (gedegen) informatie opduikt en dat dat nog meer het beeld bevestigt dat ik écht niet gek ben! Ook fijn dat iedereen netjes en genuanceerd haar/zijn mening geeft, ook als PR mee gaat praten.



Het wachten is op de reactie van Viva (Sanoma): wanneer mogelijk we een eerlijk en kritisch(er) artikel in het blad verwachten? Waar beide kanten van de zaak bekeken wordt? Lijkt me voor PR ook een effectievere methode dan in dit forum te reageren...er is meer voor nodig om de vertrouwensband te herstellen, àls dat al mogelijk is. Dus Viva: wat is hierop uw antwoord??
Alle reacties Link kopieren
Ik lees de Viva niet maar doet die aan kritische artikelen dan?
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
quote:dubiootje schreef op 07 oktober 2012 @ 09:26:

Ik lees de Viva niet maar doet die aan kritische artikelen dan?Nooit.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de post hier van PR een erg jammerlijke poging tot redden wat er te redden valt. Epic fail.
Alle reacties Link kopieren
quote:river_song schreef op 07 oktober 2012 @ 09:34:

Ik vind de post hier van PR een erg jammerlijke poging tot redden wat er te redden valt. Epic fail.





Eens. Het bewijs is overduidelijk.



Bah!
Alles komt goed, alleen de rest niet
Viva is niet kritisch. Ook toen met het HcG dieet van Jossine bijvoorbeeld, het is vooral positief wat ze schrijven. Dat er ook negatieve kanten aan zitten hoor je niet. Verwacht er dus maar niet teveel van.



De reactie van Pink Ribbon zelf: kan ik niks mee. Het verandert mijn mening niet.
Alle reacties Link kopieren
Wel wonderlijk eigenlijk dat Pink Ribbon hier vrolijk mee mag schrijven terwijl ooit eens iemand van McDonald's meteen een permaban kreeg.
Ja zeker raar. Maar ja, PR is strategisch partner van Sanoma. Dat heeft er natuurlijk iets mee te maken.
Alle reacties Link kopieren
Het is toch juist heel positief als alle betrokkenen mee kunnen praten?
Alle reacties Link kopieren
quote:yette schreef op 07 oktober 2012 @ 11:22:

Het is toch juist heel positief als alle betrokkenen mee kunnen praten?Ja, dat was ook zo toen de McDonald's mijnheer aantijgingen probeerde te weerleggen toen het over McDonald's-producten ging. Maar die beste man werd al snel de mond gesnoerd.
Yette, het zou dan wel voor het eerst zijn dat dit toegestaan wordt. Ik zou het krom vinden als een strategische partner van Sanoma wel mag posten hier, maar een andere bedrijf niet. Dan moeten ze daar geen onderscheid in maken toch?



(Ik ken het McDonalds verhaal niet maar heb wel eens iets soortgelijks meegemaakt met een ander bedrijf.)
Alle reacties Link kopieren
Hier zie je de berichten van de McDonald's mijnheer, allemaal weggehaald door viva. Topic ging over koeienvlees.



Heel krom. Maar ja, er wordt wel vaker met twee maten gemeten hier.
Alle reacties Link kopieren
Reactie viva
Alle reacties Link kopieren
Nooit gedacht dat ik deze woorden ooit uit zou spreken...



Ik ben het eens met Willem.
Alle reacties Link kopieren
Ja hé, die McDonalds discussie is van 3 jaar geleden! De redactie èn het beleid hier zijn sindsdien behoorlijk veranderd.
Wat mij vooral opvalt in het jaarverslag van Pink ribbon is dat het voor een groot deel geschreven is in Koeterwaals.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven