Gezondheid alle pijlers

Wat zijn jullie PMS klachten?

01-04-2013 20:32 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

ik las zojuist een stuk van iemand die PMS/PMDD had en iemand reageerde daarop met een heeeeeeele lange lijst met symptomen. Vervolgens werd daarop gereageerd met het bericht, tja dan heb ik ook pms, ja dan heeft iedereen natuurlijk pms. Veel vrouwen hebben natuurlijk klachten tijdens en voor hun ongesteldheid.

Ik heb zelf PMDD. Mijn klachten zijn heel hevig.

Nu vroeg ik me af wat jullie al zo voor klachten ervaren. Of ze hevig zijn of dat het mee valt. Alleen voor de ongesteldheid of ook al gelijk na de eisprong?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb last van pijn in mijn onderbuik en acute onredelijkheid/chagrijnig zijn. Zowel voor als tijdens ongesteldheid.
Some flies are too awesome for the wall
Alle reacties Link kopieren
Chagrijnig, onredelijk, geen mensen om me een kunnen verdragen. Je naasten op dat moment wel weg kan kijken. Boos om niks. Als ik terug kijk ben ik net Cruela een week voor en tijdens de menstruatie. Ik erger me aan iedereen, het liefste wil ik dan op een eiland alleen zitten. En oh ja heeeel zere onderbenen.

Teunisbloemolie schijnt ervoor te helpen.
Alle reacties Link kopieren
Licht ontvlambaar, minder kunnen hebben.

Maar dat weet ik van mijzelf, dus probeer me in te houden.
Alle reacties Link kopieren
Niets. En nu al helemaal niet meer, ben al bijna 6 jaar niet ongesteld geweest.
Onredelijk, bozer, verdrietiger, buikpijn, heel erg moe.

Nu wel minder dan met de pil, toen was ik heel veel erger.
Alle reacties Link kopieren
Een soort algemeen '' ik ben ziek en zielig '' gevoel. Verschillende pijntjes, borsten zijn gevoelig, hoofdpijn, soms zelfs een gevoel als ik lichte koorts heb. Ik ben dan heel erg huilerig. Soms heb ik echter nergens last van
Als ik eenmaal ongesteld ben,, ben ik weer normaal qua gedrag, alleen eerste 2 dagen verschrikkelijke buikpijn. Die week ervoor moet ik echt heel vaak huilen (maar ik weet niet waarom, dus het is nogal irritant, voel me wel echt heel verdrietig?), hartkloppingen, samentrekkende spieren, hele rare soort dromen als ik in bed lig en een continu opgejaagd gevoel. Toen ik ooit aan de pil ging, had ik gewoon dat gedrag continu (maar dan iets minder erg). Voor mij geen pil meer dus
Alle reacties Link kopieren
Bozer en zieliger moeier onredelijker, pijn in mijn rug en bekken. als ik dan ongesteld ben soms de eerste dagen enorme hoofdpijn, zowiezo buikpijn.
Alle reacties Link kopieren
oja hou zeker 2 liter vocht vast dikke vingers e.d.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nanoe2 schreef op 01 april 2013 @ 20:43:

Chagrijnig, onredelijk, geen mensen om me een kunnen verdragen. Je naasten op dat moment wel weg kan kijken. Boos om niks. Als ik terug kijk ben ik net Cruela een week voor en tijdens de menstruatie. Ik erger me aan iedereen, het liefste wil ik dan op een eiland alleen zitten. En oh ja heeeel zere onderbenen.

Teunisbloemolie schijnt ervoor te helpen.Dit en ook onzettend onzeker en huilerig.
Alle reacties Link kopieren
Vaak migraine, wordt met de jaren en accupuntuur wel minder.

Iets wat er altijd trouw blijft:

Chagrijnig, bot, onredelijk, heel emotioneel bij films of als iemand iets onaardigs zegt gelijk huilen. Enorme trek in chocola 2 welen ervoor (?lang of niet?). Die emo buien beginnen een week ervoor tot ca 2 dagen na start menstruatie.

Dan ehmm oh ja buikpijn enorme krampen soms ook diarree en koortsaanvallen (denk ik.. Nl heet hoofd en zweterig en duizelig).

Duizeligheid blijft paar dagen buikpijn ook.

Dan nog enorm moe al is het de ene keer erger dan de andere keer.

Kan vanaf n dikke weer van tevoren niet teen alcohol.



Nou dat was t wel



Ps heb 10 jaar de pil geslikt en hoewel menstruatie wat zwaarder is merk ik juist dat ik me beter voel in de tussenliggende weken dua geen pil meer voor mij! Ookal issie oh zo handig!
Alle reacties Link kopieren
Verschrikkelijke pijn buik/rug/bovenbenen tot helemaal out gaan ervan. Overgeven en diarree. Daarnaast hele wisselende emoties van agressief tot huilerig. Oja en opvliegers van heel koud onder een deken tot de ramen moeten open in de winter.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de week ervoor en de eerste dagen van mijn ongesteldheid altijd ontzettend last van overactieve darmen. Vaak naar de wc, winderigheid, buikkrampen, rommelende buik. Heel vervelend, vooral op mijn werk en in de sportschool. Verder het gebruikelijke, emotioneler en onzekerder. Emoties ervaar ik heftiger en ik schommel heel erg in humeur. En ik zweet wat meer dan normaal.
Alle reacties Link kopieren
Zit nu zak MenM´s op te vreten, daarbij al 6 paracetamol weggeslikt voor de krampen in buik en benen, net weer eens lekker bonje gemaakt met vent over het huishouden, en dat die fucking V.I. weer opstaat.

Straks naar bed, waarna ik waarschijnlijk vannacht er weer uit moet om de handel te verschonen, een kruik warm te maken,en nogmaals 2 paracetamol moet nemen. Om morgen ochtend badend in het zweet met wallen tot mijn enkels wakker te worden.

Gelukkig is dit mijn 2e dag, nog 4 te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Oh en flauw vallen.
Alle reacties Link kopieren
Oh en flauw vallen.
Alle reacties Link kopieren
Oooh wat een hel, zo'n menstruatie Mafalda!

Lekker lullig dan van me om te zeggen dat ik vrijwel nergens last van heb... ongeveer een uurtje of twee voor mn menstruatie gigantisch chagerijnig en onredelijk. Dan weet ik weer waar ik aan toe ben...
Alle reacties Link kopieren
Oh en niet alleen Mafalda lees ik nu... bleeeegh! Niet leuk!
Alle reacties Link kopieren
Ik verander in de week voor mijn menstruatie in Mr. Hyde (je weet wel, van Dr. Jekyll en Mr. Hyde). Echt niet normaal. Ik ben niet een beetje boos, nee, ik erger me groen en geel aan alles om me heen. Het meest nog aan mijn man en kinderen die echt niet anders doen dan anders. Er sneuvelt hier regelmatig "iets" omdat ik zó boos ben dat ik er iets kapot moet. Ik gooi dan keihard met de deuren, knal wasmanden op de grond, ik heb wel eens ooit een kopje tegen de muur kapot gesmeten en zo "valt" er wel meer. Ik kan me dan echt niet beheersen.... Verder kan ik huilen om niks en is alles wat tegen me gezegd wordt verkeerd. Waardoor ik weer boos word.

Ik heb een hele lange en heftige menstruatie, minstens een week en ik heb de eerste paar dagen altijd maandverband en tampons nodig omdat ik anders ieder half uur naar de plee moet.

Ik heb suikerziekte en mijn suikers zijn in de week vooraf en tijdens totaal ontregeld. En de laatste paar keren was ik na 3 weken al ongesteld en had ik dus maar 1 "goede" week. Naar de huisarts geweest en die schreef de pil voor, die heb ik vorige maand geslikt, maar dat deed helemaal geen goed voor mijn suikers. Die zijn de hele maand hoog geweest. En ook mijn boosheid (vernietigingsdrang) werd er niet minder van. Misschien had ik het nog een maand moeten proberen, maar dat zag ik niet zitten. Mijn menstruatie was wel minder heftig en duurde korter, maar de sores vooraf was vergelijkbaar.

Ik ben dus echt zoekende naar wat zou kunnen helpen, ik ben echt niet mezelf die dagen.... Wel fijn te lezen dat ik niet de enige ben!
Ik ben al een hele week zwaar depressief, kan niet wachten tot ie doorbreekt. De dag van te voren herken ik aan manisch schoonmaken en dan vooral onbenullige dingen die scheldend onder handen worden genomen. Tja het is echt een feestje om die week met mij samen te leven. Gelukkig is mijn man met zussen opgevoed dus die neemt het niet persoonlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees dat veel vrouwen van vage klachten tot hevige klachten ondervinden. Vind het ergens best erg dat het vaak niet erkend wordt en er nog steeds veel onbegrip is. Zelfs vage klachten kunnen toch echt heel lastig zijn en het leven soms echt zwaar maken. Zeker als er geen begrip voor is!

Heb in al die jaren ook al ontzettend veel tegengas gehad. Mensen begrijpen het niet, of vinden dat het er bij hoort.. Ik heb uiteindelijk 12 jaar rondgelopen met de diagnose voordat ik bij een goede psychiater terecht kwam die serieus met mij wilde gaan kijken naar een goede oplossing. Helaas hebben we nog niet de juiste medicatie kunnen vinden, maar zijn wel zoekende.

Ik moet zeggen dat anticonceptie ook kan helpen, maar het vaak echt zoeken naar "wat werkt voor jouw".. Ik had verbetering met de jaz24+4. Dat is de enige pil die werkte voor mij. Nu met een kinderwens heb ik moeten stoppen en dus weer terug bij de psychiater. Maar we gaan gewoon zoeken tot we het juiste middel vinden voor mij.

Alle dames veel sterkte me de klachten die jullie ondervinden! Hier zijn gelukkig wel mensen die er begrip voor hebben.
Alle reacties Link kopieren
@waterplant

Ja dat is ook echt heel moeilijk voor een partner lijkt me.

Het "niet persoonlijk op nemen" van ons draken gedrag want dat doe je al gauw. Mijn partner probeert soms extra lief te zijn waar ik helemaal gek van wordt waardoor ik boos op hem wordt en op mezelf omdat ik boos op hem wordt en.... ja.. je kent het waarschijnlijk wel.

Maar hij neemt het helaas wel heel persoonlijk op zich. Ik probeer hem telkens in mijn goede periode uit te leggen dat ik echt onredelijk kan zijn, maar toch valt het niet mee voor hem. Best erg, want hij bedoelt het goed.
Alle reacties Link kopieren
Vind het ook altijd erg om te zien dat veel vrouwen zoveel lichamelijke klachten hebben. :( Ik merk het enkel aan mijn borsten die heel pijn gaan doen van na mijn ei tot aan de ongesteldheid, verminderde weerstand en buikkramp tijdens mijn ongesteldheid. Mijn klachten zijn meer psychisch..

De reden dat het bij mij PMDD is (zegt mijn psych) is omdat ik naast de angsten,irritaties, emitoies en agressies mezelf soms niet in de hand heb. Ik heb veel stomme dingen gedaan. ik drink bijvoorbeeld niet en gebruik geen drugs, maar ben al een keertje in het ziekehuis beland omdat ik een paar flessen alcohol achterover gegooit had of alle pillen in huis maar op ben gaan zitten eten zonder reden. Of was op het dak van een hotel geklommen en ben daar gaan slapen. Het gevolg was een longonsteking en de rest.. Wanneer ik in mijn goede periodes zit herken ik die gevoelens en mezelf totaal niet. Dan is het net of het een ander persoon was. Ik vind dit vreselijk en ben soms bang voor mezelf. Maar goed, ik ben nu heel blij met begeleiding en hoe persoonlijk mijn partner ook dingen opneemt hij steunt me wel en toont wel begrip. Dus ik daar ben ik toch wel heel blij mee..
Alle reacties Link kopieren
ik ben altijd moe met een micro lontje. val uit tegen mensen om niks dus probeer mijzelf zo veel mogelijk op te sluiten met mijn dieren om mij heen, want mijn kat is die week mijn kruik

ik heb rugpijn, buikpijn, hoofdpijn en whatnot.



oh en verschrikkelijke jankerd en zeikerd ben ik dan, bah. word altijd moe van mijzelf

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven