Gezondheid alle pijlers

Penetrante zweetlucht

07-04-2008 19:43 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een probleem en ben benieuwd of andere mensen dit herkennen of tips hebben.

Soms heb ik perioden last van een penetrante zweetlucht. Ik kan douchen wat ik wil of deo gebruiken tot ik een ons weeg, zo halverwege de dag komt de lucht door mijn (schone) kleren heen zetten.

Nu heb ik wat problemen met m'n hormonen (wel/geen pil/ probleemhuid) en heb ik een hele stressvolle periode achter de rug waarin ik bijna overspannen ben geraakt.

Weet iemand wat ik hier aan zou kunnen doen? Behalve proberen minder gestresst te zijn :-]

En vooral welke deo's of andere producten wel helpen?

Alvast bedankt voor de reactie.
Alle reacties Link kopieren
ik heb het ook weleens. Vooral wanneer ik het te druk heb en daar wat gestressed om ben.



Wat voor deo gebruik je? Die spray-deo helpt namelijk niet. Zweetlucht is daar echt te heftig voor. Je hebt van die creme-deo's. Die helpen bij mij goed. Eentje waarvan ik de naam niet meer weet. Is ook vrij prijzig.



Rexona heeft nu ook een deo met creme. Verpakking lijkt een beetje op een paddestoel. Aan iets draaien en er komt wat creme uit de bovenkant. 24hours active ofzo. Dat helpt bij mij perfect.
Alle reacties Link kopieren
hmmm misschien moet ik ook eens proberen...bij mij is t vooral na inspanning....maar toch, niet echt fijn zo op je werk rond te lopen
Alle reacties Link kopieren
Ik had zo'n last dat ik uit wanhoop naar de huisarts ben gegaan. Sindsdien gebruik ik aluminium chloride 20% FNA oplossing, en het werkt perfect! Ik gebruik het nu 2 jaar, en vanaf de eerste week dat ik het gebruikte heb ik nooit meer last gehad. Je dept het met een watje onder je beide oksels, voor het slapen gaan (omdat je dan niet zweet, en het goed kan intrekken). Ik gebruikte het op voorschrift de eerste weken 2x per dag, nu 1 x per 2 weken.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Blijft er ook na het wassen niet een beetje zweetlucht in je oksels hangen? In dat geval moet je je shirts voorweken in een emmer met een oplossing schoonmaakazijn of de oksels schrobben met afwasmiddel voordat je ze in de machine gooit.



Maar andere deo die wat specialer zijn toegrust op dit probleem zoals odorex extra dry, syndeo 5, deoleen ed helpen ook goed.
Syneo 5 is superspul!
Alle reacties Link kopieren
Bij de apotheek kun je Vichy tubetje deocreme halen, en dan heb je er 1 die je, als een soort van kuur, 1 keer in de week maar hoeft op te smeren. Ik smeer die om de dag, en sinds ik dat doe ruik ik eigenlijk altijd wel lekker fris!
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Therme anti transpirant behandelspray, te koop bij kruidvat, werkt paar dagen.

Kleren wassen op 60 graden, in ieder geval de kleren die je direct op je huid draagt.
Ik heb er ook wel eens last van, het valt bij mij een beetje samen met te weinig drinken. Als je meer water drinkt stinkt je zweet minder, gek maar waar.
Alle reacties Link kopieren
Vind ik niet zo vreemd hoor, is je zweet niet gewoon geconcentreerder als je minder drinkt?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Maleficent schreef op 07 april 2008 @ 20:40:

Bij de apotheek kun je Vichy tubetje deocreme halen, en dan heb je er 1 die je, als een soort van kuur, 1 keer in de week maar hoeft op te smeren. Ik smeer die om de dag, en sinds ik dat doe ruik ik eigenlijk altijd wel lekker fris!




Je smeert om de dag terwijl het advies is om eens per week te doen?

Vreemd, zo gooi je je goeie geld weg, toch?
Alle reacties Link kopieren
De penetrante zweetlucht in kleding komt door bacteriën.

Er ontstaat een kweek van bacteriën door vocht en warmte.

De bacteriën vermenigvuldigen zich in een zeer snel tempo en op een gegeven moment heb je zoveel bacteriën op je kleding stuk dat het naar zweet gaat ruiken.

Ga je de kleding wassen op 40 of op 60 graden Celsius dan dood je de bacteriën niet. Die dood je pas boven de 73 graden Celsius.

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-09-2014 14:11
Reden: spam
% gewijzigd
Bekend.

Al vanaf mijn 6e.

Heeft ook met materiaal en model shirts te maken. Heb een compleet synthetische blouse die zo wijd onder de armen zit dat er geel luchtjes ontstaan. Heb katoenen shirts die je na een halve dag 'normaal' dragen al ruikt.

De tips hier gegeven, dagelijks indien nodig twee keer per dag wassen, goed scheren. Odorex extra dry (zo'n flesje) om de 3 dagen.

Uitvinden welke deo goed helpt en afwisselen. Spuit werkt hier idd ook niet. Hier nivea black white en vaseline.

Ken iemand die ook op voeding let en dat schijnt ook te helpen.

Succes!
Na 6 jaar (en wat spam er tussen door) heeft @TO misschien zelf wel een oplossing gevonden.



Maar je leert de andere forumgebruikers zo wel kennen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al lang Odorex extra dry maar dat is vrij duur steeds en ik heb steeds meer nodig lijkt wel.......Ik gebruik veel 96% alcohol voor allerlei zaken zoals reiniging tandenborstel e.d. Ook voor soms een plekje op mijn huid of zo. Het kan voor veel en kost bij Kruidvat rond de 2,-. Ik dacht ik heb veel last van die zweetgeurtjes en ik ga gewoon eens een dot watten nemen en drenken in de alcohol en dat onder mijn oksels deppen. Eerst gewassen met Sanex douche ph neutraal. Nou normaal als ik ga slapen ruik ik s morgens wel maar nu NIKS en ik ben de hele dag doorgekomen geen luchtjes, niks! Misschien moet het nu elke dag maar ik probeer te wachten tot ik wat ruik. Misschien kan het wel 2 of meer dagen! Ik ben hier blij mee! Of het goed is weet ik niet maar er zit verder niks kunstmatigs in en het werkt!

Misschien ook eens proberen. Ik kijk even hoe het morgen eind van de dag is. Ik doe er even geen deo over.
voer eendjes geen oorlog!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven