Gezondheid alle pijlers

na paar dagen zonnen erge jeuk op onderbenen, verband?

09-05-2008 13:15 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



ik heb een erg lichte huid dus ik smeer altijd met een hoge factor. Mijn onderbenen zin dus ook spierwit en eergister heb ik er even mee in de tuin gezet en gister pas om 17.30 even het strand mee opgeweest. Mijn onderbenen jeuken nu heel erg, alsof je ze wil openkrabben. Allergisch voor zonnespray lijkt me vreemd, het zijn namelijk alleen mijn benen.. wie heeft dit ook?
Alle reacties Link kopieren
Heb je ook hele kleine bultjes op je benen??



Ik heb dat op mijn onderarmen. Schijnt een zonneallergie te zijn. Maar wat ik dan niet snap, is dat er verder nergens jeukende bultjes te bekennen zijn, behalve daar?!?
En sneller dan de wind, dit was ik voor...reken er goed op.
Alle reacties Link kopieren
bij mij verergert de zon soms mijn droge huid, extra bodylotion/aftersun doet wonderen (voor mij dan)
Alle reacties Link kopieren
ik heb als ik op vakantie ben vaak zonneallergie, en dat uit zich echt in blaasjes. als t verbrand is zou t niet alleen maar jeuken dan zou je huid ook rood zijn en branderig/trekkerig, lijkt mij tenminste.

misschien een reactie zonnenbrand-andere creme?
Alle reacties Link kopieren
klinkt als zonneallergie. Bij mij jeukt het ook onwijs maar de bultjes zijn niet supergroot, wel is mijn huiid erg rood (maar niet verbrnad-rood zeg maar). Bij mij begint het op mijn armen (binnenkant van armen waar de huid dun is, en daarna op mijn benen). Ik neem Urtizon korrels (homeopatisch) tegen de allergie en die werken goed. innemen voordat je de zon ingaat en dit vorkomt de allergie. Als je al bultjes hebt kun je verzachtende creme erop smeren, ik kan me de naam niet meer van herinneren maar het was van dr. Vogel en rook erg kruid-achtig/brandnetelachtig.
Alle reacties Link kopieren
had je net je benen geschoren? daar kan je in de zon heftig op reageren in combinatie met zonnebrand
Alle reacties Link kopieren
nee een week geleden geharst. Ik heb het inderdaad alleen op mijn benen. Er zijn geen bultjes te zien, alleen rode puntjes. Ik heb er nestosyl op gesmeerd en het is nou wel gekalmeerd. Toen ik een baby was had ik er nooit last van, dus allergie lijkt me sterk.... gek he..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook ineens last van gekregen hoor, op mijn 19e pas. Zoiets kan zich ineens ontwikkelen, net als bijvoorbeeld hooikoorts; sommige mensen groeien er overheen, en sommige (zoals ik) groeien erin :s

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven