Gezondheid alle pijlers

Niet kunnen "wennen"aan e-sigaret

12-11-2013 22:06 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames en heren,



Yeah! Mijn eerste topic geopend! Allereerst hartelijk dank aan de mensen die op hun sinaasappelkistje zijn gaan staan om de e-sig aan te prijzen, ik ben ook -mede door deze postings- sinds twee weken aan de e-sig.

Maar....kan er maar niet aan wennen! Ik probeer het echt, maar blijf toch heel erg snakken naar de gewone sigaretten en koop deze dus ook steeds! ik heb een ego c met 12 mg mentholsmaak (rook al jaren mentholsigaretten). Heb steeds bij de eerste teugen dat ik begin te hoesten, en een soort van keelpijn-gevoel bij het inhaleren...Merk wel dat je rustig moet "trekken" en dat het hoesten dan minder is. Al 12 mg en 18 mg met elkaar gemixed (schrijf je dat zo?) maar ik kan maar niet wennen....Vraag mij af hoe andere mensen de overgang naar de e-sig hebben gemaakt? Is het echt een kwestie van gewoon niet zeuren en hup, overstappen en geen gewone sigaretten meer kopen? Of zou het nut hebben om eens een -ander- smaakje te proberen? Wil echt van het gewone roken af, dus wellicht zijn er hier mensen die wat tips kunnen geven?

Als het een kwestie is van huppakee, niet zeuren en overstappen, volhouden werkt het beste, dan hoor ik dat ook graag, want ik wil natuurlijk ook op een sinaasappelkistje gaan staan!! Alvast hartelijk dank voor jullie reacties!!
Alle reacties Link kopieren
Sorry, het is een kwestie van happakee niet zeuren. Het is gewoon anders dan roken. Ik kon er ook niet echt aan wennen. Weer gewoon gaan roken en nu rook ik niet meer.
Ik denk dat je mg te hoog is, ik ben begonnen met 12. Koop een flesje 6mg of 0 en die dan mixen
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je een minder hoog gehalte aan nicotine moet gaan dampen. 18 mg is wel heel veel. Probeer 12 mg eens.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:MrsStanleyWalker schreef op 12 november 2013 @ 22:20:

Ik denk dat je een minder hoog gehalte aan nicotine moet gaan dampen. 18 mg is wel heel veel. Probeer 12 mg eens.



Eens, 18 mg is echt veel te hoog! Of probeer een ander smaakje en gooi er een paar druppels menthol bij. Het is even een kwestie van proberen de juiste smaak te vinden.



1 tip: GEEN gewone sigaretten ernaast blijven roken, maar gewoon niet zeuren en gaan met die banaan uuhhhhhh e-sigaret
Alle reacties Link kopieren
overduidelijk te hoog in nicotine, en probeer wat minder damp in te nemen, rustig aan opbouwen..



Verder ben ik het niet eens met de tip "Geen gewone sig's blijven roken" Die tip werkt voor de 1 wel, en voor de ander (nog niet)



Ik ben vond na 1 dag dampen de gewone sigaret al echt vies worden.. dus na 3 dagen maar helemaal 100% over gestapt op dampen.
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Alle reacties Link kopieren
18 mg is te hoog. Ik hoestte ook de longen uit mijn lijf. Dat stopte toen ik terugging naar 12 mg.

Ik heb ook de ego-c en ben vandaag echt begonnen.

Gisteren nog twee gewone sigaretten gerookt.

Dat sterkt me voorlopig nog even, raak anders in paniek.

Als je het knopje van de ego indrukt, zie je dan een witte kleur of een oranje? Er zitten namelijk twee "standen" op de ego.

Bij mij stond hij de hele dag op wit en bleef maar hijsen. Had niet het idee dat ik genoeg binnen kreeg. Na een poosje in mijn handtas was hij per ongeluk op oranje gesprongen en dat komt qua gier iets harder aan.

Daardoor had ik na ongeveer tien trekjes genoeg.

Kom meelezen op het andere topic over de e-sigaret!
Zal ik m inkoppen? Stoppen met roken is geen optie?
Alle reacties Link kopieren
Lolbroek...
Alle reacties Link kopieren
quote:newimprovedkitty schreef op 12 november 2013 @ 23:03:

Zal ik m inkoppen? Stoppen met roken is geen optie?





dampen (e-sigaret) = stoppen met roken...



dus nee, je kopt niets in
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Alle reacties Link kopieren
quote:newimprovedkitty, 5 minuten geleden

Zal ik m inkoppen? Stoppen met roken is geen optie?

Niet voor iedereen. En dampen is een hele goede stap in de juiste richting wat betreft gezondheid. Een betere dan stoppen met roken en weer terugvallen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Het is wennen het nieuwe roken.

Of beter gezegd, je moet het een beetje leren hoe het te doen.



Het hoesten komt omdat je trilhaartjes die je voorheen lamlegde met alle duizenden giftige stoffen die je naar binnen zoog, nu weer fier overeind komen. Dat prikkelt en dan ga je hoesten.

Dat gaat voorbij, ik heb er maar een paar dagen last van gehad.

Overigens lijkt mij 18 mg wel erg hoog.



Langzamer maar wat langer de damp naar binnen zuigen geeft een beter gevoel dat je "rookt" en de damp een betere smaak. Het heeft namelijk even tijd nodig om te verdampen voordat je de damp naar binnen trekt.

Je inhaleert anders dan met een gewone sigaret waar je stevig aan kan trekken en direct die inhaleert.

E - roken gaat meer Zennnn

De damper ook iets naar beneden houden zodat de liquid de lont goed kan doordrenken, anders krijg je een dryheat ( de lontjes verbranden een beetje) en dat is echt vies.



De smaak is uiteraard anders en ook zoeken naar waar je tevreden over gaat zijn ( in die fase ben ik ook nog), kwestie van testen van verschillende merken liquids en smaakjes.



Om voldoende nicotine binnen te krijgen, gelijk aan een sigaret, zal je qua tijd langer dampen, de nicotine wordt met dampen wat trager in je lijf opgenomen.



Verder is het ook je mindset veranderen.

Je steekt niet meer iets aan, geen aansteker, geen asbak, geen duidelijk eind, niet uitdrukken, het IS anders. Maar het kan je rook behoefte met dat anders wel vervullen door een deel van de handeling te behouden ( het gelurk aan dat ding, uitblazen van rook) en bovendien krijgt je lichaam gewoon de nicotine binnen dus echt afkickverschijnselen zal je niet hebben ( ik had in het begin af en toe een vaag gevoel, maar pakte dan gewoon de damper dampte het gevoel gewoon weg)



Of het beter is helemaal geen sigaretten meer te nemen of nog en/en te doen en af te bouwen is persoonlijk denk ik.

Ik kan dat ook niet vergelijken, want ik heb gewoon de grote sprong naar de overkant gemaakt en ben volledig gaan e-roken.

Maar goed, ik heb niet echt grote problemen gehad met wennen, wel en beetje raar dat anders in het begin en echt moeten leren hoe ik het nu moest doen( lezen op internet en uitproberen)



Als je echt graag wil overstappen zou ik niet snel opgeven in ieder geval.

Geef het de tijd, en zoek naar de juiste modus voor jezelf. Welk type, merk en smaak liquid en misschien zelfs welke damper bevalt je uiteindelijk wel

Van het geld wat je bespaart aan sigaretten, kan je je heel wat trial and error permiteren toch?



Ik pleit er overigens voor dat naast webshops er ook echt meer physieke shops gaan komen waar je je uitgebreid kan laten informeren en je kan uitproberen.

Want in de korte tijd dat ik damp merk ik dat het best een hele wereld is aan kennis en weetjes om te begrijpen wat je zou moeten kiezen, hoe je moet dampen en hoe je je damper gebruikt en verzorgt.

Er is zoveel op de markt, met kleine en grote verschillen en technieken, je verdwaalt er gewoon in.

Ik denk dat het echt zou helpen als mensen beter zich kunnen laten voorlichten en ook echt kunnen testen, ervaren voor men tot aankoop overgaat zodat je een betere start kan maken en er op terug kan vallen met al je vragen.



Anyway, goed van je dat je de stap hebt gemaakt om het in ieder geval te gaan proberen!!

Zet door! roken kan echt niet meer



* stapt weer van kistje af
Alle reacties Link kopieren
Insecten gaan dood of worden gek van nicotoiden. Nu wil ik niet zeggen dat je op een vlieg of een bij lijkt maar gezond voor je zenuwstelsel zal het niet zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Consuela, ik ben het geheel met je eens wat betreft de fysieke winkels waar je terecht zou moeten kunnen voor advies en informatie..



Ik ben bij onze plaatselijke sigarenboer geweest, nou dat was eens en nooit meer, niet echt een succes dus..

Het was duidelijk dat hij zijn rookmarkt ziet inkakken op deze manier, en wil gewoon echt hier niet aan mee werken. Alles wat de 'onwetenden' er tegen hebben, had hij ook..



Ik ben blij met het grote forum, daar is zoveel informatie te vinden, het kost wel even tijd, en moeite, maar met de damper bij de hand wel te doen



En gelukkig hier genoeg enthousiastelingen die ook vol met info zitten!
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 12 november 2013 @ 23:41:

Insecten gaan dood of worden gek van nicotoiden. Nu wil ik niet zeggen dat je op een vlieg of een bij lijkt maar gezond voor je zenuwstelsel zal het niet zijn.



Gelukkig zie je ons dan ook nergens schrijven dat dit gezond is, echter wel dat dit stukken gezonder is dan analoog roken.

Zinloze discussies opstarten heeft dus geen zin.. Kom dan met feiten waar we wel iets mee kunnen
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
qua nicotinegehalte en smaak kan ik je niet adviseren



maar eerlijk is eerlijk: als je ooit aan de smaak van roken hebt kunnen wennen, kan je hier ook aan wennen toch?
Alle reacties Link kopieren
Dan rook je die e-dinges toch niet?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:

retrostar schreef op 12 november 2013 @ 23:41:

Insecten gaan dood of worden gek van nicotoiden. Nu wil ik niet zeggen dat je op een vlieg of een bij lijkt maar gezond voor je zenuwstelsel zal het niet zijn.



Toch blijkt het risico voor dampers nagenoeg nihil te zijn en voor de omgeving is het al helemaal niet schadelijk.



http://publichealth.drexe ... les/publichealth/ms08.pdf
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 12 november 2013 @ 23:41:

Insecten gaan dood of worden gek van nicotoiden. Nu wil ik niet zeggen dat je op een vlieg of een bij lijkt maar gezond voor je zenuwstelsel zal het niet zijn.



Wij zijn ons als exrokers( of aanstormende exrokers) bewust van de negatieve invloed van nicotine op onze gezondheid.

Niemand impliceert dan ook dat dampen/vapen geen schade aanricht op je gezondheid.

Echter van alle duizenden giftige stoffen die wel in een sigaret zitten, is nu de nicotine de enige die je met vapen nog binnenkrijgt.

Natuurlijk is volledig stoppen beter, maar als hulpmiddel om tot stoppen te komen, of als middel voor mensen die er niet in slagen om van het roken af te komen en dit als een alternatief gebruiken om stukken minder ongezond te "roken" is dit een geweldige uitvinding.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sense-1970 schreef op 12 november 2013 @ 23:41:

Consuela, ik ben het geheel met je eens wat betreft de fysieke winkels waar je terecht zou moeten kunnen voor advies en informatie..



Ik ben bij onze plaatselijke sigarenboer geweest, nou dat was eens en nooit meer, niet echt een succes dus..

Het was duidelijk dat hij zijn rookmarkt ziet inkakken op deze manier, en wil gewoon echt hier niet aan mee werken. Alles wat de 'onwetenden' er tegen hebben, had hij ook..



Ik ben blij met het grote forum, daar is zoveel informatie te vinden, het kost wel even tijd, en moeite, maar met de damper bij de hand wel te doen



En gelukkig hier genoeg enthousiastelingen die ook vol met info zitten!





Oh de sigarenboer!!

Niets mis mee als deze mensen hun aanbod gaan uitbreiden, maar weet dan ook WAT je verkoopt.

Ik was pas bij onze plaatselijke sigarettenboer omdat deze ook liquids scheen te verkopen.

Voor mij was een klant die zich liet informeren over een damper. Om te huilen ! Ik was bijna in staat dat ding uit zijn handen te trekken, mijn sinasappelkistje uit mijn tas te pakken om er op te gaan staan en te zeggen "laat mij maar ff ! "

Pfff, hij wist niet waar hij het over had, zat te prutsen amper nuttige info, wist geen antwoorden op vragen ( of domme antwoorden).



Daarnaast wits hij mij te vertellen dat ik echt geen liquid via internet moest kopen want dat was allemaal chinese troep . Ik dacht ja ja, reken dat flesje maar af ik probeer jouw merk wel.

Kom ik thuis wat staat er op het flesje...made in china! Hahahahahaha! Omg, dat kan je toch niet meer serieus nemen.



Nee ik ben vol lof over de shop waar ik het heb aangeschaft.

Daar kan je een afspraak maken en dan plannen ze 45 min. tijd voor je in om alles uit te leggen, de verschillen van de dampers in hun assortiment vertellen, ze vragen naar je rookgedrag, wat bij je past, hoe het werkt, hoe je moet dampen. Je kan ze testen, smaakjes proberen en ze weten waar ze over praten.

Dat zou er op meer plekken moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ben je wel tevreden met de sigaret die je hebt? Kan je daar ook niet aan wennen of is het echt het dampen zelf / inhaleren?



Ik ben begonnen met één waar ik ook niet aan kon wennen. En nu heb ik er één waar ik op de een of andere manier supersnel aan gewend was.



Op sommige momenten heb ik wel nog echt zin in een 'echte' sigaret en die pak ik dan gewoon. Maar ik merk wel dat mijn e-sigaret 9 vd 10 momenten een waardige vervanger is en ik het dus op die momenten ook niet moeilijk vind om geen andere sigaretten te roken. Als ik echt zou willen stoppen met roken (wat jij dus wel wilt), zou ik daar denk ik wel gewoon even doorheen moeten. Al heb ik dus niet het idee dat dat een echte hel zou zijn, omdat ik dus mijn e-sigaretje als vervanger accepteer.



Qua vloeistoffen zit er echt veel verschil tussen allerlei merken qua smaak en gier. Heb je verschillende merken al geprobeerd?
Alle reacties Link kopieren
Het is dat jouw sigarenboer liquids verkoopt, anders klinkt hij het zelfde als de mijne exact dezelfde opmerkingen over 'chinese troep' en hoe gevaarlijk het allemaal niet was... toen heb ik heel wijselijk alleen naar alle pakjes sigaretten gekeken in de winkel en hem glimlachend aan gekeken en heel rustig gezegd "Gelukkig zijn sigaretten niet gevaarlijk" Vond hij niet echt leuk



Ik ben zelf niet bij een shop geweest, de meest dicht bij zijnde zit hier toch 30 km vandaan en ik zit bar slecht in mijn vrije tijd.. Maar het is wel duidelijk dat nieuwe e-rokers echt om informatie en advies verlegen zitten..



Ik zou er bijna een winkel bij beginnen
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Alle reacties Link kopieren
quote:Sense-1970 schreef op 13 november 2013 @ 00:17:

Het is dat jouw sigarenboer liquids verkoopt, anders klinkt hij het zelfde als de mijne exact dezelfde opmerkingen over 'chinese troep' en hoe gevaarlijk het allemaal niet was... toen heb ik heel wijselijk alleen naar alle pakjes sigaretten gekeken in de winkel en hem glimlachend aan gekeken en heel rustig gezegd "Gelukkig zijn sigaretten niet gevaarlijk" Vond hij niet echt leuk



Ik ben zelf niet bij een shop geweest, de meest dicht bij zijnde zit hier toch 30 km vandaan en ik zit bar slecht in mijn vrije tijd.. Maar het is wel duidelijk dat nieuwe e-rokers echt om informatie en advies verlegen zitten..



Ik zou er bijna een winkel bij beginnen



Hahhaaha! Nou ik bijna ook!

Ik heb de naam al voor mijn shop.



" De Sinaasappelkist



Is het wat?
Alle reacties Link kopieren
Helemaal goed! Als ik jou was zou ik die naam al vast laten leggen
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Alle reacties Link kopieren
You know how I know? Because I reeaally think so!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven