Gezondheid alle pijlers

Enkel uit het gips. en nu? (pijn)

25-11-2013 20:39 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
ruim 6 weken geleden heb ik mijn enkel gebroken. Eerste twee weken veel pijn en toen ging het langzaam beter, laatste weken was ik pijnvrij. Nu is het gips vanmiddag verwijderd en heb ik heel veel pijn. Het is ook heel gezwollen. Het voelt net als toen het pas gebroken was. Dit is pas begonnen 2 uur na het verwijderen. Is dit normaal?



Ik maak me ook zorgen. Toen de orthopeed mijn voet ging controleren duwde die mijn tenen richting mij en hoorde ik een hele harde knak. Ik was er van geschrokken en vroeg nog is dit normaal. Hij zei van wel maar ik twijfel nu vanwege de pijn.
Alle reacties Link kopieren
Bel even de hap voor advies. Lijkt me niet normaal dat je zoveel pijn hebt
Nee volgens mij is dat niet normaal. Zwelling er ook nog bij.Ik zou even bellen met de HAP. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Vergeet niet dat je spieren erg verslapt zijn, je moet niet meteen gaan rennen zodra je uit het gips bent, je houdt echt nog wel een week of twee last en soms ook pijn. Misschien kunnen ze je bij de hap geruststellen, ik zo sowieso even bellen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Als je zoveel pijn hebt kun je denk ik het beste de hap even bellen. Denk verder algemeen advies: hoog houden, eventueel koelen en ik zou zo min mogelijk belasten. Hebben ze niets gezegd wat je mag verwachten na gips? 6 weken is lang, spiermassa breekt geloof ik na 2 weken al af, dat kan ook naar voelen maar zou niet zoveel pijn mogen doen dacht ik.



Wel balen zeg! Denk je na zo lang ervan af te zijn, voelt de pijn alsof je weer opnieuw begint. Sterkte!!
Alle reacties Link kopieren
Klinkt niet normaal. Zou idd de hap bellen.
Dat is zeg maar echt niet zo mijn ding en dan heb ik altijd zoiets van doe het dan maar niet.
Alle reacties Link kopieren
Na het verwijderen van het gips kan een zwelling optreden, heb ik ook gehad.Kan even vervelend zijn, beste is je voet op een kussen te leggen vannacht, als de pijn langer aanhoud moet je de huisarts bellen...
Stel niet uit tot morgen,wat je vandaag kunt doen
Alle reacties Link kopieren
En, hoe is het nu? Hap gebeld of vandaag nog iemand naar je enkel laten kijken?
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam echt per toeval achter deze vraag. Hoe is het nu met je enkel. Ik raad je echt aan met de deze klachten iets te doen. Dik 9 jaar geleden heb ik ook met mijn enkel in het gips gezeten. Tijdens de gips behandeling veel pijn gehad. Na het verwijderen van het gips werd mijn onderbeen en voet zo dik, rood en pijnlijk dat ik geen schoen en sok meer aan kon. Na een lange periode van onderzoeken, bleek ik een neurologische aandoening (crps) te hebben. Bij vroegtijdige diagnose van de ziekte is dit goed te genezen. Helaas was het voor mij te laat. Ook zou het kunnen zijn dat je een trombose been hebt. Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het afgelopen, geen last meer ?
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is ruim vier jaar oud. :facepalm:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven