Gezondheid alle pijlers

Sonja Bakker

14-01-2014 15:18 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op het forum, dus weet niet of ik het helemaal goed doe.

Ik ben sinds een paar dagen bezig met Sonja Bakker. Ik wil ongeveer 35 à 40 kilo kwijt.

Daarom ben ik opzoek naar mensen die dit dieet doen of gedaan hebben en/of mensen die andere ervaringen hebben met dit dieet.

Ik zou graag weten hoeveel kilo zijn jullie kwijt geraakt? En hoelang hebben jullie dit dieet gedaan?

En wat voor sporten deden jullie ernaast?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Lachebekkie
Alle reacties Link kopieren
Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar verdiep je eerst eens in het SB dieet. Veel te weinig groenten, zeer laag aantal caloriën op een dag (dus = crashdieet), en verplicht eten van koekjes (waar slaat dat op?)

Zoek desnoods begeleiding maar ik zou SB'en lekker achterwege laten.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

In september 2013 ben ik hiermee begonnen. Heb het online programma gevolgd waarbij je 3 maanden lang ieder week een menu op jouw wensen via de mail ontvangt. Hiermee ben ik 15 kg afgevallen.



Na deze 3 maanden ben ik op eigen houtje verder gegaan, maar wel via het Sonja Bakker principe. Ben sinds oktober 3x per week gaan sporten ernaast. Dat gaat nog steeds goed en hoop dit als levensstijl te blijven gebruiken!



Succes!
Pluk de dag!
Alle reacties Link kopieren
Door een koekje als tussendoortje is het wel makkelijker vol te houden. En je kan er wel je eigen draai aan geven door meer groente toe te voegen.
Alle reacties Link kopieren
quote:madamemicmac schreef op 14 januari 2014 @ 15:43:

Door een koekje als tussendoortje is het wel makkelijker vol te houden. En je kan er wel je eigen draai aan geven door meer groente toe te voegen.Nee, dat zit tussen de oren. Je denkt: ik mag een koekje dus ik ben niet aan het dieeten. Maar van een koekje (in dit geval liga's en eierkoeken oftewel slechte snelle suikers) schiet je bloedsuikerspiegel snel omhoog, daarna moet je lichaam heel hard werken om dat weer te stabiliseren. Je krijgt er dus juist meer trek van. Maar ja, veel mensen zijn veel afgevallen door SB, dus ik zeg al: dat moet iedereen helemaal zelf weten. Ik ben er echter totaal geen voorstander van.
Alle reacties Link kopieren
quote:carpediem90 schreef op 14 januari 2014 @ 15:47:

[...]

Maar ja, veel mensen zijn veel afgevallen door SB, dus ik zeg al: dat moet iedereen helemaal zelf weten. Ik ben er echter totaal geen voorstander van.en die kwamen net zo hard weer aan
Alle reacties Link kopieren
als SB zou werken, zouden er geen dikke mensen meer zijn.
Alle reacties Link kopieren
En lagen haar boeken nu niet bij de Lidl.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 14 januari 2014 @ 15:56:

[...]



en die kwamen net zo hard weer aan



Net als ik dus,afvallen ging heel goed. Kilo's die ik kwijt was plus wat extra zitten er dus gewoon weer aan.



Oh en ik kreeg last van mijn darmen van alle optimel.
Alle reacties Link kopieren
De gemiddelde Sonja Bakker-dag gunt je maar 1200 calorieën. Het is een crash dieet. Tuurlirjk val je er in de eerste instantie snel mee af want je eet ook bijna niks. Zou er niet aan beginnen als ik jou was en op een rustige en verantwoorde manier afvallen, 1 á 2 kilo per maand. Het is er ook niet in 6 maanden aangekomen toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je beter naar een diëtiste kunt gaan. Ik neem aan dat wanneer je 40 kilo wilt afvallen je echt ernstig overgewicht hebt en je hier de juiste begeleiding bij moet hebben. Bij de sportschool kunnen ze een schema maken die speciaal voor jou bedoeld is zodat je de juiste oefeningen doet en ook geleidelijk afvalt.
Alle reacties Link kopieren
Met sonja breek je spieren af omdat je niet genoeg basis voedingsstoffen binnenkrijgt. Dus ja in gewicht val je af maar je verbruikt dus steeds minder brandstof. En denk nu eens logisch na. Zouden al die eierkoeken, cornflades, appelstroop, fruithagel en patat wat je mag nu echt wel gezond zijn?

Probeer voldoende eiwitten en vetten binnen te krijgen. Die heb je echt nodig. En veel groentes. Lees je eens in over low carb en lees wat onderzoeken ed.



Wat Southbeach, lowcarb etc betreft. Het werkt wel degelijk. Maar ja, je moet wel van de suiker af kunnen blijven en dat blijkt zeer moeilijk. Het is wel veel gezonder en er zijn steeds meer mensen die er blijvend mee afvallen.
Als je nou gewoon eet volgens de richtlijnen van het voedingscentrum, dan kom je eerst nog 3 á 4 kilo aan en daarna stuitert je gewicht naar beneden. Om uiteindelijk te blijven steken op het gewicht dat bij jou past. En of dan dan 60 of 80 kilo is, zou niet zoveel uit moeten maken.



En voor de goede orde; ook de richtlijnen van het voedingscentrum voorzien niet in chips, patat, wafels, koekjes, slagroom en pizza.



Ik ben er 13 kilo mee afgevallen sinds mei, mijn buurvrouw 30 sinds (vandaag precies) een jaar.
Ik denk dat als je het idee erachter snapt dat het prima werkt hoor.

Sonja staat echt niet met de ME aan de deur als je je niet exact aan die menu's houdt . (en een boterhammetje extra eet omdat je anders bijna omvalt van de honger)



Het goede van Sonja is dat ze dingen zoals chocola, ijs en koekjes niet gaat verbieden, alleen in mindere maten.

(dingen verbieden werkt namelijk niet, dan wordt het alleen maar verleidelijker)

Bovendien: van koekjes en chocola word je niet dik, van 20 koekjes en 4 repen chocola wel .



Verder vooral iets nemen als je echt honger hebt... (anders kom je wel voedingsstoffen te kort...)
Als je flink wat wilt afvallen zou ik me nooit aan een crash dieet wagen zoals Sonja Bakker. In andere gevallen ook niet trouwens.



Ga goed eten en sporten. Bouw spieren op en leef gezond. Maar alsjeblieft geen SB!



Sporten die je zou kunnen overwegen:



- krachttraining

- (kick)boksen

- HIIT (30 days shred, Insanity, Bodyrock, P90X)



Liefst alle 3!
anoniem_61462 wijzigde dit bericht op 14-01-2014 18:00
Reden: aanvulling...
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 50 kg kwijt, niet door SB. En het is er nog steeds af. Al jaren.Hoe ik het heb gedaan? Op eigen houtje, met wat ik nog had aan oude WW documentatie als leidraad.



Maar allereerst een paar vragen: Waarom ben je te dik? Beweeg je te weinig? Eet je teveel? Waarom? Wát eet je dat niet goed voor je is? Ben je een emotioneel eter? Heb je eetbuien? Of eet je de hele dag door teveel? Heb je al eerder dieten gedaan? Waarom wil je afvallen, wat is je motief?



Zelf kwam ik na een aantal jaar afvallen (heb er tweeënhalf jaar over gedaan) erachter dat ik eetverslaafd ben en heb daar hulp voor gezocht. Dat maakt dat ik het geluk heb in gewicht stabiel te zijn, omdat ik nauwelijks meer eetbuien heb.



In de tijd dat ik afviel heb ik vooral véél gegeten. Klinkt raar maar waar. Dus geen maaltijden overslaan, veel groente en fruit, magere eiwitten. Minimaal 1700 kcal op een dag. Lekkere dingen gegeten in beperkte mate (zoals 1 bonbon bij de thee in een koffiewinkel). Meer gaan bewegen, en pas na ruim 35 kg gewichtsverlies intensief gaan sporten - omdat het voorheen niet comfortabel voelde met mijn dikke lijf- .
Alle reacties Link kopieren
quote:stamaar78 schreef op 14 januari 2014 @ 16:01:

En lagen haar boeken nu niet bij de Lidl.Jij bent in de race voor de tweede plaats!
quote:phoebeisback schreef op 14 januari 2014 @ 17:47:

Ik denk dat als je het idee erachter snapt dat het prima werkt hoor.

Sonja staat echt niet met de ME aan de deur als je je niet exact aan die menu's houdt . (en een boterhammetje extra eet omdat je anders bijna omvalt van de honger)



Het goede van Sonja is dat ze dingen zoals chocola, ijs en koekjes niet gaat verbieden, alleen in mindere maten.

(dingen verbieden werkt namelijk niet, dan wordt het alleen maar verleidelijker)

Bovendien: van koekjes en chocola word je niet dik, van 20 koekjes en 4 repen chocola wel .



Verder vooral iets nemen als je echt honger hebt... (anders kom je wel voedingsstoffen te kort...)Het slechte aan Sonja is dan weer dat ze een crashdieet heeft geschreven en daar een even vette bankrekening aan heeft overgehouden als degenen die haat dieet volgden nu weer zijn. Dikker vaak zelfs dan toen ze begonnen, want je verneukt je verbranding, leert geen nieuw gedrag aan en yoyo't vervolgens lekker weer terug. Als er gemakkelijke manieren waren om af te vallen, waren er niet steeds meer mensen te dik. De allereerste boekenbestseller ooit komt uit 1860 en is een - verrassend - dieetboek. De laatste jaren staat er bijna steevast een dieetboek bovenaan de bestsellerlijst. Toch worden we steeds dikker. Dus kennelijk werken al die dieten niet zo goed. Levensstijl aanpassen en dat je hele leven volhouden is voor 99,9% vd mensen het enige wat werkt. Alleen is dat niet zo sexy of makkelijk te vermarketen als die eierkoeken-onzin van Sonja.
Alle reacties Link kopieren
Prima hoor! Als het helpt (en dat weet jijzelf het beste) is het goed.



Plemp hier onverschillig welk dieet neer en de helft of meer zal daar mordicus tegen zijn.
Maryenz: vandaar dat ik ook zeg dat je je er vooral je eigen draai aam moet geven. Het idee van 3 maaltijden en 2 a 3 tussendoortjes is prima. (En niet te streng zijn maar lekkere dingen in je menu zetten) Al zou ik dan niet dingen gaan eten die ik biet echt lekker vind zoals die ei er koeken. En ik zou als ontbijt een boterham nemen ivm cracker. Nou ja, naar eigen smaak in te vullen dus...
Alle reacties Link kopieren
quote:Groll schreef op 14 januari 2014 @ 19:41:

Prima hoor! Als het helpt (en dat weet jijzelf het beste) is het goed.



Plemp hier onverschillig welk dieet neer en de helft of meer zal daar mordicus tegen zijn. Nee hoor, alleen bij onzinnige, niet werkende diëten. Als iemand hier aankondigt door gezonder eten en meer bewegen af te willen vallen, zul je mij niet horen. Alleen 9 van de 10 dieetposts gaan over methodes, Die niet werken en ongezond zijn.
Sonja Bakker is grote bullshit crash dieet kom je heel snel weer aan, wat de andere zeggen ga naar een diëtiste als je zoveel wilt afvallen dat moet geleidelijk gaan niet te snel
quote:Groll schreef op 14 januari 2014 @ 19:41:

Prima hoor! Als het helpt (en dat weet jijzelf het beste) is het goed.



Plemp hier onverschillig welk dieet neer en de helft of meer zal daar mordicus tegen zijn.



Ja precies...

Wat de 'viva-gezondheidsfreaks/ anti-koolhydratenmensen'' zich niet realiseren is dat niet iedereen zijn levenlang een dieet van alfafa, Gojibessen en melassesiroop volhoudt ...





Ik zou zoals ik al zei het wel een beetje op je eigen manier doen (kan ook want er staan lijsten in die boeken volgens mij, dat je iets anders kan nemen wat er precies staat zodat je niet gaat 'crashen' maar voldoende vitaminen binnenkrijgt) en ook ietsje meer dan wat er staat zolang je het beter volhoudt.

Gewoon doen wat goed voelt TO ...



Het voordeel trouwens van een diëtiste is dat je meer een menu op maat krijgt, ieder lichaam is tenslotte anders.



Maar goed, nogmaals, doe wat je zelf wil TO.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Hoi lachebekkie. Over elk dieet is wel iets te zeggen. Ik ben een aantal jaren terug 10 kilo afgevallen met Sonja bakker. In 6 maanden. De eerste 4 maanden viel ik af, daarna stond ik stil en ben ik overgestapt op een ander dieet. Cambridge, wat ik persoonlijk dan weer niemand aan zou raden. ;) het is hartstikke goed dat je ergens mee begint en ik vind dat Sonja bakker het beste werkt. Ik ben ook weleens bij een diëtiste geweest en die gaf mij ongeveer hetzelfde dagmenu. Hoewel ik de 'strenge' of 'fruitdag' van Sonja wel erg weinig vind. Er zitten ook dagen tussen dat je tussendoor alle drie de keren een koek mag. Hier kun je zelf ook wat in veranderen natuurlijk. En als ik zie dat ik 's middags 1 boterham 'mag' dan pak ik er gewoon 1 bij. Ik ben opnieuw begonnen nu sinds 8 dagen en ik heb wat op zich al een wonder is, nog geen eetbuien ( reden dat ik opnieuw was aangekomen) gehad en dat komt denk ik puur door het regelmatige, gevarieerde en ook lekkere eten. Qua sporten, kies iets wat je leuk denkt te vinden. Ik heb een abonnement bij de sportschool maar ga nauwelijks. Ik trek liever mijn wandelschoenen aan als de zon schijnt en maak dan een wandeling van minstens 10km. Wandelen kan ik je echt aanraden. Succes met je dieet!
Alle reacties Link kopieren
quote:phoebeisback schreef op 15 januari 2014 @ 10:33:

[...]





Ja precies...

Wat de 'viva-gezondheidsfreaks/ anti-koolhydratenmensen'' zich niet realiseren is dat niet iedereen zijn levenlang een dieet van alfafa, Gojibessen en melassesiroop volhoudt ...





nee, liever niet zelfs.

Gewoon ontbijten met brood of muesli

Lunchen met brood, sushi, salades etc

Tussendoortjes (handje drop, fruit, groentes)

's avonds een bord vol eten: rijst, vlees,vis, vega en groentes



en paar keer sporten in de week.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven