Gezondheid alle pijlers

Slaap probleem alleen bij mijn vriend.

02-04-2007 17:09 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik slaap over het algemeen prima, maar dan wel in mijn uppie, ik ga meestal tussen 22.30 3n 23.30 naar mijn bed toe.



Als ik bij mijn vriend blijf slapen, lig ik echt de hele nacht wakker zie elk uur, en de nacht is dan eruggggggggg lang:( met als gevolg ik heel brak ben de volgende dag en echt niets kan van de moeheid !heb nu al een aantal keer het geprobeert maar het lukt gewoon niet, hij heeft zelfs voor mij een synthetische dekbed en kussen gekocht(ben allergische voor dons en veren) zo lief !!! maar het mag het probleem niet oplossen.



Nu hadden we zelf al zoiets van: dat het er aan kan liggen, omdat ik bij mijn vriend veel later in bed lig dan normaal(dus over  m'n slaap heen ?) maar als ik een keertje uit ga en dan ook veel later in eigen bed lig, ik wel kan slapen !



Het word echt een probleem ook omdat ik mij erg goed voel bij mijn vriend, we hebben nu bijna 3 maandjes met elkaar voel me goed en hij laat mij ook goed voelen ! toch lukt het niet om bij hem te slapen met als gevolg ik nu niet meer wil blijven slapen en dat is natuurlijk niet leuk want als je verliefd bent wil je maar 1 ding en dat is samen zijn en wakker worden;)



Bij mij slapen is geen optie, ik heb een te smal bed



Nu mijn vraag aan jullie, wat zou ik eventueel kunnen doen ? Slaappillen daar ben ik niet voor !



Nog 1 ding en daar moet ik mijn vriend ook gelijk in geven, is dat ik er toch eens een keer aan moet wennen want hij is het voor mij helemaal en tja...de toekomst he:P



Groetjes Girlxxx
Alle reacties Link kopieren
Lig je misschien te piekeren bij je vriend in bed?

Ik noem dat altijd: je lijf wil slapen maar je kop niet.

Ben je onbewust bang om onrustig te slapen waardoor hij wakker zou worden?

Is het matras te hard/zacht?



Ik roep maar wat hoor, heb geen flauw idee wat het zou kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend voor je zeg. Als het bed verder goed is en je thuis prima slaapt dan ligt het probleem denk ik toch bij het samen moeten slapen. Ik heb dit probleem ook gehad toen ik net bij mijn vriend was. Ik sliep in het begin slecht. Mijn vriend snurkt ook dus dat speelde ook mee. Na verloop van tijd ging ik er aan wennen en sliep ik beter (wel met oordopjes elke nacht). Het was dus gewoon een kwestie van wennen.



Dat je vriend later gaat slapen kan juist prettig zijn. Zo lig je nog even alleen en zou je juist makkelijker in slaap moeten kunnen vallen lijkt me. Tenzij je onbewust op hem ligt te wachten tot hij komt. Probeer te ontspannen en niet teveel na te denken over het wel of niet goed slapen. Want druk maken om het slapen zelf zorgt ook weer voor slaapproblemen.



Sterkte en hopelijk een goed nachtrust.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend voor je zeg. Als het bed verder goed is en je thuis prima slaapt dan ligt het probleem denk ik toch bij het samen moeten slapen. Ik heb dit probleem ook gehad toen ik net bij mijn vriend was. Ik sliep in het begin slecht. Mijn vriend snurkt ook dus dat speelde ook mee. Na verloop van tijd ging ik er aan wennen en sliep ik beter (wel met oordopjes elke nacht). Het was dus gewoon een kwestie van wennen.



Dat je vriend later gaat slapen kan juist prettig zijn. Zo lig je nog even alleen en zou je juist makkelijker in slaap moeten kunnen vallen lijkt me. Tenzij je onbewust op hem ligt te wachten tot hij komt. Probeer te ontspannen en niet teveel na te denken over het wel of niet goed slapen. Want druk maken om het slapen zelf zorgt ook weer voor slaapproblemen.



Sterkte en hopelijk een goed nachtrust.
Alle reacties Link kopieren


Lig je misschien te piekeren bij je vriend in bed?

Ik noem dat altijd: je lijf wil slapen maar je kop niet.

Ben je onbewust bang om onrustig te slapen waardoor hij wakker zou worden?

Is het matras te hard/zacht?



Ik roep maar wat hoor, heb geen flauw idee wat het zou kunnen zijn.






Bedankt voor het meedenken:) Ik lig niet te piekeren, zijn matras is idd een stuk zachter dan dat van mij, maar of dat het dan kan zijn ?? en ben ook niet onbewust bang dat hij mischien wakker word van mij.



Tis idd een heel lastig probleem ook voor hem, want hij wil niets liever dan dat ik bij hem blijf slapen en is ook best wel aangedaan als ik de volgende dag dus weer moet zeggen dat het niet ging, hij vat dit ook een beetje op van....ligt het aan mij of...???(terleurgesteld) en daar voel ik mij dan ook weer rot onder.
Alle reacties Link kopieren


Wat vervelend voor je zeg. Als het bed verder goed is en je thuis prima slaapt dan ligt het probleem denk ik toch bij het samen moeten slapen. Ik heb dit probleem ook gehad toen ik net bij mijn vriend was. Ik sliep in het begin slecht. Mijn vriend snurkt ook dus dat speelde ook mee. Na verloop van tijd ging ik er aan wennen en sliep ik beter (wel met oordopjes elke nacht). Het was dus gewoon een kwestie van wennen.



Dat je vriend later gaat slapen kan juist prettig zijn. Zo lig je nog even alleen en zou je juist makkelijker in slaap moeten kunnen vallen lijkt me. Tenzij je onbewust op hem ligt te wachten tot hij komt. Probeer te ontspannen en niet teveel na te denken over het wel of niet goed slapen. Want druk maken om het slapen zelf zorgt ook weer voor slaapproblemen.



Sterkte en hopelijk een goed nachtrust.






Denk dat je gelijk heb, het is natuurlijk een questie van wennen, ik woon op mijzelf en ben het niet gewend om samen te slapen.



Gelukkig snurkt mijn vriend niet, dus daar heb ik geen last van, het enigste is, is dat het bij hem wel lawaaierig is buiten veel auto's veel hard gepraat in de straat (snachts om 4.00 nog):o maar ja dat hoor ik natuurlijk ook omdat ik maar wakker ben.



Tis niet zo dat ik eerder naar bed ga dan hem, we gaan samen wij zien elkaar niet iedere dag, dus als hij mij vraagt te blijven slapen gaan we eerst nog film kijken en gezellig samen kletsen enz enz... en dan rond een uur of 2.00 gaan we slapen zeggen elkaar welteruste en dan is het stil en dan begint het gedonder, want als we gaan slapen ben ik wel moe en dat zeg ik dan ook tegen hem, dus het is niet zo dat ik op hem wacht.



alle tips zijn welcome.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik hebben precies hetzelfde

Hij slaapt slecht bij mij en ik bij hem. Héél vervelend. Hopelijk is het gewoon een kwestie van wennen.



Ik weet wel waarom ik bij hem niet goed slaap

- bed is smaller

- het is er heel stil

- matras ligt niet lekker (mis mijn eigen kuil)

- hij snurkt en slaapt licht, dus ben vaak bang hem wakker te maken.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Ik kan ook slecht slapen als mijn vriend bij me slaapt. Ik ben namelijk gewend om alleen te slapen in stilte. ALs hij bij me slaapt dan hoor ik hem ademen en alleen daarom kan ik al niet goed slapen. Ik heb mezelf aangeleerd om geluidloos te ademen als ik slaap ( dit klinkt misschien heel erg raar ? )Verder slaap ik dan heel licht en word ik van elk geluid dat hij maakt wakker. Zodra hij aan me zit ben ik weer wakker. :$ We hebben nu afgesproken dat hij niet aan me mag zitten als ik slaap, want dan word ik dus weer wakker. Ik schrik dan ook echt wakker. De oplossing voor mij is :

- slapen met doppen of papier in mijn oren

- niet aan me zitten

Gelukkig vindt mijn vriend dit niet erg en begrijpt hij de situatie volkomen. Nu hij een paar keer bij me heeft geslapen gaat het trouwens steeds beter.



Ik ben een beetje een freak voor wat betreft slapen, want het moet muisstil zijn in huis en ik kan ook niet tegen het geluid van tikkende klokken...:$
Alle reacties Link kopieren


Ik kan ook slecht slapen als mijn vriend bij me slaapt. Ik ben namelijk gewend om alleen te slapen in stilte. ALs hij bij me slaapt dan hoor ik hem ademen en alleen daarom kan ik al niet goed slapen. Ik heb mezelf aangeleerd om geluidloos te ademen als ik slaap ( dit klinkt misschien heel erg raar ? )Verder slaap ik dan heel licht en word ik van elk geluid dat hij maakt wakker. Zodra hij aan me zit ben ik weer wakker. :$ We hebben nu afgesproken dat hij niet aan me mag zitten als ik slaap, want dan word ik dus weer wakker. Ik schrik dan ook echt wakker. De oplossing voor mij is :

- slapen met doppen of papier in mijn oren

- niet aan me zitten

Gelukkig vindt mijn vriend dit niet erg en begrijpt hij de situatie volkomen. Nu hij een paar keer bij me heeft geslapen gaat het trouwens steeds beter.



Ik ben een beetje een freak voor wat betreft slapen, want het moet muisstil zijn in huis en ik kan ook niet tegen het geluid van tikkende klokken...:$




Dat lijkt mij ook erg dan, ademhalen, aanzitten en kloktikken:P gelukkig dat het slapen bij jou beter word:)



Gelukkig is het bij mij niet van toepassing daarom is het ook zo'n raadsel, wel is het zo dat als ik thuis slaap ik altijd met muziek op in slaap val, een lekkere cd niet te hard en ben zo vertrokken:D 



Bij hem muziek luisteren is geen optie want dat is niet fijn voor hem en met discman op ook niet want die dopjes in je oren zijn irritant.



Denk toch dat ik het maar moet blijven proberen en dat het dan wel lukt.



bedankt voor de reacties, meerdere reacties en oplossingen ????? nog steeds eruggggggggggg welcome.



Groetjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nooit goed in slaap kunnen komen als ik naast iemand in bed lag. Geen idee waarom niet, zit denk ik tussen de oren. Feit dat iemand naast me lag en sliep of probeerde te slapen, ademde, vreemd huis, vreemd bed, alles stoorde me dan en ik kon me niet ontspannen. Ik woon nu alweer 4 jaar samen en uiteraard gaat het nu goed, maar ik heb er echt aan moeten wennen. We hebben een groot bed, 1.80 breed, want dicht naast iemand slapen gaat nog steeds niet zo geweldig, en ik lees altijd even in bed voordat ik ga slapen, dat ontspant. Maar ik snap wat je bedoelt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken het probleem.

Maar voor mij is het meer een 'denk' kwestie.

Bij mij liggen we lekker tegen elkaar aan (1 matras) en bij hem hebben we net geen intercom nodig om met elkaar te praten, zo groot is dat bed.

Door de gescheiden matrassen ligt ieder in z'n eigen 'kuiltje'.

Als ik na een uur nog niet in slaap ben gevallen, loop ik om en kruip ik aan zijn kant in het bed. Dan val ik lekker tegen hem aan in slaap..



Misschien kun je heftige sex proberen.. .als het heftig genoeg is moet je er toch lekker uitgeput van raken en slaap je misschien wel snel...  :P
Alle reacties Link kopieren
Girl, ik ken het probleem ook. Ik heb er ook moeite mee en moet er ook soms nog aan wennen. Nu zien wij elkaar alleen in het weekend dus zo vaak liggen we niet samen in bed.

Meestal hebben we, als we elkaar 2 weken niet hebben gezien, allebei de eerste nacht een rotnacht en daarna slapen we als twee roosjes. Het is bij ons dus echt wennen. Mijn vriend kan trouwens erg goed hele regenwouden omzagen maar tegenwoordig hoef ik maar te zeggen "lief" of hem een por/duw te geven en hij draait om. Als ik 'm alleen maar krabbel, houdt ie al op voor een minuut.



Overigens moet hij me ook niet vasthouden 's nachts, daar kan ik niet tegen. Dus wij slapen ook ieder aan onze eigen kant. Gek genoeg worden we de volgende ochtend wel in elkaars armen wakker.



Wat misschien wel zo kan zijn Girl, is dat je te graag zou willen slapen en hem niet wilt teleurstellen. Daardoor ga je jezelf forceren om in slaap te vallen waardoor je alleen maar wakker blijft. De herrie om je heen kun je dempen door bijvoorbeeld een t-shirt oid over je hoofd te leggen. Klinkt heel stom maar bij mij werkt het als een tierelier.

Hopelijk gaat het snel beter, niks is erger dan wakker liggen. En je wilt je lief niet teleurstellen!



succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat probleem ook. Wil  het liefst een doodstille kamer. Geen geadem, gepiep of wat dan ook. Niet van mezelf en al helemaal niet van mijn partner. Ik slaap dan ook altijd met oordopjes in. Ga eerder naar bed, niet daarom, maar omdat hij nu eenmaal later wil slapen, dus dat komt mij wel goed uit.

Hier ook een heel breed bed, wil lekker kunnen liggen zoals ik wil. Ook aparte dekbedden (2 eenpersoons) want ik moet me in mijn dekbed kunnen inrollen.

Het heeft bij mij wel een tijdje geduurd voordat ik goed sliep. De oordoppen waren een uitkomst.
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar, ik heb dit heel lang gehad. Ik heb toen ook op een gegeven moment voor een extra 1 persoons dekbed voor mijzelf gezorgd in het huis van mijn vriend. Dat scheelde voor mij echt een hele hoop. Kon ik me in mijn eigen holletje inrollen zonder dat iemand de hele tijd aan het dekbed trok enzo.



Uiteindelijk is het wel over gegaan, ik ben nu 15 jaar met mijn vriend en tegenwoordig slaap ik slecht in als hij er niet is :D. Eigenlijk ben ik pas gaan wennen aan slapen met hem in 1 bed toen we echt samenwoonden.
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,



Dank jullie wel voor de reacties en tips:)*;



@dropje, idd een boek lezen ofzo is een goede tip, kan dat wel eens uitesten.



@zusje1000 :$ heftige sex geef het direckt door, zal hij wel te gek vinden hahahaha ik ook hoor;) 



@panienka, dat is het ook hoor, ik wil zo ontzettend graag lekker slapen bij hem te graag dus en mischien dat ik het niet zo moet forceren!



@remma eigen dekbed is niet nodig, hij heeft een groot dekbed en groooooot bed hahaaha.



@Morrie, hoop dit ook te kunnen zeggen na een x aantal jaar:D





Wat ik ook tegen hem heb gezegt is: dat als ik bij mij thuis niet goed kan slapen (komt zelden voor hoor) dan weet ik mijn eigen dingentjes te kunnen doen, pc opstarten ff forrummen of nog een cdtje te luisteren, kruikje maken of gewoon ff m'n eigen ding doen ff douchen enz enz.... bij hem heb ik ook niets van mijzelf kan niet zelf op zijn pc, douchen daar word hij wakker van en een cd opzetten is uitgesloten , hahahahha wat een gedoe he ? hihi.



Al jullie tips zijn super en het beste is denk ik toch dus gewoon keer op keer blijven doen en een paar nachten achter elkaar blijven slapen want 2 keer in de week blijven slapen en dan weer een aantal dagen in mijn huisje dat werkt natuurlijk niet mee aan het wennen (we wonen 10  minuutjes van elkaar vandaan met de auto) zal mijn vriend vertellen over alle tips en we komen er vast wel uit !!! Jullie zijn er ook uitgekomen dus hahahah er is hoop:D



Groetjes Girlxxx.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het in het begin ook verschrikkelijk als mijn vriend bleef slapen.

Natuurlijk vond ik het hartstikke leuk dat ie er was, en wilde ik niks liever dan bij hem zijn, maar dat slapen....

ik lag uren te woelen en viel tegen de ochtend pas in slaap.

Nu gaat dat gewoon een stuk beter. Na even knuffelen en een zoentje gaan we gewoon allebei naar onze eigen helft, en raken elkaar eigenlijk vrijwel niet aan gedurende de nacht. Dat scheelt echt een heel stuk :)



succes ermee in elk geval! *;
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch, ondanks het grote bed en het grote dekbed, een eigen dekbed meenemen/daar neerleggen. Ik denk echt dat het helpt. Het geeft je meer het gevoel dat je in je eigen bed ligt.
Alle reacties Link kopieren
AHH hoe herkenbaarin het begin deed ik helemaal geen oog dicht maar tegenwooridg gaat het beterIk val nu zelfs in zijn armen in slaap!!! vrijwel elke avondhelaas word ik dan om een uur of 1 alweer wakker, en dan weer om 3 uur en 5 uur .....soms word ik denk ik wel 5 of 6 keer wakker in 1 nacht.Gelukkig gaat het al wel beter nu en vooral het feit dat ik in zijn armen in slaap kan vallen is echt bijzonder.....ik ben een hele slechte slaper en kan gewoon veel minder goed slapen met iemand naast meIk hoop wel dat dat ooit over gaat want als we ooit gaan samenwonen moet ik elk avond naast hem liggen. Als ik nu alleen thuis ben slaap ik bijv. in 1 ruk door, en ik ga ook vroeger naar bedAls ik bij m'n vriend ben vind ik het ongezellig om om half 11 al in bed te gaan liggen dus word het automatisch laterDaarbj komt dan nog dat hij vrij luidruchtig kan ademhalen soms en het dekbed vaak meetrekt......Toch vind ik het fijn om met hem te slapen en hoop ik dat het ooit nog eens zo went dat ik gewoon doorslaap
Alle reacties Link kopieren
Aloha,



@ Muckie dank je voor je reactie:)



@ Morrie zal je tip overwegen;)



@Koffie_duivel, hoop voor jou ook dat je snel eraan zult wennen want een aantal keer op een nacht wakker worden...echt irritant ! en idd als je gaat samenwonen hahahaha is een nachtrust wel belangrijk.



Volgens mij ?...hebben vrouwen er vaker last van dan mannen, die slapen denk ik wat makkelijker, ze zijn moe doen hun ogen dicht en goodnight hahaha.



groetjes.
Alle reacties Link kopieren
Ook voor mij een herkenbaar verhaal! Ik slaap inderdaad ook het liefst alleen en in mijn eigen bedje. Vroeger met logeerpartijtjes lag ik ook altijd hele nachten wakker. Maar als we op vakantie gingen en ik met mijn zusje in een bed lag, ging het weer wel goed!?



Bij mijn ex-vriend had ik er ook last van. Ik sliep niet of slecht als ik bij hem was, maar ook als hij bij mij sliep. Ik merkte altijd wel, dat het na een paar nachten beter ging. Misschien omdat je lichaam inmiddels zo moe is, dat het moet slapen, maar ook een kwestie van wennen denk ik.



Verder slaap ik ook alleen als het echt stil is. Ik woon nu op kamers en dan is de stilte soms ver te zoeken. Daarom heb ik oordopjes gekocht, maar dat werkt voor geen meter. Het zijn van die gele dingen, maar bij mij floepen ze er elke keer uit! Iemand een tip hoe je die in moet brengen of kan iemand mij een bepaald merk aanraden??



Alvast bedankt en slaapse allemaal
Alle reacties Link kopieren
Er bestaan veel fijnere oordopjes.

Ze zijn van was gemaakt, je kan ze in alle vormen kneden, ze nemen de vorm van je gehoorgang aan.

Alleen de naam , weet ik niet precies, ik dacht dat ze -OROPAX- heten.



Groeten Mop.
Alle reacties Link kopieren
hoi hoi



ik lees eigenlijk alleen maar dat je als je bij je vriend slaapt er last van hebt ..maar als hij bij jou slaapt??

'dan ben je in je vertrouwde omgeving..
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het van begintijd van een relatie, dan slaap ik ook vaak slecht naast een nieuw persoon. Bij mij went het snel, maar wat voor mij ook heel goed helpt als ik slecht in slaap val is het luisteren naar een ontspanningscd, waar dus ontspanningsoefeningen op staan.

Ik val meestal niet echt in slaap met die discman naast me, maar op een gegeven moment doe ik het uit, schuif alles weg en dan slaap ik heerlijk in. Misschien dat je die kunt gebruiken om in slaap te komen?
Alle reacties Link kopieren
Hier nog iemand met een soortgelijk probleem al is mijn vriend mijn man, zijn wel al 11 jaar bij elkaar en hebben we twee kinderen.

Probleem is ontstaan na de geboorte van de tweede (nu 16 maanden geleden). Heb toen een slaapprobleem ontwikkelt en ben naar de logeerkamer verhuisd. Het heeft ruim een jaar geduurd voordat ik daar weer normale nachten maakte (voor zover dat kan met twee kleine kinderen ;)).. Sinds deze week slaap ik weer bij mijn man in bed en ik moet zeggen, dát is wennen. Slapen doe ik nauwelijks, naar zijn gesnurk luisteren (door de oordopjes heen) des te meer..Maar goed, ik lees hier dat het went. Dat het een kwestie van doorzetten is en dat het allemaal goed komt. Ik hoop het maar.



Verder nog een vraag... Heb nu herriestoppers als oordopjes maar die doen niet echt goed hun werk. Heeft iemand tips qua oordopjes?? Heb trouwens ook al van die siliconendingen laten maken maar die doen pijn als ik erop lig...



Bedankt alvast.. (voor de tips en voor het luisteren)
Als je voor jezelf kiest, krijg je er altijd iets mooiers voor terug..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven