Gezondheid alle pijlers

Vermoeidheid, ik wil energie!

20-04-2007 12:24 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een probleem en misschien hebben jullie nog goede tips.Ik heb de laatste jaren een vreselijk laag energieniveau. De ene dag gaat het beter dan de andere maar meestal sleep ik mezelf echt voort. Ik word nooit uitgerust wakker, ben veel chagrijnig en heb zwarte kringen onder mn ogen.Ik kan echt overal in slaap vallen en slaap met gemak overdag een paar uur en dan ’s avonds ook weer. Mijn studie is stukgelopen omdat ik me van vermoeidheid echt niet kon concentreren op mn studiestof. Ik werk nu fulltime dus overdag bijslapen zit er dus niet in. Het is zelf wel eens zover gegaan dat ik me een week ziek heb gemeld van mijn werk omdat ik gewoon te moe was om mijn bed uit te komen. Na die week bijslapen voelde ik me wel iets beter maar echt niet goed. Ik slaap erg onrustig, praat veel in mn slaap. Ook wordt ik standaard een paar keer per nacht ‘wakker’ en drink ik ongeveer een liter water per nacht (soms zelfs onbewust in mn slaap). Dit terwijl ik ook nog minimaal 2 liter water overdag drink.De dokter heeft me getest maar kan geen lichamelijke reden vinden. Ik heb het gevoel dat ze vindt dat ik me aanstel. Als ik op internet informatie opzoek kom ik niet veel verder dan vitaminepillen maar dat lijkt me niet de oplossing (ik slik wel een multivitamine). Probeer gezond te eten maar dat lukt helaas niet altijd. Sporten lukt me niet. Ik krijg er echt geen energie van. Heb er dagen daarna nog last van. Ik ben 21, wil ook gewoon energie hebben! Ik voel me echt een enorme zeur. In september ga ik weer beginnen met een studie en die mag hier echt niet op mislukken. :(Wie heeft tips?(sorry voor het lange verhaal) :)
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
kijk eens naar mijn topic  hypersomnia  en de link !!!
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
google eens op slaap apnoe, narcoleptie, restless leggs,



ga naar je huisarts en laat je niet afschepen.

ik ben nu 28 zit vol in de medische molen om te kijken wat er mis is met mij .

ik heb bijna heel mijn jeugd geslapen terwij mijn leeftijds genoten leuke dingen deden....

naast werk en school bleef er altijd maar bar weinig energie over om nog wat te doen . op werk en school presteerde ik niet voldoende door mijn vermoeidheid.

altijd verwijten gekregen dat je eens op tijd naar je bed moet , niet gemotiveerd,  gezonder moet eten, chronisch lui....

overal in slaap kunnen vallen  op je werk, thuis , terwijl je visite hebt,

in de supermarkt , op de fiets, staand , liggend, zittend, op commando altijd kunnen slapen





zonde van de tijd!!!!!
Alle reacties Link kopieren
ik denk dat een acupuncturist of een chinese kruidengeneeskundige je hierbij goed kan helpen, want jouw energie moet versterkt worden, je hebt een zogenaamde yinleegte, omdat je waarschijnlijk veel te yang leeft (yang is actief, yin is rust), de energie moet opgebouwd worden dus het is wel iets wat even duurt én je loopt er al jaren mee, maar er is zeker wat aan te doen!



je zou ook iets kunnen doen op het gebied van beweging; Tai Chi of Chi Gong zijn oefeningen waarvan je meer energie krijgt, kijk eens of je een proefles bij je in de buurt kunt volgen.



dit is even een simpele verklaring, ik ben zelf nog in opleiding dus kan je helaas verder geen adviezen geven, behalve dan luisteren naar je lichaam, balans zoeken tussen actief en passief zijn.



als je een acupuncturist of kruidengeneeskundige zoekt, kijk dan of ze aangesloten zijn bij een beroepsvereniging, dan hebben ze de juiste opleiding gevolgd en weten ze waar ze mee bezig zijn (westerse medische basiskennis is verplicht en bepaalde opleidingen zijn verplicht)



veel succes. :R
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
en kies iemand met ervaring.... ;)
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gelijk even gegooglet op doorslaapstoornis maar daar herken ik me niet helemaal in. De informatie wijst ook op het verschijnsel van moeilijk in slaap komen en dat heb ik absoluut niet. Zodra mijn hoofd mijn kussen raakt ben ik weg. De rest komt me wel erg bekend voor. Vooral ook die emotionele labiliteit. Ik heb de laatste tijd echt het gevoel dat ik helemaal op ben. Kan daardoor ook weinig hebben. Ik denk ook niet dat het Hypersomnia is omdat ik wel heel duidelijk de energie mis om mijn dagelijkse taken te doen. In mijn directe familie komen trouwens wel slaapstoornissen voor. Mijn vader heeft slaap apneu en slaapt met een zuurstofmasker op.Pindakaas: bedankt voor de tip over de meer alternatieve geneeskunde. Ik ben daar altijd in geïnteresseerd geweest. Ik zal hier zeker ook naar kijken. Maar eerst maar (weer) naar de dokter. Dank jullie wel voor de tips. Ik krijg weer een beetje hoop dat er wat aan te doen is. Meer tips zijn uiteraard altijd welkom!
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken dit soort klachten alleen bij mezelf als ik geestelijk in de knoop zit of veel (emotioneel) voor mijn kiezen heb gehad. Er is een periode geweest na het overlijden van mijn moeder dat ik soms nog te moe was om mijn arm op te tillen. Zit je misschien in een moeilijke periode in je leven? Moet je grote levensbepalende keuzes maken op het moment?

(Ik zeg niet dat het zo is, maar probeer mee te denken)
Alle reacties Link kopieren


Malye, misschien hebben onze berichten elkaar gekruist. Maar zo niet, zou je me dan willen uitleggen waarom jij vermoeidheid uitlegt als slaperigheid? Terwijl daar zowel door de site als door mij een onderscheid in gemaakt worden?



Want ik snap dat je blij bent dat je uiteindelijk gevonden hebt wat jou mankeert en ik herken je neiging om iedereen te vertellen dat dat óók wel eens mis kan zijn. Maar wat voor jou de juiste weg blijkt te zijn, hoeft dat voor een ander nog niet te zijn. Net zoals ik ook geen hypersomnia had (maar het delayed sleep phase syndroom) en net zoals ik denk dat Rianne geen delayed sleep phase syndroom heeft, maar eerder een doorslaapstoornis zou kunnen hebben.
het was niet mijn intentie om het te doen overkomen als dat zou het ook wel eens kunnen zijn.

daarom had ik ook erbij gezet dat ze ook eens moet googlen op restless legs slaapapnoe  en narcoleptie.

(bij mij zijn ze nog  bezig met de onderzoeken naar narcoleptie )

als je het een en ander aan slaapstoornissen gegoogled hebt, kun je zelf gerichter een doorverwijzing bij je huisarts vragen.



en waarom ik moeheid als slaperigheid uitleg is omdat ze aangeeft eigenlijk altijd wel te kunnen slapen.
Alle reacties Link kopieren
qwertu heb je voor mij een isbn nummer? heb wel interesse!
Alle reacties Link kopieren
sorry weinig tijd maar google eens op ME/CVS  misschien herken je daar wat in.
Alle reacties Link kopieren
Het klopt wel dat ik de laatste tijd heel veel aan mijn hoofd heb gehad. Het is nu allemaal eindelijk wat rustiger maar ik moet inderdaad wel veel moeilijke keuzes maken en veel dingen regelen. Ook merk ik dat ik, doordat mijn 1e studie (naar mijn idee door mijn vermoeidheid) is mislukt, faalangst heb gekregen voor een nieuwe studie. Ik wil dit echt niet verkloten. Daar maak ik me ook erg druk over en dat schijnt ook energie te kosten. Ik heb wel altijd al vermoeidheidsklachten gehad. Als kind had ik al periodes dat ik extreem moe was en dan kon ik slecht functioneren. Mijn ouders hielden me dan altijd van school. Dat was dan in een paar dagen weer over. Het lijkt nu meer chronisch, ik ben nooit echt fit en ik voel me vaak een ontzettende zeur. Heeft niemand tips die ik gelijk kan proberen? Ik ben nog steeds op zoek naar het wondermiddel. :-p
Alle reacties Link kopieren
Heeft niemand tips die ik gelijk kan proberen? Ik ben nog steeds op zoek naar het wondermiddel. :-p
ik ook :D
Alle reacties Link kopieren
Hey Rianne,



Wat jij schrijft is voor mij heel erg herkenbaar! En als je dan ook nog eens verteld dat slaapapneu in de familie en bij je vader voorkomt, dan zou ik maar een slaaponderzoek eisen!!!!!!



Zelf heb ik daar niet genoeg op aangedrongen en heb zo jaren vermoeid doorgelopen.....nu heb ik eindelijk een cpap en het gaat zoveel beter met me. Niet dat dat nu zo leuk is maar het is zo fijn om weer zoveel fitter en levendiger te zijn.



Huisartsen zijn zowiezo niet alert genoeg op slaapapneu. En al helemaal niet bij jonge vrouwen. Die 'horen' dat namelijk niet te krijgen. Tja het gebeurt toch en het is zonde als je je komende levensjaren erdoor laat verpesten.



Mocht je meer willen weten..... of als er meer jonge vrouwen op het forum zijn die slaapapneu hebben dan wil ik er graag over praten.



Groetjes Roos

Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een beetje simpel maar is je bloed wel eens heel grondig onderzocht? Ik ben ook tijden heel erg moe geweest en dat werd steeds afgedaan met 'het zal wel psychisch zijn'.  Uiteindelijk bleek ik een vitamine B12 tekort te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Of een ijzertekort... kan met name voorkomen als je hevige menstruaties hebt.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Is je vitamine B12 ook geprikt? Een te laag vitamine B12 kan ook hele erge vermoeidheid veroorzaken. Maar ook hier geldt, dat niet iedere huisarts dit heel serieus neemt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven