Gezondheid alle pijlers

Wie heeft er nog meer PSAS/ReGS? Zoek lotgenoten

30-04-2014 18:45 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik ben 1 van de meerdere vrouwen in Nederland met PSAS, tegenwoordig ReGS genoemd. Restless genital syndroom wel te verstaan. Dit houdt in dat er een zenuw bij je vagina op een of andere manier in de war is. Gevolg: 24 uur per dag een gevoel van opwinding. Dat klinkt wellicht leuk, maar dat is het totaal niet. Ik zelf vind het meer vergelijkbaar met het gevoel van blaasontsteking. Het gevoel steeds te moeten plassen en "daaronder" kloppend irritant gevoel. Toen ik het net had dacht ik ook dat ik blaasontsteking had. Maar dat was het steeds niet bleek na tests. Ik ging op een gegeven moment wel masturberen, maar dat maakt het nog erger. Je bent ook niet opgewonden in je hoofd. Het is "nep" zeg maar. Ik zet dit ook onder de pijler sex, maar daar heeft het niks mee te maken. Het is een lichamelijke aandoening. Zitten is een trigger, autorijden en natuurlijk sex. Ik heb pillen om 's nachts te kunnen slapen. Maar ik vind het heel zwaar om mee te leven. Ik zoek lotgenotes om ervaringen uit te wisselen. Dus wie o wie heeft dit nog meer.... ?
anoniem_40498 wijzigde dit bericht op 30-04-2014 18:47
Reden: foutjes
% gewijzigd
Jammer dat je geen reacties krijgt Toekie. Is er misschien een lotgenoten vereniging?
Lijkt me meer iets voor de Gezondheid pijler...
Alle reacties Link kopieren
http://www.psas.nl/en/aanmelden.asp



Hier de site voor lotgenotencontact.

Sterkte, lijkt me heel naar.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
quote:spraakwaterval schreef op 30 april 2014 @ 22:35:

Lijkt me meer iets voor de Gezondheid pijler...Mij ook. Ik zie het niet als een seksueel, maar als een medisch probleem. Ik heb er over gelezen en er is helaas onbegrip of spot hierover.
World of Warcraft: Legion
Lijkt me heel vervelend!

Heb je dit al lang?
Alle reacties Link kopieren
Ja Marthe, al sinds 2009, al wist ik eerst niet wat ik had. Dat weet ik sinds 2011. Ik heb het ook op de topic gezondheid gezet, maar ook daar loopt het niet storm qua reacties ;) Het is ook wat een genant taboe-onderwerp. Er was een forum op de site van psas maar die is gesloten wegens gezondheidsproblemen van de oprichtster. Er is ook een publiekelijk forum, maar daar schrijven weinig mensen op. Waarschijnlijk omdat het publiekelijk is. Nouja, ik hoop gewoon dat er een oplossing komt, want dit is een rare en zeer vervelende aandoening. Ik denk ook dat er meer vrouwen mee rondlopen dan dat er medisch bekend is, omdat vrouwen zich schamen of omdat ze niet weten wat ze hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds ik ben gestopt met de antidepressiva ook last van ReGS.

Het is een vreselijke aandoening die je dag en nacht bezighoudt.

Daarnaast staat heel mijn lijf stijf van paniek dat dit iets is waar niks aan te doen is en niet meer overgaat.

Ik weet niet hoe ik verder moet..
Alle reacties Link kopieren
Hoi Chantijoan444, dat is vervelend. Ik weet natuurlijk precies wat je voelt! Het lastige is dat er geen oplossing voor is (alsnog). Ik heb wel medicatie: clonazepam. dat "tempert" de boel een beetje. maar.... is zeer verslavend. Ik kan niet meer zonder slapen bijvoorbeeld. Dus als je het krijgt, gebruik het dan alleen op de momenten dat het heel erg is. Als het goed is heb je ook momenten dat het dragelijker is (hoop ik). En eigenlijk zouden vrouwen die dit hebben elkaar op de hoogte moeten houden met tips en dergelijke. Ben je al bij Dr. Waldinger geweest? Die stelt het vast, maar verder hoor je niets van hem. Dus daar heb ik mijn hoop niet meer op gevestigd. Als je vragen hebt, dan mag je mij schrijven. Zal wat vaker op Viva kijken ;-) (kan hier mijn mail niet plaatsen, want dan mocht je mij wel mailen, dus tja....). Sterkte!
Toekie schreef:
12-06-2017 14:34
Hoi Chantijoan444, dat is vervelend. Ik weet natuurlijk precies wat je voelt! Het lastige is dat er geen oplossing voor is (alsnog). Ik heb wel medicatie: clonazepam. dat "tempert" de boel een beetje. maar.... is zeer verslavend. Ik kan niet meer zonder slapen bijvoorbeeld. Dus als je het krijgt, gebruik het dan alleen op de momenten dat het heel erg is. Als het goed is heb je ook momenten dat het dragelijker is (hoop ik). En eigenlijk zouden vrouwen die dit hebben elkaar op de hoogte moeten houden met tips en dergelijke. Ben je al bij Dr. Waldinger geweest? Die stelt het vast, maar verder hoor je niets van hem. Dus daar heb ik mijn hoop niet meer op gevestigd. Als je vragen hebt, dan mag je mij schrijven. Zal wat vaker op Viva kijken ;-) (kan hier mijn mail niet plaatsen, want dan mocht je mij wel mailen, dus tja....). Sterkte!

Hoe is het nu met jouw?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven