Gezondheid alle pijlers

Hordeolum Internum (soort strontje)

05-06-2008 11:07 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Help!



Ik zit sinds afgelopen zaterdag al met een Hordeolum Internum (vergelijkbaar met een strontje) in mn oog.



Om precies te zijn zit hij aan de binnenkant van mijn bovenste ooglid, dit ooglid is dan ook vuurrood en het rood lopt uit tot aan mijn wenkbrauw. Het is flink gezwollen want het bobbeltje ter grootte van een erwt zorgt voor veel druk en drukt mijn oog dicht. Het jeukt verder niet.



Het is zaterdag klein begonnen, zondag werd het al iets erger en ben ik meteen aan de antibioticazalf gegaan en leg ik 3 x daags warme schone doeken op mijn oog om het rijpen te bevorderen, maar tot nu toe is de 'erwt' nog niet geknapt. Als de antibiotica na 3 dagen niet aan zou slaan moest ik een dokter bezoeken, dat heb ik dus gedaan. 'Helaas' zit ik nu in Italie en is de taal een barriere, op de eerste hulp voor ogen kon de dokter me niet meer vertellen dan dat het een week zou duren en dat ik door moest gaan met de antibiotica, maar er zit echt GEEN verbetering in, slecht lichtelijke verslechtering.



Het zure is nog dat ik hier voor modellenwerk zit en er deze week al een paar goeie jobs door mn neus geboord zijn door dat stomme oog, maar gezondheid gaat natuurlijk voor! Ik heb gelezen dat een Hordeolum soms wel een maand kan blijven zitten, waar ik nu dus een beetje bang voor ben.



Dus: heeft iemand goede tips of ervaringen? Ik word er een beetje moedeloos van om elke ochtend vol goede hoop wakker te worden maar dan toch een dik dichtgeplakt ook terug zie in de spiegel.



Alvast bedankt! O.o



xx
Bel je huisarts in Nederland op, misschien heeft die een oplossing?
Alle reacties Link kopieren
Aaah, ik kan nu met mijn oog nog maar tot 1 meter scherp zien!



@ Maudym, bedankt voor je reactie! Ik heb haar aan de telefoon gehad. Ze wist niet wat een Hordeolum was en vond het het beste dat ik toch probeerde hier een oplossing te vinden, omdat ze het echt moest kunnen zien.
En nu?
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
En, hoe is het afgelopen?
Alle reacties Link kopieren
Allemaal hartstikke bedankt voor de reacties!



Madiken, ik heb nu een charlezon! Een hordeleum kan daarin overgaan. Nu zit ik dus nog met een bultje op mn ooglid, maar het toont al een stuk beter. Terug in Nederland ga ik maar eens kijken of ik hem kan weg laten snijden.



Maar het bultje is dus uiteindelijk wel geknapt, een aantal dagen daarna was de roodheid en zwelling ook weg.



Het probleem is nu dat mijn zicht nog maar tot 50 cm scherp is, daarna zie ik geen steek! Dus ook dat moet bij terugkomst maar eens nagekeken worden.
Alle reacties Link kopieren
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven