Gezondheid alle pijlers

alternatieve geneeswijze voor allergie gezocht!

03-05-2007 13:15 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
mijn man heeft een bloemenkwekerij en is sinds een jaar ontzettend allergisch voor zijn eigen chrysanten. Het is bijna onmogelijk voor hem om er nog in te werken, maar hij moet wel! Hij moet veel niezen en hoesten en krijgt het ook benauwd (kortademig) Hij heeft acupunctuur geprobeerd, maar dat heeft niets geholpen.

weet iemand een andere alternatieve geneeswijze om heftige allergie aan te pakken?

Heel erg bedankt voor de reacties!
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar medinose moet helpen (zeg de reclame)

Het gaat met twee neusdopjes en dan moet je die 4x per dag een paar minuten in doen, het werkt met led-lichtjes en dus zonder enig medicijn,  zoek maar op google.

Het is wel duur, ongeveer 70 euro....maar als het helpt valt de prijs ook weer in het niets!

Groetjes Belinda.
Alle reacties Link kopieren
Momenteel ben ik voor iets anders onder behandeling bij een Bioresonantietherapeut (nee, niet dat van Tineke met haar Biostabiel, haha)



Zij werken met frequenties waar je lichaam mee werkt. Ik heb goede resultaten gehoord van allergieen.



Voor meer informatie, kijk eens op: www.bioresonantie.nl



Van de site heb ik het volgende:

De BICOM® Bioresonantietherapie is zeer effectief

als het gaat om het behandelen van acute- (bijv. hooikoorts) en

chronische allergieën. Ook aandoeningen van de interne organen zoals

maag, darm, lever en gal zijn goed te behandelen. Tevens is de

BICOM®-therapie effectief bij huid- en longaandoeningen, pijnklachten

(bijv. migraine), problemen met de weerstand, chronische vermoeidheid,

reumatische klachten, K.N.O. problemen, kinderziekten en de gevolgen

van inentingen, sportletsel/blessures, alsmede het opheffen van

energetische blokkaden. Bovendien kan de BICOM® Bioresonantietherapie

goed worden ingezet bij het stoppen met roken en andere verslavingen.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn reguliere middelen die goed helpen tegen de symptomen. Maar dat zou hij dan misschien dagelijks moeten slikken, en dat is wellicht niet zo handig. Een ander alternatief is je te laten hyposensibiliseren, maar ik weet niet of dat voor chrysanten kan. Ben je al eens bij een allergoloog geweest?



Waarom zoek je het in de alternatieve hoek? Als ik het goed begrijpt heeft je man het ook benauwd, dan zou ik het zeker niet in de alternatieve hoek zoeken.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren


Momenteel ben ik voor iets anders onder behandeling bij een Bioresonantietherapeut (nee, niet dat van Tineke met haar Biostabiel, haha)



Zij werken met frequenties waar je lichaam mee werkt. Ik heb goede resultaten gehoord van allergieen.



Voor meer informatie, kijk eens op: www.bioresonantie.nl



Van de site heb ik het volgende:

De BICOM® Bioresonantietherapie is zeer effectief als het gaat om het behandelen van acute- (bijv. hooikoorts) en chronische allergieën. Ook aandoeningen van de interne organen zoals maag, darm, lever en gal zijn goed te behandelen. Tevens is de BICOM®-therapie effectief bij huid- en longaandoeningen, pijnklachten (bijv. migraine), problemen met de weerstand, chronische vermoeidheid, reumatische klachten, K.N.O. problemen, kinderziekten en de gevolgen van inentingen, sportletsel/blessures, alsmede het opheffen van energetische blokkaden. Bovendien kan de BICOM® Bioresonantietherapie goed worden ingezet bij het stoppen met roken en andere verslavingen.







Hoe lang ben jij al onder behandeling en werkt het?

Ik loop er al anderhalf jaar... Maar geen flauw idee of het werkt, merk nog geen verschil eerlijk gezegd (loop er voor mijn hooikoorts en verstopte oren)



En heb jij bepaalde bijwerkingen door de therapie?? Mijn haar lijkt namelijk dunner geworden..
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor en lees goede berichten over NAET therapie. Misschien is het wat voor je vriend?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Woopy2, wel eens gehoord van touch for health/kinesiologie? Mijn zoontje heeft ook een allergie en bij hem heeft dit erg goed geholpen. Het is een testmethode waarbij als basis een spiertest gebruikt wordt, dus geen prikken enzo. Hiermee kunnen o.a. allergieën opgespoord worden die met reguliere allergietesten niet of moeilijk op te sporen zijn. De allergie van mijn zoontje hebben we met deze methode op weten te sporen. In Bennekom zit een hele goede praktijk en in Eindhoven schijnt er ook één te zitten. Helaas mag ik geen namen noemen, maar die in Bennekom is van een echtpaar.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt. In ieder geval veel succes.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn beide zoontjes heeft bioresonantie (ze moesten een klein metalen staafje vasthouden dat aan een apparaat vastzat wat van alles meette), enorm geholpen. Eén behandeling was voldoende. En deze werd ook nog voor 75% vergoed door de zorgverzekering. ;)
Alle reacties Link kopieren


mijn man heeft een bloemenkwekerij en is sinds een jaar ontzettend allergisch voor zijn eigen chrysanten. Het is bijna onmogelijk voor hem om er nog in te werken, maar hij moet wel! Hij moet veel niezen en hoesten en krijgt het ook benauwd (kortademig) Hij heeft acupunctuur geprobeerd, maar dat heeft niets geholpen.

weet iemand een andere alternatieve geneeswijze om heftige allergie aan te pakken?

Heel erg bedankt voor de reacties!
Hallo.



Al jaren heb ik last van Allergieën, heb Bioresonatie geprobeert en allerlei Homeopatische middelen voorgeschreven gekregen, helaas het werkt allemaal niet... Ik slik nu 4x per dag anti allergie medicijnen. Ik lijdt aan een hoop allergieën: Huisstofmijt, Hooikoorts, Katten, Honden, Bloeiende grassen en Koude Allergie.



Groetjes Novatron
Alle reacties Link kopieren
Novatron (ben ik weer). Ik zie nu toevallig weer een overeenkomst: jouw afweersysteem werkt niet meer 100% en dat is bij ME-ers en aidspatiënten ook het geval.
Alle reacties Link kopieren




quote: nippo reageerde



Er zijn reguliere middelen die goed helpen tegen de symptomen. Maar dat zou hij dan misschien dagelijks moeten slikken, en dat is wellicht niet zo handig. Een ander alternatief is je te laten hyposensibiliseren, maar ik weet niet of dat voor chrysanten kan. 



Als het al voor chrysanten zou kunnen: mijn vriend moest juist buiten het pollenseizoen met die therapie beginnen, omdat je allergie anders juist overprikkeld wordt. (Hij is allergisch voor een heleboel, maar wordt nu behandeld tegen bomen en grassen) Als je zelf de bloemen kweekt waar je allergisch bent, dan kan ik me voorstellen dat desensibilisatie niet zo veel nut heeft.

Of je moet een andere therapie bedoelen dan degene die ik ken, waarbij je langzaam gewend moet raken aan de stof die juist de allergie opwekt, door er druppeltjes van in te nemen of spuiten van toegediend te krijgen. Da's een traject van ergens tussen de drie tot vijf jaar, waarbij je pas op lange termijn daadwerkelijk effect krijgt (als de behandeling aanslaat althans, ik heb begrepen dat er nog een relatief groot percentage is, 40 of 60%, waarbij de therapie níet aanslaat). Maar misschien bedoel jij wel iets anders...




Qwertu, die therapie bedoel ik inderdaad. Ik heb hem zelf ook gehad, voor gras en boompollen. Ik weet niet of dat voor chrydsanten kan, maar ik weet ook niets van chrysantenteelt (of dat bijvoorbeeld seizoensgebonden is of het hele jaar door). Maar een allergoloog weet misschien wel of er hier iets mogelijk is.

 

Vaak benauwd door een allergie is heel slecht voor je longen, ik zou zeker een reguliere arts kiezen en niet zelf met allerlei alternatieve dingen gaan "dokteren".
Alle reacties Link kopieren
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven