Gezondheid alle pijlers

littekens 10 maanden na laparoscopische galblaasverwijdering

07-05-2007 07:44 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels 10 maanden geleden is mijn galblaas met een kijkoperatie verwijderd. Het wondje bij mijn navel is daarna nog ontstoken geweest en dus opnieuw open gemaakt. Hierdoor is deze erg lelijk geworden en is een klein breukje ontstaan die pijn doet als ik mijn buikspieren aanspan.



Twee van de andere littekentjes zijn nog steeds rood en vurig, alsof het gisteren was dat ze gemaakt zijn. Ook zijn ze pijnlijk bij aanraking. Mijn huisarts neemt mijn klachten waarschijnlijk niet serieus omdat hij mijn eerdere klachten van de galblaas kolieken omschreef als menstruatiepijn. Hij bagetteliseert mijn klachten dus enorm.



Ik zit dus enorm in dubio of ik naar de huisarts zal gaan of het zal laten zitten en hopen dat het vanzelf weggaat. Maar de laatste weken zijn de vurigheid en pijn en jeuk juist weer toegenomen. Ook raakt mijn navel steeds vaker rood, geirriteerd en ontstoken omdat deze door de infectie een gaatje heeft en steeds dieper is komen te liggen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn galblaas is er bijna 2 weken geleden via een kijkoperatie uitgehaald en mijn littekentjes zijn nu al helemaal niet meer rood, meer witte dunne lijntjes. Het lijkt mij dus absoluut niet goed hoe jij je littekens beschrijft en ik zou als ik jou was heel snel contact opzoeken met een arts die je wel serieus neemt! Zoek een andere huisarts of ga terug naar de arts die je destijds geopereerd heeft! Ik neem aan dat je ook bij hem geweest bent na de operatie voor wondcontrole enzo.



Na 10 maanden horen de littekens echt bijna niet meer te zien te zijn, dus mijn advies is: laat er snel iets aan doen!!



Groetjes, Hova
Alle reacties Link kopieren
Toch maar even bij de huisarts langsgeweest. Resultaat een doorverwijzing naar de chirurg in het ziekenhuis waar ik geopereerd ben.



De huisarts heeft vastgesteld dat ik een breukje, een fistel en hypertrofische littekens heb.



Ben erg benieuwd hoe het behandeld gaat worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven