Gezondheid alle pijlers

Overmatig transpirerende oksels

09-05-2007 17:50 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik zit met een vervelend probleem.

Sinds 2 maanden transpireer ik meer dan voorheen.

Ik douche me elke dag, met milde douche artikelen. Van die parfum douche geurtjes, vind ik nl vaak te zoet.

Scheer m'n oksels om de dag en gebruik rexona deodorant.

Draag katoenen t-shirt of truitjes. En blijf alsnog gigantisch zweten, wat inhoud dat ik na een uur al klam ben onder de armen.

Na 2 uur natte vlekken vertoon, en na 3 uur mezelf ruik!!!

Ik vind dit zeer vervelend, aangezien ik dit voor heen nooit gehad heb.

Ik ben ook niet te warm gekleed en heb t dan ook helemaal niet warm of heet, maar toch blijven die oksels maar zweet af scheiden?!?!!!

Heeft iemand hier ook last van?

Of weet je een goede deodorant, waar door het minder wordt?

Of heeft dit/kan dit met de hormonen te maken hebben?

Help Help dus.

Vooral omdat ik me prive en op de werkvloer, hier me niet gemakkleijk bij voel!

Groetjes een stinkdier
Alle reacties Link kopieren
Voor het naar bed gaan oksels wassen, dan Odorex uit een flesje onder de oksels deppen. De volgende morgen wassen en Vichy deodorant(apotheek) aanbrengen.Als je de Odorex een paar keer hebt gebruikt zul je merken dat je minder gaat zweten. Werkt bj mij perfect!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Reneetje,



Een hele goede deodorant is odorex extra dry. Kost maar een paar euro en is te koop bij zowat elke drogisterij. Een paar keer in de week moet je deze deodorant opdeppen en ik moet zeggen het werkt fantastisch. Ik had altijd als ik uitging van die plekken onder m'n armen, maar nu zelfs als ik de meest synthetische stofjes draag, helemaal niks! Echt het proberen waard.



groetjes Marjolein
Alle reacties Link kopieren
:D ha ha er zijn er dus meer die er zo over denken
Alle reacties Link kopieren
okselpads :P

http://www.lavi-products.com/

http://www.dryshield.nl/
Alle reacties Link kopieren
.... voor als je net als ik zeer geirriteerde oksels krijgt van die oderex extra dry

overigens heb ik die okselpads nog niet geprobeerd maar ga het wel uitproberen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties, ik ga morgen direct naar de drogisterij, om zo'n flesje odorex extra dry aan te schaffen.

Hoop dat dit werkt. (doe t dan voor t slapen op kan t mooi de hele nacht inwerken, 's ochtends douche en weer deppen)

Is naast t flesje om als deo te gebruiken odorex deo spray goed???

xxxx
Alle reacties Link kopieren
en als dat allemaal niet helpt kun je overwegen naar de huisarts te gaan ...



botox word namelijk niet alleen gebruikt om gezichten strak te trekken. maar word ook gebruikt om mensen met overmatige transpiratie onder de oksels  te helpen.
Alle reacties Link kopieren
er zijn ook nog andere goede anti-perspiranten zoals odoban (heel veel goede vrehalen over gezien, te koop via internet), syndeo 5, deoleen ed. Ze hebben dezelfde werking als odorex extra dry, maar mijn huid kon er beter tegen (de deoleen en syndeo). Odorex is denk ik wel het goedkoopst, lees goed de gebruiksaanwijzing!
Alle reacties Link kopieren
je kunt voor overdag een deo naar keuze gebruiken. Van odorex zelf werd ik niet zo blij, echt een vieze lucht.
Alle reacties Link kopieren
Hallo Reneetje,



Ik had dit ook zomaar een jaar geleden, dat ik ineens veel meer ging zweten en natte plekken kreeg, heel naar. Ik heb toen een tijdje odorex gebruikt, maar na een aantal maanden werden mijn talgkliertjes hier een soort resistent van en begon ik weer snel te zweten en begon het ook sneller vies te ruiken (alsof er oud zweet vrij kwam...:?)



Nu gebruik ik de deo roller van Vichy. Ik gebruik met de witte dop (zo'n 9 euro) deze werkt voor 24 uur. Deze werkt bij mij nu al maanden perfect (ze hebben er ook eentje van vichy met groene dop en die werkt dan 5 dagen, maar daar kreeg ik hetzelde effect mee als met die odorex).

Nu ben ik echt nooit meer nat onder mijn oksels, zelfs niet tijdens de spinning les:D



Succes ermee,

Groet Snoozie
Alle reacties Link kopieren
Vanavond ga ik odorex extra dry gebruiken voor het slapen gaan.

Ben benieuwd!?

Wil dit eerst ff 2 weken aankijken, of dit werkt, zo niet dan ga ik die van vichy proberen.

Ik hou jullie op de hoogte, of het werkt etc.

xxx
Alle reacties Link kopieren
Er zijn er inderdaad meer met dit probleem (en waarschijnlijk nog veel meer dan wij denken)...



Ook ik heb vanalles geprobeerd, maar niets helpt.

Diverse deo's, vervolgens Odorex deppen, die maar kort en maar weinig hielp, tot Botox injecties toe. En die hielpen beter dan rest, al was het nog niet optimaal. Je krijgt dan eerst een test (in je bh, armen omhoog, talk en soort jodium, dan zou je zwarte plekken moeten krijgen van waaruit je transpireert).

Die test wees bij mij niets uit, wat de arts vreemd vond aangezien hij mij een paar dagen ervoor nog met megaplekken op kantoor had gezien. Hij heeft het dus toch gedaan.

Dit was allemaal intern geregeld, maar helaas zijn ook in dat ziekenhuis de regels veranderd en kan ik hier helaas geen gebruik meer van maken.

Zelf laten doen kost je bijna 1000 euro PER OKSEL, het is te belachelijk voor woorden.

Van de huisarts alchohol gekregen om te deppen, ook dat helpt niet.



En nu? Tja... zwart en wit dragen en nog hopen dat niemand het ziet.

Tig keer deo spuiten zodat ik voor mn gevoel weer fris ben, al blijf ik nat.

Katoen of synthetisch, korte mouwen of lange mouwen, koud of warm, het maakt allemaal niks uit, binnen een kwartier heb ik natte oksels.

Erg frustrerend...

Al zal ik dan toch maar al die andere deo's nóg een keer proberen die jaren geleden niet hielpen...
Alle reacties Link kopieren
@ Fearless: ik stond ook op het punt om botox injecties te gaan proberen, toen een vervangende huisarts mij het volgende aanraade. 4x per dag deppen met aluminium chloride 20% FNA. En het werkte, na 3 dagen werd het ineens een heel stuk minder, sindsdien dep ik 2 keer per week en heb nergens last meer van. Het frappante zit hem volgens de huisarts in de concentratie, het doet z'n werk alleen goed bij 20%. En het rare is, toen mijn flesje aan vervanging toe was kreeg ik van de apotheek een concentratie van 15% ("volgens zorgverzekering was dit standaard") en het was binnen 2 dagen weer mis. Direct een nieuw flesje besteld met 20% en het werkte weer prima!



Wèl de eerste week zorgen dat je je oksels minimaal een dag ervoor onthaard hebt, want anders prikt het gigantisch...!
Alle reacties Link kopieren
Overigens, de al.chl. 20% FNA kost €9,60 (althans bij mijn apotheek) en wordt vergoed door zorgverzekering, maar een collega koopt het zonder recept bij de apotheek.
Alle reacties Link kopieren


@ Fearless: ik stond ook op het punt om botox injecties te gaan proberen, toen een vervangende huisarts mij het volgende aanraade. 4x per dag deppen met aluminium chloride 20% FNA. En het werkte, na 3 dagen werd het ineens een heel stuk minder, sindsdien dep ik 2 keer per week en heb nergens last meer van. Het frappante zit hem volgens de huisarts in de concentratie, het doet z'n werk alleen goed bij 20%. En het rare is, toen mijn flesje aan vervanging toe was kreeg ik van de apotheek een concentratie van 15% ("volgens zorgverzekering was dit standaard") en het was binnen 2 dagen weer mis. Direct een nieuw flesje besteld met 20% en het werkte weer prima!



Wèl de eerste week zorgen dat je je oksels minimaal een dag ervoor onthaard hebt, want anders prikt het gigantisch...!
Hey thanks! Ik heb eens op mijn flesje gekeken, en ik heb alumi hydroxych 15% fna. Misschien doet ie t daarom wel niet! :)

Ik zal eens bellen, kijken of ik die andere krijg, misschien dat het dan wel (enigszins) helpt.

Dank je en ik laat wel weten hoe het ging!

En andere tips zijn welkom natuurlijk.

Ik ga alleen niet van die mini ultradunne inlegkruisjes dragen waar ze het laatst op een verjaardag over hadden... :D
Alle reacties Link kopieren
Zelf heb ik ook Odorex Dry gebruikt, en bij mij werkte dat goed. Nu kan het niet meer, want ik werk in het buitenland.



Anyway, een voor de hand liggende tip, waar ik zelf pas heel laat aan dacht. Als ik tegenwoordig de deur uit ga, neem ik vaak een extra t-shirt mee. Dan kan ik me, als ik me niet meer fris voel, 'verschonen' zeg maar. Is een fijn gevoel, me weer fris voelen.



Groetjes,
Alle reacties Link kopieren
Hier ff een up date van de stand tot nu toe onder de armen!!!

Ik heb nu 2 nachten de odorex extra dry gebruikt en ben zeer blij met het resultaat!

Geen stink oksels en geen kletsnatte shirtjes voor mij, jippie.

Ik ga het 2 a3x in de week gebruiken en houdt me daarbij aan de gebruiks aanwijzing op 't flesje. Om niet te resistent te worden voor de lotion.

Ik voel me nu wat zelfverzekerder en durf dicht naast iemand anders te staan, wel zo fijn.

Voorheen hielt ik 1m afstand, omdat ik bang was dat andere me konden ruiken en de plekken zagen.

Ook hoef ik nu bij thuiskomst niet direct me t-shirt uit te doen en me oksels op te frissen, scheelt weer veel gedoe, vooral als je 's avonds nog afspraken hebt staan of door gaat vanuit je werk ergens naar toe.

Wel prikte het een beetje na opbrengen, terwijl het scheren 2 dagen geleden was, maar ben denk k n klein beetje gevoelig voor.

Maar het resultaat is TOP.

xx en bedankt voor t advies, mocht het op een gegeven moment niet meer werken, dan horen jullie wel. Of stap dan over naar vichy deo a 9euro.
Alle reacties Link kopieren


Wel prikte het een beetje na opbrengen, terwijl het scheren 2 dagen geleden was, maar ben denk k n klein beetje gevoelig voor.

Maar het resultaat is TOP.

xx en bedankt voor t advies, mocht het op een gegeven moment niet meer werken, dan horen jullie wel. Of stap dan over naar vichy deo a 9euro.





een beetje ? bij mij prikte en jeukte het tot vervelends toe op de eerste dag en ik heb geen gevoelige oksels, tis een algemene klacht geloof ik en ik ben ermee gestopt omdat mn oksels kurkdroog aanvoelden, dat is uiteindelijk ook de bedoeling maar het voelde anders aan, ruw van binnen ofzo, beetje raar droog, net een schaafwond ofzo. maar hopelijk werkt het nog heel lang voor je





quote: BobDeBouwer reageerde



@ Fearless: ik stond ook op het punt om botox injecties te gaan proberen, toen een vervangende huisarts mij het volgende aanraade. 4x per dag deppen met aluminium chloride 20% FNA. En het werkte, na 3 dagen werd het ineens een heel stuk minder, sindsdien dep ik 2 keer per week en heb nergens last meer van. Het frappante zit hem volgens de huisarts in de concentratie, het doet z'n werk alleen goed bij 20%. En het rare is, toen mijn flesje aan vervanging toe was kreeg ik van de apotheek een concentratie van 15% ("volgens zorgverzekering was dit standaard") en het was binnen 2 dagen weer mis. Direct een nieuw flesje besteld met 20% en het werkte weer prima!



Wèl de eerste week zorgen dat je je oksels minimaal een dag ervoor onthaard hebt, want anders prikt het gigantisch...!




interessant, ook dat het waarschijnlijk zonder recept te halen is, dit wil ik welleens uittesten, ik meen me heeeeel vaag te herrineren dat de aller eerste deo's van deoleen, toen deze nog in een roze verpakking zaten ook een 20% gehalte hadden, later werd het vernieuwd (andere verpakking -grijs- en een andere ingrdientensamenstelling) en het werkte voor geen meter meer voor me.





Ondertussen ben ik een week verder met drieshield en met de okselpads van http://www.lavi-products.com/ . De laatste verschoof dus daar was ik minder blij mee, de eerste zitten goed op hun plek en geen natte plekken meer, en ik heb een aantal nieuwe shirts gekocht dus ook geen rare luchtjes meer. ;)

ik kreeg de zweetgeur namelijk niet meer uit mn oude leuke shirts :( maar ik zal die wel blijven dragen en wassen, hopend dat de lucht er nu wel beter uit gaat
Gek is dat, hè, dat je ineens overmatig gaat zweten onder je armen. Ik had daar nooit last van en een paar maanden geleden begon bij mij de ellende. Gatverdamme zeg, wat voelde ik me smerig steeds. En maar blijven spuiten met deo. Ook werden mijn shirtjes en bloesjes niet meer schoon in de was.



Nu gebruik ik Deoleen en dat werkt, bij mij, als een tierelier! Niks geen zweet meer en vieze natte plekken in mijn shirtjes. Ik gebruik de roller, smeer het 's morgens 1 keer op en hoef me de rest van de dag geen zorgen meer te maken, heerlijk!



Toch vraag ik me af waar dat overmatige zweten zo ineens vandaan komt. Jullie misschien een idee?
Alle reacties Link kopieren
Ik zweet eigenlijk ook altijd...en heb wel vaker gedacht om die deorex extra dry eens te proberen maar het schijnt dus onwijs slecht te zijn...omdat je porien worden dichtgemetseld zou dit een negatief effect kunnen hebben op je lymfeklieren...wat hiervan waar is weet ik niet.



Dus ik twijfel maar zou het ook wel eens leuk vinden om in een limegroen (of ander kleurtje) shirtje te lopen zonder die natte plekken. Ik draag daarom over het algemeen alleen wit of zwart in de zomer.


Ik zweet eigenlijk ook altijd...en heb wel vaker gedacht om die deorex extra dry eens te proberen maar het schijnt dus onwijs slecht te zijn...omdat je porien worden dichtgemetseld zou dit een negatief effect kunnen hebben op je lymfeklieren...wat hiervan waar is weet ik niet.





Ik heb me wel eens laten vertellen dat dit een broodje aap verhaal is. Ik ga wel even Googlen hierop.



Wordt vervolgd...
Gevonden!





Amsterdam - 15 mei 2007 (oorspronkelijk bericht 5 maart 2004)

Sinds 2004 verschijnen berichten in de media en in rondzend e-mails dat deodorant borstkanker kan veroorzaken. KWF Kankerbestrijding beantwoordt hierover wekelijks tientallen e-mails en telefoontjes.
Het gaat om berichten naar aanleiding van onderzoeken van o.a. Darbre (2004). In deze onderzoeken wordt gezegd dat bestanddelen als parabenen en aluminium chloorhydraat, schadelijk kunnen zijn en zelfs borstkanker kunnen veroorzaken. Deze berichten zijn niet juist.

Er is geen relatie gevonden tussen het gebruik van deodorant / anti-transpirant en borstkanker, ook als de oksel onthaard is. Zowel de American Cancer Society als het Amerikaanse National Cancer Institute hebben dit geconcludeerd. Deodorant en anti-transpirant kunnen dus veilig worden gebruikt.

Parabenen

Verwarring over het verband tussen deodorants / anti-transpirants die parabenen bevatten en borstkanker, komt mogelijk voort uit het feit dat parabenen een soortgelijke werking als oestrogenen lijken te hebben. Van oestrogenen is een verband met borstkanker bekend.





In het onderzoek van Darbre wordt gemeld dat kleine hoeveelheden parabenen zijn gevonden in monsters van borstkankertumoren. Deze parabenen zouden afkomstig zijn van deodorants. 

Onwaarschijnlijk

Het is echter zeer onwaarschijnlijk dat parabenen die op de huid worden aangebracht via cosmetica het borstweefsel kunnen bereiken. Een oorzakelijk verband tussen parabenen en borstkanker kan niet worden aangetoond.





Bovendien heeft uitgebreid wetenschappelijk onderzoek aangetoond dat parabenen veilig zijn voor mens en milieu. Het gebruik van parabenen als conserveringsmiddel voor cosmetica en andere productgroepen is goedgekeurd door de Europese Commissie.

Meer informatie





Voor meer informatie over deodorant / antitranspirant en kanker vindt u op onderstaande sites:





Nederlandse Cosmetica Vereniging 

American Cancer Society

American Cancer Institute





 

laatst gewijzigd op 15 mei 2007



Bron: KWF

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven