Gezondheid alle pijlers

Migraine-achtige klachten tijdens ongesteldheid

13-05-2007 10:23 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Sinds een aantal maanden heb ik vlak voor, en tijdens mijn ongesteldheid last van vreselijke hoofdpijn, die zit ongeveer tussen mijn wenkbrouwen en vlak boven mijn ogen. En ook ben ik draaierig, en zie ik vaak zwarte vlekken. Alsof ik te snel ben opgestaan zeg maar. Hiervoor had ik wienig last van klachten bij ongesteldheid, alleen de bekende buikpijn, en soms rugpijn.

Ik ben in januari, door omstandigheden, wel 5 kilo afgevallen (en dat was niet bepaald nodig, woog 58 kilo, nu 53 en ben 1.65...). Mijn eetpatroon is erg verstoord geraakt, maar nu toch al 2 maanden weer stabiel. (Met verstoord geraakt bedoel ik : weinig eten, soms maaltijd overgeslagen)

Heeft iemand hier ervaring mee? Of tips?

Ik probeer al wat meer ijzerrijk voedsel te eten, en druivensuiker in huis gehaald, maar tot nu toe nog niks van gemerkt....

Groetjes, Frederieke
Ben je ook misselijk? Of is het alleen hoofdpijn?

Er is een ander topic over hoofdpijn tijdens ongesteldheid, ik zal het voor je uppen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Frederieke, het klinkt een beetje of je bloedarmoede hebt. Als ik jou was, zou ik even langs de huisarts gaan en je Hb laten controleren.



Groetjes van een ervaringsdeskundige
Alle reacties Link kopieren
Ook ik had migraine/zware hoofdpijn aan het begin van de menstruatie. Samen met nog andere klachten voor mij een reden om weer de pil te gaan slikken....
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties,

Ik dacht eerst ook aan bloedarmoede, maar als ik er over lees, kan ik me er helemaal niet in vinden, ik heb echt alleen maar last van hoofdpijn, en verder niets. Misselijk ben ik dus ook niet.

Ik ben al 4 jaar aan de pil, nooit klachten gehad, maar sinds deze stress-vollere periode dus wel. Met een aspirine is de hoofdpijn wel weg,maar om nou elke maand een weeklang aspirine's te slikken....
Als je het met aspirine af kunt, zou ik me niet al te druk maken. Huisarts kan ook niet veel meer doen dan pijnstillers voorschrijven. Ik slik elke maand veel meer rommel, helaas weinig aan te doen.

Het helpt waarschijnlijk wel als je het zo kunt plannen, dat je in je menstruatieweek wat rustiger aan kunt doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer me er ook niet te druk over te maken hoor, maar dat zit ook een beetje in me, denk altijd het ergste...Ik probeer het nu ook zo rustig mogelijk te doen! Bedankt voor je reactie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven