Gezondheid alle pijlers

Wie kan me iets vertellen over een HCG kuur??

15-05-2007 20:47 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk er over om een hcg kuur te doen om af te vallen. Ik zou graag wat meningen horen over deze kuur. Hoe ongezond is deze kuur eigenlijk? En wat zijn de resultaten ik sta open voor ieders mening.



jelulu
Alle reacties Link kopieren
HCG is een zwangerschaphormoon (het is het stofje waar een zwangerschapstest op test). Het wordt geisoleerd uit de urine van zwangere vrouwen en gegeven aan mensen die moeite hebben om zwanger te worden (het bekende 'moeders voor moeders' programma). Je kunt je dus wel voorstellen dat het een stofje is dat ontzettend veel doet in je lichaam (wel eens bij een zwangere vrouw in de buurt geweest ;)?), en persoonlijk zou ik het dan ook niet gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier eigenlijk wat moeite mee. Ik heb 2 keer meegedaan aan Moeders voor Moeders. Dat deed ik voor andere vrouwen die moeite hebben om zwanger te worden. Het idee dat die HCG wordt voorgeschreven aan mensen die willen afvallen staat me tegen. Want die HCG wordt gewonnen uit de urine van zwangere vrouwen die het waarschijnlijk ook dede met de bedoeling andere vrouwen met een kinderwens te helpen. Sorry, ik kan het niet helpen, maar het idee maakt me zelfs erg boos.
Ja, je denkt dat je in een potje staat te plassen om andere vrouwen te helpen zwanger te worden, en ondertussen wordt het "overschot" (???, als het dat al is) verkocht om verwerkt te worden in slankheidsproducten.



Yeck !!
Erg maar waar: dankzij mensen als jelulu heb ik niet meegedaan aan

Moeders voor Moeders.
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk dat er artsen zijn die hier dus aan meewerken en dat HCG dus in feite misbruikt wordt. Eigenlijk walg ik hier dus van. Ik wilde vrouwen helpen die niet spontaan zwanger konden worden!!!!
Alle reacties Link kopieren
Dit motiveert zwangere vrouwen niet echt meer om de urine te verzamelen. Nou, leuk dan
Alle reacties Link kopieren
En je valt er ook nog eens niet van af, echt zonde van je geld.
Alle reacties Link kopieren


Erg maar waar: dankzij mensen als jelulu heb ik niet meegedaan aan

Moeders voor Moeders.
ik heb 3 kids en bij alle drie heb ik potjes gevuld met urine dus wat dat betreft heb ik mijn steentje wel bij gedragen. Van alle hcg hormenen die er zijn gaat 95% naar vrouwen die zwanger willen raken en de overige procenten naar mensen die af willen vallen. En ik zeg niet dat deze kuur ga doen ik wil alleen weten waarom wel en waarom niet.
Er is een tijd geleden op de lijf-pijlert een topic hierover geweest. Ik geloof dat de conclusie was: als je er heel veel bij sport, 1000 kcal per dag neemt, dán val je met zo'n hcg-kuur wel af, ja.
Het is niet alleen belachelijk (ik ben op het moment nog bezig met MvM en de consulente heeft me verzekerd dat ze er alles aan doen om te zorgen dat de HCG alleen maar voor zwangerschapswens gebruikt gaat worden), het is ook onnodig. De HCG kuur heeft namelijk als extra's dat je niet alleen de spuiten krijgt, maar ook veel moet sporten en je 500 kcal eet. Dan val je ook zonder de spuiten wel af. Alsjeblieft gun het de mensen die niet zwanger kunnen worden. ik weet hoe het voelt!
Het is niet alleen belachelijk (ik ben op het moment nog bezig met MvM en de consulente heeft me verzekerd dat ze er alles aan doen om te zorgen dat de HCG alleen maar voor zwangerschapswens gebruikt gaat worden), het is ook onnodig. De HCG kuur heeft namelijk als extra's dat je niet alleen de spuiten krijgt, maar ook veel moet sporten en je 500 kcal eet. Dan val je ook zonder de spuiten wel af. Alsjeblieft gun het de mensen die niet zwanger kunnen worden. ik weet hoe het voelt!
500 ??!! Dat is wel èrg weinig.
Alle reacties Link kopieren
Tja,  je wilt afvallen of niet he...
Alle reacties Link kopieren
.
Jahaaaa, maar dat is voor een goed doel. Jij voedt je kind;)





En nu even kort door de bocht (en ik heb het nu niet over mensen die last van hun schildklier of whatever hebben): Afvallen? Meer sporten, minder (vr)eten.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Nu moet ik wel zeggen dat in mijn volwassen periode de enige momenten dat ik kon afvallen tijdens de zwangerschappen was. Heel vreemd, maar ik was na de zwangerschap zo'n 20 kilo lichter dan vlak voor de zwangerschap. Ik zit hormonaal wat wrakkerig in elkaar zal ik maar zeggen. Ik heb wat stofwisselingsziekten waardoor bij mij afvallen niet lukt via diëten en meer bewegen. Toch zou ik zo'n HCG-kuur dus zelf niet doen, omdat ik het oneigenlijk gebruik vind. Vrouwen leveren die urine in om andere vrouwen met ongewenste kinderloosheid te helpen. Ik heb die urine niet ingeleverd voor luxeproblemen........
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me sowieso af hoe zo'n kuur werkt. Is het de bedoeling dat je zo misselijk wordt dat je niets meer kunt eten? Want van het hormoon zelf val je toch niet af als je er niet misselijk van wordt?!!!
Alle reacties Link kopieren
een collega van mij is er 20 kilo mee afgevallen en inderdaad 500 calorieen dieet erbij....ik vind haar zelf persoonlijk veel te dun ...

door die spuiten heb je minder honger en is 500 kj volgens haar niet te weinig omdat je toch minder zin in eten hebt.

Ik zou het zelf ook nooit doen alleen het idee al....bbbrrrr,

en door dat ze zoveel is afgevallen heeft ze een vreselijke lelijke buik met

veel overtallig vet...
begin de dag met een lach
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Blijf je dan de rest van je leven 500 cal. per dag eten? 't Is toch algemeen bekend dat alles dat je binnen krijgt, nadat je een tijd zo weinig hebt gegeten, onmiddellijk als vet wordt opgeslagen?
Als je geen hongergevoel hebt, wil dat nog niet zeggen dat je lichaam geen eten nodig heeft. Wat een onzin.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo,n loeder die een hcg kuur gedaan heeft.Het helpt wel maar daarna kom je weer net zo snel aan.Verspilde moeite,geld en hongerlijden dus:D Want honger heb je,geloof me maar.En elke ochtend een shot in je buik zetten vond ik ook geen pretje.Dus ik raad het niet aan,maar als je megasnel wil afvallen en denkt dat je daarna weer normaal kan gaan gaan eten dus NIET (vr)eten dan is het wel de moeite waard.



Het gaat enorm snel maar met 500 calo,s per dag is dat ook niet gek natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Een collega van mij heeft een aantal HCG-kuren gedaan. In combinatie met een idioot crash-dieet is ze ruim 20 kilo afgevallen. Klinkt goed, zou je zeggen. Ware het niet dat ze na het stoppen van de HCG-kuren en met daarna weer gewoon eten uiteindelijk meer is aangekomen dan dat ze met HCG was afgevallen. Afvallen dmv een crash-dieet (en hulpmiddelen als HCG) is nooit gezond!! Gewoon gezond eten, niet snoepen en genoeg bewegen, dat is het beste!



Ik heb ook verschillende periodes HCG gespoten, maar ben geen gram afgevallen daardoor. Was trouwens wel om een andere reden.
Alle reacties Link kopieren
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven