Gezondheid alle pijlers

Migraine door nekklachten, dan maar naar de chiropractor?

17-05-2007 11:49 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
nvt
anoniem_28253 wijzigde dit bericht op 25-11-2011 15:14
Reden: nvt
% gewijzigd
Hallo Bitterbal....etc.

Ik herken dit in zoverre dat ik hier ook last van heb. Ik heb weliswaar geen ongeluk gehad maar heb al vanaf mijn 21e (ben nu 40) last van migraine. Ik ben 3 jaar geleden geveld door een burn-out en kwam toen, om te ontspannen, bij een sportmasseur terecht. Zij vertelde me dat de migraine waarschijnlijk kwam door nek- en schouderklachten. Na een aantal massages ging het inderdaad aanmerkelijk beter. Sindsdien ga ik 1 x in de 2/3 weken naaar de masseur. Ik moet het niet overslaan want dan is het gelijk weer mis. Stom dat ik voor die tijd me nooit heb gerealiseerd dat de klachten uit mijn nek en schouders kwamen. Niemand, ook de huisarts niet, is ooit op dat idee gekomen. Ik ben nog steeds niet vrij van klachten, ik heb af en toe wel last van migraine-achtige hoofdpijn, maar de zware aanvallen zijn gelukkig verleden tijd. Toen het een jaar geleden even weer wat minder goed ging, heeft mijn masseur me verwezer naar een manueel therapeut. Zij heeft een aantal rugwervels "recht gezet" en sinds die tijd gaat het weer een stuk beter. ALdus mijn ervaring, ik hoop dat je er iets aan hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een aantal jaar geleden gevallen, en heb nog steeds af en toe problemen met mn onderste nek en bovenste rugwervels. Toen ik net last had, ging ik heel vaak naar de chiropractor, nu nog 1 keer per 3 maanden ongeveer. Ik vind het echt super. Het doet geen pijn, en het helpt echt.
Alle reacties Link kopieren
Oh, en als je wat specifiekere vragen hebt. Barst lost.....
Alle reacties Link kopieren
nvt
anoniem_28253 wijzigde dit bericht op 25-11-2011 15:14
Reden: nvt
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bijna dagelijks zomig (een triptaan) nemen: daar krijg je juist hoofdpijn van! Door ontrekkingsverschijnselen krijg je juist hoofdpijn. Zeker als je dit niet alleen voor je typische migraine met aura gebruikt, maar ook voor de pijn die vanuit de nek komt. Zoek eens op medicatieafhankelijke hoofdpijn (bv dit artikeltje).

Je komt er vanaf om helemaal met alle pijnstillers te stoppen (zomig, paracetamol, ibuprofen ed), en dan "clean" je hoofdpijn bij te houden. In het begin (vaak 1 week) heb je natuurlijk meer hoofdpijn, maar wat er over blijft is waarschijnlijk alleen de echte migraine en niet die pijn vanuit de nek. Ik zou je wel aanraden om voordat je dit doet even naar je huisarts te gaan, die kan je meer uitleggen hierover.
Alle reacties Link kopieren
nvt
anoniem_28253 wijzigde dit bericht op 25-11-2011 15:15
Reden: nvt
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
nvt
anoniem_28253 wijzigde dit bericht op 25-11-2011 15:15
Reden: nvt
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Extrahalo heeft waarschijnlijk zelf nog nooit echte migraine gehad, want zonder pijnstiller is het echt niet uit te houden en een paracetamolletje helpt echt niet.

Ik heb 'gewone' migraine, die ook uit m'n nek/schouders komt.

Gebruik altijd Immigran, maar drie maanden geleden heb ik ook een reiki cursus gedaan en sindsdien heb ik nog maar 1 keer migraine gehad.

Ik behandel mezelf nu elke avond. Het ontspant en heft blokkades in je lichaam op.

Misschien ook een idee voor de mensen met o.a. migraine..
Alle reacties Link kopieren


Extrahalo heeft waarschijnlijk zelf nog nooit echte migraine gehad,



Pardon? Je trekt wel erg snel conclusies hoor! Je hebt geen idee wie ik ben en of ik wel of geen migraine heb???!!!

Het verhaal wat ik in eerste instantie las, was dat er twee soorten hoofdpijn speelden waarvoor ze bij allebei dezelfde medicijnen nam. En dan kan het heel goed dat je hoofdpijnafhankelijke hoofdpijn hebt. En dat gaat over als je tijdelijk stopt met alles en je leert onderscheid te maken tussen de verschillende hoofdpijnen, kan dat je enorm helpen. Maar in dit geval zegt de topicopenster dat dit niet zo is en dat ze qua medicijnen in overleg dit zo heeft geregeld, dan ga ik daarna niet nog eens zeggen dat ze niet slim bezig is en gewoon moet stoppen? Het enige wat ik doe is denken over een oplossing bij het verhaal wat ik in eerste instantie hoor en daar leek mij medicatieafhankelijke bij te horen. Als de topicopenster dat kan ontkrachten vind ik dat prima, ik heb daar geen enkel probleem mee. Ik val niemand aan op wel of niet medicatiegebruik, maar je reageert mijns inzien vrij heftig en op de persoon en dat slaat nergens op.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,  Ik heb geen migraineklachten, wel vaak hoofdpijn gehad en daarvoor bij de chiropractor geweest, omdat het vanuit mijn nek kwam. Ik ben als kind op mijn kin geklapt met mijn handen in mijn zakken en daardoor is een nekwervel scheef geschoten. De chiropractor hielp wel, maar ik moest elke 2 maanden terug blijven komen omdat mijn nek steeds weer scheef ging zitten. Uiteindelijk ben ik bij een ostheopaat terecht gekomen, en heeft dat zo goed gewerkt dat ik inmiddels al bijna een half jaar "hehadelvrij" ben en vrijwel hoofdpijnvrij. De ostheopaat kijkt verder dan alleen de ruggewervels en kijkt ook naar je schedel, organenen, etc.. Misschien ook wat voor jou?
Alle reacties Link kopieren
nvt
anoniem_28253 wijzigde dit bericht op 25-11-2011 15:16
Reden: nvt
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven