Gezondheid alle pijlers

Diazepam nemen of niet?

02-09-2014 10:54 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Het is me zojuist in de rug geschoten. Lage rugpijn/onderrug. Ik heb er vaker last van helaas. Zelfs nu ik netjes op m'n zij in bed lig (zoals de fysio me zegt te doen als het weer zo ver is) brandt m'n onderrug gewoon van de pijn.



Normaal slik ik een sterke pijnstiller, in combinatie met een maagbeschermer en een vrij hoge dosering Diazepam tegen de pijn.



Maar normaal doe ik dit voor het slapen gaan of wanneer ik de hele dag op bed kan liggen.



Vandaag moet ik écht naar werk, ik kan gewoon niet niet gaan.



Welke pijnstilling ga ik nemen? Ik weet namelijk niet precies welk effect de Diazepam op me heeft, omdat ik dit normaal alleen neem als ik ook kan rusten.



Ik heb de maagbeschermer + 2 pillen naproxen al genomen maar ik heb nog steeds erge pijn. Zal 1 of 2 Diazepam me helpen beter te voelen?



Ik heb de huisarts al gebeld maar ze zijn druk en telefonisch spreekuur is na de middagpauze. Ik moet pas om 3 uur op werk zijn.



Wat zouden jullie doen?



Alvast bedankt!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Ik zou me ziek melden. Je zegt; het kan gewoon echt niet, maar als je niet kunt werken dan kun je niet werken.



Klinkt beetje bot, maar iedereen is vervangbaar. Als jij er over nadenkt zulke zware medicatie te moeten slikken, dan heb je zoveel pijn dat je gewoon niet kunt werken.



Sterkte!
Denk niet dat je suf op je werk moet verschijnen, dat maakt een heel slechte indruk lijkt me...veel slechter dan wanneer je af belt met de mededeling dat je vergaat van de pijn. Kan je fysio niet iets doen nu? Heb je niet iets van een medisch corset of zo?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik weet echt dat het beter is thuis te blijven. En dat zou ik ook het liefste doen. Maar ik kan me gewoonweg niet ziekmelden vandaag. Morgen ga ik naar mijn fysio, die had vandaag geen plek helaas.



Zou het onverstandig zijn om nu een Diazepam te nemen en nog wat te gaan rusten? Ik hoef pas over 5 uur op werk te zijn. Hoe lang werkt die troep? Ik heb echt geen idee.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
quote:-Bladora- schreef op 02 september 2014 @ 10:54:



Vandaag moet ik écht naar werk, ik kan gewoon niet niet gaan.





Alvast bedankt!



Hier geef je zelf antwoord.



Hoeveel mg naproxen heb je inmiddels gehad? En doe je daar wat op of eigenlijk helemaal niets?



Ik zou absoluut niet het risico nemen om met valium op te gaan werken. Je zegt zelf dat je aangeeft dat je eigenlijk niet geheel weet hoe je er op reageert.



En laten we eerlijk zijn: als je er al over nadenkt om valium te nemen naast naproxen, dan heb je toch gewoon heel veel pijn? Dan meld je je dus ziek.



Naast naproxen kun je trouwens ook nog 4x2 paracetamol gebruiken ter versterking van de pijnstilling.
Alle reacties Link kopieren
ik heb klachten waarbij ik dezelfde combi moet slikken maar ik functioneer dan echt niet meer. weet niet of je met de auto of fiets naar je werk moet maar als dat moet zou ik ook extra oppassen (als ik naar mezelf kijk, nooit getest maar volgensmij rijd ik met 10 borrels op beter dan met die zooi) .

iedereen reageert natuurlijk anders op medicijnen maar als het om mij zou gaan dan zou ik of de diazepam niet nemen of als het zo erg is dat je niet zonder kan toch ziek melden (of misschien thuis werken? ik weet niet of dat mogelijk is natuurlijk)
Don't waste your time waiting
Werkt erg lang: Langer werkende slaapmiddelen zijn:

- Diazepam (Valium) 5 – 20mg werkingsduur: 12 uur (halfwaardetijd 20-50uur)



bron: http://www.unity.nl/drugs-abc/benzo-s
Alle reacties Link kopieren
Ik ga naar mijn werk met het openbaar vervoer.



Dat ik nog paracetamol bij de naproxen kon nemen wist ik niet, dat ga ik nog even proberen dus!



Damn die Diazepam is dus echt niet slim. Ik hoopte echt dat ik het nu kon nemen nog een paar uur slapen en dan gewoon naar werk gaan. Misschien ben ik iets te positief haha.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Heb je er al over nagedacht dat mobiliseren/in beweging komen wellicht nog meer kwaad doet dan goed? Medicatie of geen medicatie?



Iedereen is vervangbaar, meld je ziek.



Waarom 'moet' jij werken vandaag? Denk je dat je op deze wijze optimaal kunt presteren?



Ik weet niet wat voor werk je hebt, maar liggend heb je al veel pijn. Jij verwacht 8 uur te kunnen lopen, zitten, werken? Ik vind het nogal naïef eerlijk gezegd.
En als je dan heen gaat en je houdt het niet vol? Hoe lossen ze dat dan op, op je werk?



Want feitelijk zeg je dat je onmisbaar bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet onmisbaar, maar heb een aantal belangrijke vergaderingen die ik liever niet mis en twee sollicitanten die ik graag zelf wil interviewen.



Ik ben niet heel naief vind ik. En lopen is niet zo slecht voor lage rugpijn toch? Ik moet alleen van de ergste pijn af, dan gaat het wel.



Heb nu twee naproxen en twee paracetamol 500mg ) genomen. Nu ga ik nog even proberen te slapen met de benen omhoog. Hopelijk gaat het werken.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
quote:mallebeppie schreef op 02 september 2014 @ 11:17:

Heb je er al over nagedacht dat mobiliseren/in beweging komen wellicht nog meer kwaad doet dan goed? Medicatie of geen medicatie?



Iedereen is vervangbaar, meld je ziek.



Waarom 'moet' jij werken vandaag? Denk je dat je op deze wijze optimaal kunt presteren?



Ik weet niet wat voor werk je hebt, maar liggend heb je al veel pijn. Jij verwacht 8 uur te kunnen lopen, zitten, werken? Ik vind het nogal naïef eerlijk gezegd.



Jij ook al Hier ook.



Bladora, je zou de huisarts kunnen bellen voor Diclofenac. Deze slik je samen met de Paracetemol zodat je een spiegel opbouwt. De huisarts kan jou daar alles over vertellen.

Ik ben het wel met de rest eens, ziek is ziek.

Je hebt maar één rug en je gezondheid moet boven werk staan.

Meld je nu ziek zodat jouw werkgever nog iets kan regelen.



beterschap.
Bewegen is niet schadelijk inderdaad maar wel als je lichaam aangeeft het niet te trekken.

Zitten daarentegen is veel slechter dan lopen en staan maar dat wist je zelf waarschijnlijk ook al.

Ga jij in de vergaderingen en sollicitatiegesprekken dan constant lopen?

Houd jezelf eens niet voor de gek en luister eens naar je lichaam. Je bent niet zo maar door je rug gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik heb nog een strip diclofenac liggen! Dat krijg ik voorgeschreven voor menstruatiepijn.

Maar misschien wordt dat teveel in combinatie met naproxen en paracetamol?



Ze hoeven op werk niks te regelen als ik niet kom. Maar ik wil er zelf graag zijn.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Ik zou idd ook luisteren naar je lichaam, wat juist je planning is vandaag (vergaderingen en sollicitanten) klinkt allemaal zittend. En is juist belastend voor je rug. Je hebt vast oefeningen van je fysio (rekking bilspier , op geleide van pijn lichte mobiliserende oefeningen voor je rug, desnoods oo websites te vinden als je ze niet gehad hebt). Ga juist even wandelen met goed schoeisel en grote stappen! (15-20min). En dan even rustig die oefeningen doen! (Wel afhankelijk waar de rugklacht vandaan komt trouwens !! Trauma, overgewicht, operatie enz. Allemaal wat anders beleid.



Kijk iig uit met al die medicatie door elkaar. Iemand hierboven noemt zelfs al diclofenac, maar naproxen is al een ontstekingsremmende pijnstiller, dus echt niet door elkaar gebruiken (zonder overleg arts).

Is ook allemaal bloeddruk verhogend, dus wel opletten! Paracetamol blijft de meest onschuldige.

Je kan ook altijd even de apotheek bellen evt!

Succes!

En ik zou idd gewoon ziekmelden... Ziek zijn is niet alleen fikse griep... Je moet ook kunnen functioneren, en idd niet verdoofd op t werk verschijnen, dan heeft je werkgever ook minder aan je en kan je slecht focussen...
Ligt eraan hoe belangrijk de prestatie voor je is. Ik neig naar "niet", als het dan lukt bent je trots als een pauw op jezelf!
naproxen en diclofenac zijn hetzelfde soort spul. Niet tegelijk nemen dus. Maar paracetamol en naproxen/diclofenac kan wel in combinatie.





Maximale pijnstilling met wat je nu hebt is 500mg naproxen twee keer per dag (dagdosis in totaal maximaal 1000, ga daar echt niet overheen) en paracetamol 1000 mg vier keer per dag (dus 4000 mg, in totaal 8 tabletten van de normale dosering per dag.)



Diazepam zou ik niet doen, misschien wel een hotpack of kersenpitkussen op je onderrug. Wat mij verder helpt is yoga, de zonnegroet, hoewel dat echt niet fijn klinkt... daarna voelt mijn rug als ik heftige rugpijn heb wel veel beter. En lopen is goed, zitten niet.



Ik zou zelf nu al mijn werk bellen, zeggen dat je waarschijnlijk niet komt, maar dat het met pijnstillers misschien gaat lukken. Die stress van wel/niet gaan helpt ook niet mee. Voel je na slapen echt wta beter, dan gaan, maar kun je met heel veel moeite vooruit, laat het dan gaan.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het advies over de diclofenac.



Haha als ik in staat zou zijn de zonnegroet te doen dan zou ik nu al op werk zijn dat is echt niet te doen als je heftige rugpijn hebt.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
quote:-Bladora- schreef op 02 september 2014 @ 12:29:

Bedankt voor het advies over de diclofenac.



Haha als ik in staat zou zijn de zonnegroet te doen dan zou ik nu al op werk zijn dat is echt niet te doen als je heftige rugpijn hebt.



Nee, ik kan het als ik het echt heftig heb kan ik dat ook niet. Maar na een dag of wat en pijnstillers, dan kan ik wel lopen. Maar bij opstaan blijf ik als een geknakt oud vrouwtje staan en moet ik me stukje bij beetje weer ophoogkrikken.... dat is de fase waarin ik zonnegroetjes probeer te doen. En dat helpt voor een paar uur me te bewegen.



Ik ben een rare zweefteef geworden
Waar ben je bang voor als jij er niet bij bent? Ik bedoel hier én de vergadering en de 2 sollicitatiegesprekken.

Vertrouw jij jouw collega's niet?
Alle reacties Link kopieren
Ik vertrouw ze wel, maar het is 'mijn' outlet en ik houd er niet van als er beslissingen voor mij en niet door mij genomen worden. Ik ben een beetje een control freak wanneer het op werk aan komt. De vergaderingen en sollicitaties kunnen niet verzet worden omdat er mensen van het hoofdkantoor voor uitgenodigd zijn.



Anyways, de naproxen en paracetamol beginnen een beetje te werken. Nog een uur proberen te slapen en dan ga ik naar werk als aankleden lukt.



Dan vanaaf maar een pammetje nemen.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Wat ik nou niet begrijp: je weet nu al de hele ochtend dat je flinke rugpijn hebt. Je weet ook dat het mogelijk is, dat het niet red naar je werk of het überhaupt volhoudt.



En toch licht je niet alvast je werk in. Ik snap dat echt niet.



Als dus straks blijkt, dat het echt niet lukt, moet je alsnog afbellen.



Als je mijn werknemer zou zijn geweest zou ik meer begrip hebben gehad, als je gelijk 's ochtends zou hebben gebeld ipv op het laatste moment afbellen.



En inderdaad: veel zitten is slecht voor je rug.



Ik heb onlangs erge lage rugklachten gehad, heb nog steeds fysio. Ik kon echt geen kant op. Heb me toen ziek gemeld, dikke prima. Aan mij hadden ze toch niets.
quote:-Bladora- schreef op 02 september 2014 @ 13:03:

. Ik ben een beetje een control freak wanneer het op werk aan komt. .Mooi leermoment. Loslaten.
Alle reacties Link kopieren
Diazepam is geen pijnstiller maar een rustgevend/ kalmerend middel dus voor de pijn zal het niks doen je wordt alleen zo duf als een konijn.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend rugklachten.



Verder rustig blijven bewegen. Probeer zo min mogelijk te zitten. Dus liever lopen en liggen afwisselen. Wanneer je toch moet zitten dan bijvoorbeeld op de rand van een tafel, zodat je knieën duidelijk lager zijn dan je heupen.



Bij het liggen op de rug een kussen onder je knieën en bij het liggen op je zij een kussen tussen de knieën. Is lopen lastig, probeer dan eens achter uit te lopen, dit gaat vaak wat soepeler en makkelijker.



IJs op onder rug leggen. Uiteraard de ijszak niet rechtstreeks op de huid leggen, maar er wel iets tussen doen. Maximaal 15 minuten per keer, en dit kan elk uur herhaald worden.



Ik weet dat je op het punt staat om te gaan verhuizen naar een ander land. Maar misschien is het zinvol om eens te gaan kijken hoe je kan voorkomen dat je in de toekomst weer zo veel last krijg. Denk dan aan goede trainingen, sporten of ga eens naar een chiropractor. Je kan niet garanderen dat je nooit meer last krijgt, maar je kan de kans wel verkleinen en mocht je last krijgen het herstel bevorderen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven