Gezondheid alle pijlers

tussentijdse bloeding

20-05-2007 20:27 2 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu ong. 1,5 week bezig met de nieuwe strip van de pil. Afgelopen vrijdag had ik ineens last van  helder bloed. Heel weinig, maar gisteren en vandaag heb ik last van een klein beetje donker bruin bloed. Behalve dat ik dit weekend wel een beetje last had van duizeligheid ( 1 of 2 x) heb ik verder geen klachten. Wel kwam ik tot de ontdekking dat ik dinsdag de pil vergeten ben. Kan iemand mij vertellen of die bloeding daardoor kan komen? Sowieso bel ik morgen de dokter (brrr) maar ik wil van te voren wat gerust stelling van mensen met "ervaring"....
Alle reacties Link kopieren
Hai,

Een tussentijdse bloeding kan inderdaad wel komen doordat je de pil een keer vergeten bent. Vooral als je voordat je aan de pil ging hevig menstrueerde. Ik heb dat vroeger ook vaker gehad. Toch is het verstandig om inderdaad even langs de huisarts te gaan, het kan natuurlijk ook een andere oorzaak hebben en hij/zij is degene die je daarin gerust kan stellen of eventueel een uitstrijkje kan laten maken. Het ligt er ook vaak aan hoe lang je al aan de pil bent, hoe zwaar de pil is (bij lichtere pillen heb je vaak sneller een doorbraakbloeding), als je de pil hebt doorgeslikt en bij de 2e strip er een vergeet gebeurt het ook sneller, of je bent overgestapt van de ene naar de andere pil (als je naar een lichtere overstapt kun je dat ook krijgen zelfs als je de pil niet vergeten bent). Kortom er kunnen allerlei pil-oorzaken zijn. Andere oorzaken kunnen er natuurlijk ook zijn, een schimmelinfectie o.i.d. kan ook soms een bloeding veroorzaken. Maar nogmaals, de huisarts kan het beste antwoord geven op je vragen en eventueel even een onderzoekje doen en een uitstrijkje maken. Ik hoop dat je er wat aan hebt en veel sterkte!

Liefs, Rommel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven