Gezondheid alle pijlers

bdd

24-05-2007 00:16 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier mensen waar bij die diagnose gesteld is of die mensen kennen waarbij dat gesteld is ?
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat niet...maar ik weet er wel het één en ander vanaf.
Alle reacties Link kopieren
Hai kirsie,



Waarom wil je dat weten?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er tijdens mijn opleiding een paar keer mee te maken gehad en omdat er weinig bekend was zelf maar informatie verzameld en er een klinische les van gemaakt. Er is nog niet heel erg veel over te vinden op t internet.

Maar mag ik vragen waarom je hier info over wilt?
Alle reacties Link kopieren
waar staat die afkorting voor?
Alle reacties Link kopieren
BDD: Body Dysmorphic Disorder, oftewel: lichaamsdysmorfie. Het is een stoornis in de lichaamsbeleving, een preoccupatie met een vermeende misvorming van het lichaam en/of een buitensporige bezorgdheid over een kleine lichamelijk afwijking.

Check voor meer info: http://bdd-info.nl/wat-is-bdd.html

Mocht je nog vragen hebben, shoot
Alle reacties Link kopieren
jemig wat heftig.......
Alle reacties Link kopieren
OMdat die diagnose bij mij gesteld is en ik benieuwd ben naar de ervaringen van andere
Alle reacties Link kopieren
Hai Kirsie,



Ik heb er ervaring mee.

De diagnose is bij mij niet gesteld, omdat ik de stap van hulp zoeken nog niet kan zetten.
Alle reacties Link kopieren
Hoe Yuki.

Doe dat wel !!! Ik zat al in het traject omdat ik behandeld word voor borderline.

Maar dit is toch ook niets ? Het is niet iets wat vanzelf weggaat. Sterker nog het is alleen maar erger geworden bij mij.

Ik kan nog geen eens normaal in de stad lopen enz.

Gooi geen tijd weg met angst voor testen enz. Onderneem actie.

De testen zijn niet leuk daar zal ik eerlijk over zijn. Er word zo gespit dat je zelf pas echt een overzicht krijgt hoe extreem het is en dat doet pijn. Maar wachten lost al helemaal niets op
Alle reacties Link kopieren
Ik merk ook dat het steeds extremer wordt. Ben eerst 2 uur bezig met make up en haar voordat ik naar buiten durf, en dan nog soms niet.. Laat staan dat ik ergens een afspraak moet gaan maken om er tegenover iemand die me de hele tijd aankijkt over te vertellen..

Ik ben wel online een beetje aan het oriënteren naar websites om te praten met lotgenoten of iets dergelijks.
Alle reacties Link kopieren
Hoe verloopt het traject bij jou? Merk je dat het helpt? Voel je je er goed bij? En hoe is jouw geschiedenis ermee? Of wil je liever niet zulke intieme details posten hier?
Alle reacties Link kopieren
Yukii en kirsie: veel sterkte! Lijkt me een hele moeilijke situatie, kan het me alleen maar proberen voor te stellen en denk dat ik dan niet eens in de buurt kom van wat jullie ervaren. Sterkte meiden *;
Alle reacties Link kopieren
Ten eerste bedankt voor de steun !



Ik heb nu geen therapie voor bdd maar voor borderline.

Alle twee tegelijk kunnen ze niet aanpakken.

Ik herken wat je zegt ik heb dat ook. En dan heb ik make up op en dan vind ik het weer te is he ook niet goed enz enz

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven