Gezondheid alle pijlers

Wildvleesje op tandvlees?!

24-05-2007 20:07 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een probleempje. Al sinds een jaar of 6 heb ik een klein 'frutseltje' (soort vergroeiinkje/wioldvleesje) op mijn tandvlees tussen mijn boventanden. Het valt nauwelijks op dus tot nu heb ik me er nooit druk om gemaakt. De tandarts en huisarts trouwens ook niet.



Maar het valt me op dat het frutseltje iets groter is geworden, het zijn nu ca. 4 heel kleine platte stevige bobbeltjes, nog steeds niet storend, het is nog nooit iemand opgevallen. Maar ik irriteer me eraan, het voelt soms vervelend, alsof mijn tanden een beetje weggedrukt worden.  Weghalen is volgens de dokter niet mooi omdat er dan een gat ontstaat... Ze sprak wel over aanstippen bij de dermatoloog als uiterste maatregel (etsen?)?



Ik ben benieuwd of iemand dit herkend, en er toch iets aan gedaan heeft? Heb gegoogled, maar niets gevonden...
Alle reacties Link kopieren
Hi Brite



Google eens de term epuliden en kijk of het daar op lijkt. Slik je medicijnen?



Gr Nickas
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je antwoord!!



Nee, ik slik geen mediactie. Wel slik ik thyrax, een schildklierhormoon. Zal die bijsluiters een gaan lezen...



Ik heb even gegoogled, en foto's zijn zien veeel erger uit dan dat het er bij mij uitziet. Het lijkt vaak bij dieren voor te komen :P. Maar de omschrijvingen kloppen wel. Ik las dat het tijdens een zwangerschap kan ontstaan/verergeren. Toeval wil dat ik een jaar geleden ben bevallen... dus misschien heeft dat het getriggerd, wie weet.



Ik ga het volgende tandartsbezoek om advies vragen wbt weg halen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven