Gezondheid alle pijlers

Pigmentvlek op onderlip....of iets anders?

24-05-2007 21:52 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een tijdje zit er een soort klein pigmentvlekje op mijn onderlip, oogt als een restje spinazie. ;)



Het ziet er dus uit als een moedervlekje, kleur is donkerbruin en ongeveer 3 mm groot. Maar omdat het zo donker is, valt het wel op. Ik dacht in eerste instantie dat het een soort litteken was, maar het op het oog een oppervlakkig iets, voel geen bobbeltje ofzo.



Ik heb er geen last van, maar nu verschijnt ineens op een andere plek nog zo'n klein vlekje.



Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Missy,



Alsof ik het zelf geschreven heb:D



Ik had dus ook z'on vlekje op mijn onderlip, 4mm. Het zat er al een jaartje of 8 en vorig jaar kwam er aan de andere kant eentje bij. Ook ik voelde geen bobbeltje o.i.d. Al wilde ik lipgloss op doen altijd kwam dat rare vlekje er doorheen. Toen ben ik naar de huisarts gegaan met de vraag of er iets aan te doen was. Ze vertelde me dat de dermatoloog/plastisch chirurg het misschien weg kon schrapen. Ik vond dat vreemd omdat het niet oppervlakkig zat, het zat namelijk echt onder de huid leek wel. Ik ben toen doorverwezen naar de plastisch chirurg met het idee 'weghalen en klaar'. Nou, eerst een intakegesprek, ik vond dat allemaal wel overdreven, maar het is dan ook wel een echte ingreep. De plastisch chirurg kon het niet wegschrapen maar het moest er echt uitgehaald worden met een mesje. Na twee weken is dit dan ook gebeurd. Na een uurtje stond ik buiten met 6 hechtingen in mijn lip. De vlekjes zijn opgestuurd voor microscopisch onderzoek en twee weken later de uitslag, alles oke. Diagnose was moedervlekken, terwijl ik over het algemeen heel weinig moedervlekken heb. De ingreep viel echt reuze mee, de spuiten zijn minder prettig. Ik ben er echt blij mee en je ziet geen littekens, echt netjes gedaan. Ik weet niet of jij ze wil weg laten halen maar ga anders zeker naar een plastisch chirurg, ze doen dit heel netjes. Bovendien is het niet onverstandig om het na te laten kijken, dit zij de arts dus ook.



En ik dacht echt zeker dat ik de enige was met die vlekjes:D



Succes!

Zonnetje
Alle reacties Link kopieren
Hi Zonnetje,



Bedankt voor je reactie!



Is idd wel een goed idee om een arts er naar te laten kijken, ook omdat ik dus nu een 2e moedervlekje heb gekregen.

Rare plek wel, op je lip. Telt zeker niet mee als 1 van de 7 schoonheden? ;)



Overigens, een goede vriend van mij heeft ook zo'n plekje op zijn onderlip.

We maken er wel eens grapjes over dat we toch ooit maar gezoend moeten hebben, want hij zit ook nog bijna op dezelfde plek. ;)



groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk telt dit mee als 1 van de 7 schoonheden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven