Gezondheid alle pijlers

veeeel zweten. Tips?

30-05-2007 22:10 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

tjsa, veel zweten dus. Ik heb er steeds meer last van gekregen na de bevalling (nu toch alweer 1,5 jaar geleden) en het wordt dus ook steeds meer. Vooral lastig omdat het onder mijn oksels is en dus, mits ik wijde kleding draag, zichtbaar wordt. NIet fris! gewonde deo helpt natuurlijk nites, tenminste niet bij om het zweten tegen te gaan. Ennu.. het gaat dus niet om zomaar wat zweten bij wat inspanning of een kleine zweetplek. Voel me soms net een vent.

Herkent iemand dit? wie heeft tips?

Gr. tiene
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook enorm veel last gehad van zweten onder mijn oksels, maar gelukkig is het nu sinds een jaar over. Ik heb van alles geprobeerd: deoleen, odorex extra dry, odaban spray etc. totdat ik van de huisarts een recept kreeg. Aluminium choloride 20% FNA. De eerste week 4x per dag deppen met een watje, al na een paar dagen werd het stukken minder. Ik deed met een flesje ong. een half jaar en het kostte €9,60, wordt door mijn zorgverzekering vergoedt. Nu gebruik ik het 1x per week voor het slapen gaan. Ik gebruik voor overdag een gewone deo met een neutrale geur.



NB: Let er wel op dat je expliciet vraagt om een concentratie van 20%, want ik kreeg eerder "per ongeluk" 15% van de apotheker (hij gaf als verklaring "dat dit standaard is in de zorgverzekering" ), ik heb het wel gebruikt maar het zweten kwam direct weer terug. Dus ik gelijk weer huisarts gevraagd om een nieuw recept voor 20%. Volgens de huisarts heb je echt 20% nodig wil je effect zien.



Succes ermee!
Alle reacties Link kopieren
Waar dep je dan? Je kunt wel onder je oksels deppen maar met het probleem wat TO heeft - en wat ook voor mij herkenbaar is - zou je je hele lichaam, inclusief je gezicht, moeten deppen?!
Alle reacties Link kopieren
Hoi TO,

Ik vind het wel opvallend dat je het vooral na je zwangerschap hebt gekregen.

Is je schildklier wel eens nagekeken?

Voel je je verders soms ook opgejaagd?
Alle reacties Link kopieren
haai,

bedankt voor de tips.

tja, k vindt het zelf ook wel opvallend. opgejaagd. weet t niet. wel veel warm dus en wel emotioneler. ook regelmatig buikpijn, mara goed dat kan vanalles zijn. weet wel dat ik veel suikers wil en er niet van aankom (hier niets over te klagen).

Hoezo die vraag over opgejaagd? waar dnek je aan?

k zal iig eens navraag doen over dat goedje smeren.

gr, tiene
Alle reacties Link kopieren
Tiene, na een grote hormoonschommeling, zoals een zwangerschap, kan je schildklier afwijkend werken. Zo had ik zelf een versnelde schildklier na mijn zwangerschap. Hierdoor kun je meer gaan zweten, je stofwisseling gaat erg snel zodat je nauwelijks aankomt van wat je eet of zelfs snel afvalt. Het gaat ook gepaard met gevoelens van innerlijke onrust, stress-gevoel, een zogenaamd gejaagd gevoel. Schildklierafwijkingen kunnen door middel van een keertje bloedprikken aangetoond worden. Het is de moeite waard, van een te snelle schildklier is erg slecht voor je lichaam. Je hele lichaam, incl. alle organen, gaat eigenlijk te snel werken, waardoor het overbelast wordt.
Alle reacties Link kopieren


Ik heb ook enorm veel last gehad van zweten onder mijn oksels, maar gelukkig is het nu sinds een jaar over. Ik heb van alles geprobeerd: deoleen, odorex extra dry, odaban spray etc. totdat ik van de huisarts een recept kreeg. Aluminium choloride 20% FNA. De eerste week 4x per dag deppen met een watje, al na een paar dagen werd het stukken minder. Ik deed met een flesje ong. een half jaar en het kostte €9,60, wordt door mijn zorgverzekering vergoedt. Nu gebruik ik het 1x per week voor het slapen gaan. Ik gebruik voor overdag een gewone deo met een neutrale geur.



NB: Let er wel op dat je expliciet vraagt om een concentratie van 20%, want ik kreeg eerder "per ongeluk" 15% van de apotheker (hij gaf als verklaring "dat dit standaard is in de zorgverzekering" ), ik heb het wel gebruikt maar het zweten kwam direct weer terug. Dus ik gelijk weer huisarts gevraagd om een nieuw recept voor 20%. Volgens de huisarts heb je echt 20% nodig wil je effect zien.



Succes ermee!
Heeey gevonden! Wel een ander topic, kan die oude niet meer vinden, maar daar had je ook deze tip gegeven.

Ik gebruik het nu ruim een week en moet zeggen dat ik erg tevreden ben!

Die 15% hielp inderdaad niet, maar deze wel!

Op momenten dat ik zeeeeker weet dat ik kletsnat geweest zou zijn, was het hooguit klammig zonder zichtbaar te zijn, of zelfs helemaal niet!

Helemaal top en ik ben nu al een gelukkiger mens!

Al die andere zooi die ik heb geprobeerd (zelfs botox) hielpen allemaal niet, en deze wel.

Had gisteren wel ruwe randen, maar die zijn ook weer weg en ik ga nu proberen om het af te bouwen zodat ik het bij eens per week kan doen,anders is die fles zo leeg.

Thanks for the tip!!!
Alle reacties Link kopieren
@ Fearless: Super dat het bij jou ook zo goed werkt! Ik kan me zó goed voorstellen dat je je geweldig voelt, dat had ik ook! :)
Alle reacties Link kopieren


Ik heb ook enorm veel last gehad van zweten onder mijn oksels, maar gelukkig is het nu sinds een jaar over. Ik heb van alles geprobeerd: deoleen, odorex extra dry, odaban spray etc. totdat ik van de huisarts een recept kreeg. Aluminium choloride 20% FNA. De eerste week 4x per dag deppen met een watje, al na een paar dagen werd het stukken minder. Ik deed met een flesje ong. een half jaar en het kostte €9,60, wordt door mijn zorgverzekering vergoedt. Nu gebruik ik het 1x per week voor het slapen gaan. Ik gebruik voor overdag een gewone deo met een neutrale geur.



NB: Let er wel op dat je expliciet vraagt om een concentratie van 20%, want ik kreeg eerder "per ongeluk" 15% van de apotheker (hij gaf als verklaring "dat dit standaard is in de zorgverzekering" ), ik heb het wel gebruikt maar het zweten kwam direct weer terug. Dus ik gelijk weer huisarts gevraagd om een nieuw recept voor 20%. Volgens de huisarts heb je echt 20% nodig wil je effect zien.



Succes ermee!
Hoi,



Ik zweet ook ontzettend snel en veel. Maar bij mij is het voornamelijk erg bij mijn gezicht. Vind dit vreselijk. Kan zomers geen make-up dragen, zweet loopt in mijn ogen en haren worden zeiknat. Verder ziet het er ook gewoon erg onverzorgd uit.



Zou dit middel daar ook tegen kunnen helpen? Of is het gezicht te gevoelig? Heeft iemand sowieso een tip tegen zweten in het gezicht.



Mocht iemand me kunnen helpen: ik zal je eeuwig dankbaar zijn :)!



Liefs,

Majo
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Ik heb ook altijd erg last gehad van zweetplekken onder mijn oksels. Grijze shirtjes waren altijd een no-go voor mij.

Tot een collega mij tipte over Odorex Extra Dry. Je kunt het kopen bij de Etos en het is niet duur. Een keer per maand je oksels goed deppen met een wattenschijfje en je bent gegarandeerd een aantal weken zweetvrij! Werkt helaas alleen voor je oksels, maar dat is vaak het ergste.

Eén tip: Deppen op gewassen oksels voordat je gaat slapen en dan een oud shirt aantrekken, want het kan vlekken veroorzaken. En vooral NIET gebruiken als je net je oksels hebt onthaard!!!



Succes, ik hoop dat het voor jou net zo goed werkt als voor mij!



X Lola

Alle reacties Link kopieren
Hoi Majo,



Net als jij heb ik ook last van zweten in het gezicht, sneller dan andere personen.

Heb je al een middel gevonden?



Gr. Linky


haai,

bedankt voor de tips.

tja, k vindt het zelf ook wel opvallend. opgejaagd. weet t niet. wel veel warm dus en wel emotioneler. ook regelmatig buikpijn, mara goed dat kan vanalles zijn. weet wel dat ik veel suikers wil en er niet van aankom (hier niets over te klagen).

Hoezo die vraag over opgejaagd? waar dnek je aan?

k zal iig eens navraag doen over dat goedje smeren.

gr, tiene
Drink en plas je ook veel? In combinatie met het zweten en de gejaagdheid zou ik zeggen ga naar de huisarts. Zou een afwijkende bloedsuiker kunnen zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven