Gezondheid alle pijlers

Bioresonantie: zin of onzin?

01-06-2007 17:25 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Na jarenlang aanmodderen met hormoonzalf krijg ik over 3 weken mijn eerste allergietest en behandeling bij een bioresonantietherapeut, ivm constitutioneel eczeem.



Het lijkt hocus-pocus maar toch grijp ik het met twee handen aan, om te zien of het helpt.



Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen met bioresonantie! Wie is hier bekend mee?
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik ben met mijn zoontje naar bioresonanite geweest voor zijn eczeem.

Bij hem heeft het helaas niet veel geholpen. In het begin knapte hij wel iets op maar dat kwam ook door (peperdure) middeltjes die werden voorgeschreven.

Ik zou er niet snel weer voor kiezen
Alle reacties Link kopieren
Wat is bioresonantie?

In eerste instantie komt het me over als slap geouwehoer, uitgevoerd door mensen die te dom waren om een artsendiploma te halen maar toch graag de laber 'therapeut' willen voeren.
Alle reacties Link kopieren


Wat is bioresonantie?

In eerste instantie komt het me over als slap geouwehoer, uitgevoerd door mensen die te dom waren om een artsendiploma te halen maar toch graag de laber 'therapeut' willen voeren.
Fijn! Een label plakken op iets waarvan je niet eens wet wat het is! Verdiep je de volgende keer in het onderwerp voordat je je mening klaar hebt, alsjeblieft zeg!
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk had ik even gegoogled, het lijkt me nog steeds gouwehoer. Het lijkt op mesotherapie wat ik jaaaren geleden eens geprobeerd heb. Maar okee, ga je gang en geef gerust je geld er aan uit!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat het meer werkt als een placebo. Het idee dat er iets aan je probleem gedaan wordt, dat een zgn. therapeut aandacht en tijd aan je besteedt. Maar op zich geeft dat niet, als het tussen de oren werkt, kan het ook een effekt hebben op het lichaam.
Alle reacties Link kopieren
Bij een van mijn zoontjes werd dmv bioresonantie ontdekt dat hij overgevoelig is voor suiker, zuivel, huisstofmijt en insectensteken. Tegen huisstofmijt en insectensteken is hij tijdens het consult behandeld, suiker en zuivel moeten wij dmv dieet zelf in de hand houden. Behandeling is nu vier weken geleden, en ik zie verschil. Bijv. de insectensteken. Kreeg hij voorheen een allergische reactie in de vorm van een muggenbeet die enorm opzwol, met witte randen eromheen en warm kloppen, daar heeft hij nu van zo'n zelfde muggensteek alleen een rood bultje.

Kregen we voorheen (dure) medicijnen van de huisarts tegen de allergische reactie, ben ik nu blij dat we het preventief kunnen voorkomen! De consulten worden overigens voor 75% vergoedt door mijn zorgverzekeraar. Van de biores.therapeut hebben wij verder geen medicijnen oid meegekregen dus ook geen kosten ervan.
Alle reacties Link kopieren
Ik betaal overigens, na aftrek vergoeding zorgverzekeraar, €10 per behandeling.
Alle reacties Link kopieren
Bewezen onzin. Werkt net zo goed als een placebo-behandeling.

Maar zolang mensen er in geloven en ervoor willen betalen blijft het, net zoals vele andere alternatieve onzin-therapieën, toch in het aanvullend pakket zitten.
Alle reacties Link kopieren
BdB, bijzonder hoor! Mooi dat je al verschil ziet bij je zoontje. Hoe ging de behandeling in zijn werk? Was het adhv een pleister, omdat hij nog jong is of werkte de therapeut al met de staven?



Verder: hele wisselende reacties, en dat geeft ook niet, dat kan ik verwachten. Al lees ik liever de succesverhalen ;)
Bioresonantie betekent resonantie tussen levende systemen. Dit gegeven wordt in de Bioresonantie therapie toegepast om op een energetisch niveau (het niveau van trillingen, frequenties) te testen door wat voor stoffen iemand ziek is geworden om vervolgens deze stoffen ook met behulp van Bioresonantie te verwijderen.



Mja. Klinkt mij als een vorm van kwakzalverij in de oren. Ik ken ook mensen die stenen om hun nek hangen in de heilige overtuiging dat de straling daarvan ze beter maakt. Of mensen die hun hoofd in aluminiumfolie inpakken zodat ze geen last meer hebben van de straling van mobiele telefoons om ze heen. Als je maar denkt dat het werkt dan doet het vast wat voor je...........:o
Alle reacties Link kopieren
Hoe ging de behandeling in zijn werk? Was het adhv een pleister, omdat hij nog jong is of werkte de therapeut al met de staven?Staaf was hier "bal": hij moest in elke hand een soort van "pingpong bal" vasthouden (in- en uitgangselektrode). Het geheel duurde ong. 10 minuten en was absoluut pijnloos.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Het is hocus-pocus.



Zie bijvoorbeeld hier:



"Mijn conclusie is dat de bioresonantietherapie een alternatieve geneeswijze is, zonder zelfs maar een suggestie van werkzaamheid. Ze pretendeert wel van nieuwe wetenschappelijke inzichten gebruik te maken, maar dit is onversneden pseudo-wetenschap in de beste traditie van kwakzalverij met indrukwekkende apparaten. Dat ook uit zeer recent speurwerk op internet geen publicatie in een erkend, onafhankelijk wetenschappelijk medium naar voren komt zegt genoeg."
Alle reacties Link kopieren
Ben je wel eens naar een reguliere allergoloog gegaan, of een dermatoloog?
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



allergoloog ja, dermatoloog ook. Ik doe niet anders .. huisarts/ ziekenhuis kuurtje lichttherapie ... en ik smeer al mijn hele leven hormoonzalf, dat kan gewoon niet goed zijn.



Een vriendin van mij tipte mij over bioresonantie. Zij gaat er zelf naar toe en heeft er ontzettend baat bij. Ze weet ook zeker dat het mij zal helpen. Heb een behandeling bijgewoond en ik was toch wel onder de indruk. Je gaat er toch anders over denken als iemand die je vertrouwt er baat bij heeft, al kan ik me voorstellen dat mensen denken dat het kwakzalverij is.
Alle reacties Link kopieren
Placebo-effect is ook effect. En dat laatste telt. Als jij door heilig geloof in de werking van een bepaalde therapie van je klachten af komt, dan maakt het niet veel uit of wetenschappelijk bewezen is dat het werkt. Jij bent van je klachten af, dus werkt het. Of dat nu door de therapie komt, of door je eigen zelfherstellend vermogen wat door de therapie getriggerd wordt. Resultaat is resultaat.



Baat het niet dan schaadt het niet vind ik een heel ander principe. Je moet altijd voorzichtig zijn met gedokter dat niet door uitgebreide toetsing en testen is gegaan. Van veel middelen en therapieen is niet bewezen dat het werkt, toch hebben mensen er baat bij. Maar van heel veel van die middelen en behandelingen is er dus ook geen uitgebreid toetsingsresultaat dat het onschadelijk is.



Ben altijd een groot voorstander van Nippo's nuchterheid op medisch gebied. Top, zoals jij altijd met de juiste info komt.

Maar als mensen perse naar een alternatieve geneeswijze willen grijpen, als ze alle reguliere middelen al hebben geprobeerd, dan kan ik dat best begrijpen. Denk alleen wel een beetje nuchter na, slik niet zomaar van alles wat zo'n alternatieve therapeut je voorschrijft.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Dankje Poezewoes :). Ik begrijp het overigens ook best als mensen naar alternatieve genezers gaan, en als ze daar baat bij hebben moeten ze dat ook vooral blijven doen. Ik heb vooral kritiek op die "genezers" die soms op gevaarlijke wijze hun capaciteiten en kennis overschatten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bioresonantie gehad in de vorm van kleurentherapie.

Ik ben zelf ook nuchter, maar heb het toch geprobeerd.

Ik ben voor meerdere dingen geholpen, maar opvallend was dat ik toendertijd erg ziek was van Pfeifer en dat ik binnen een week zienderogen opknapte.



Maar ik ga verder niet de discussie aan of het wel of geen effect zal hebben.

Dat is aan iedereen zelf.



Eventuele link met theoretische uitleg: www.kleurentherapie.nl
Alle reacties Link kopieren
Kijk, en in die link staat nou gewoon gevaarlijke onzin.



Neem nou dit:



---------------------------------



Paromixovirussen

Een ziektebeeld met paramixovirussen is M.E.(myalgische encephalomyelitis)



.......Oorzaak is het auto-immuunsysteem. Doordat men antistoffen tegen het eigen auto-immuunsysteem gaat aanmaken, kan het auto-immuunsysteem niet afdoende reageren op virussen en bacterien in ons lichaam.



------------------------



Paramyxovirussen zijn bij mensen onder meer verantwoordelijk voor mazelen, de bof, en rode hond, maar niet voor ME. En daarna staat echt onzin, mensen hebben geen auto-immuunsysteem maar een immuunsysteem. En bij een autoimmuunziekte maakt dat immuunsysteem antistoffen aan tegen het eigen lichaam (bijvoorbeeld tegen gewrichtsonderdelen bij reuma) en dus niet tegen het auto-immuunsysteem.



En het schadelijke is dat hier beweerd wordt dat deze therapie effectief is bij zeer ernstige ziekten die onbehandeld potentieel dodelijk zijn (bijvoorbeeld hepatitis, bepaalde anemieen oftewel vormen van bloedarmoede, en MS). En dit dan "Kleurentherapie is een therapie die vooral virussen, bacterieen en stafylokokken elimineert." Echt onzin, en bovendien soms gevaarlijk als je echt antibiotica nodig hebt.




Dit is nou precies een voorbeeld van wat ik tegen alternatieve geneeswijzen heb, ik vind dit echt gevaarlijk.


Ik heb bioresonantie gehad in de vorm van kleurentherapie.

Ik ben zelf ook nuchter, maar heb het toch geprobeerd.

Ik ben voor meerdere dingen geholpen, maar opvallend was dat ik toendertijd erg ziek was van Pfeifer en dat ik binnen een week zienderogen opknapte.



Maar ik ga verder niet de discussie aan of het wel of geen effect zal hebben.

Dat is aan iedereen zelf.



Eventuele link met theoretische uitleg: www.kleurentherapie.nl
Theoretische uitleg? Onwaarheden zul je bedoelen





citaat van die site:

"Kleurentherapie is een therapie die vooral virussen, bacterieen en stafylokokken elimineert. Daarom gebruiken wij deze therapie voor ziektebeelden die van virale aard zijn."



Daarom? Waarom alleen voor ziekten van virale aard als de therapie ook bacterien elimineert?

Misschien omdat bacterien toch niet zo goed geelimineerd worden door de kleuren en een antibioticum beter op zijn plaats is?

Of omdat virussen ook zonder kleuren meestal prima door het lichaam worden opgeruimd? Door de eigen afweer?



En dan: bacterieen EN stafylococcen?

Stafylococcen IS een bacterie, dat weten ze zelf blijkbaar niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven