Gezondheid alle pijlers

Help.........Haaruitval!!!!

03-06-2007 20:52 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 32 jaar, en heb al een tijd last van haaruitval.

Als ik met mijn handen door mijn haar ga heb ik zo 5 a 6 haren te pakken en dit dus iedere keer. Ik heb al heel fijn haar en ben echt bang dat ik kaal zal worden of kale plekken zal krijgen.

Heeft er iemand tips of dit ook meegemaakt? Ik zit er echt heel erg mee.........
Alle reacties Link kopieren
Vit. B complex slikken wil nog wel eens helpen.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij was het door stress. Maar bij een vriendin was het een virus, dus toch even langs de ha. Die ziet het direct of het dat zou kunnen zijn.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Een normaal gezond mens verliest rond de 180 haren per dag.
Alle reacties Link kopieren
Een virus?? Wat moet ik me daarbij voorstellen dan?
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

inderdaad langs de huisarts en een doorverwijzing vragen voor de dermatoloog. deze kan kijken naar je hoofdhuid, type van haaruitval en bloed laten prikken om te kijken of je schildklier goed werkt.

heb hetzelfde meegemaakt en het belangrijkste het komt goed.

heb na een emotionele periode een half jaar lang extreem veel haaruitval gehad (denk wel 300 tot 400 haren per dag).

gelukkig is het sinds een paar maanden gestopt en krijg ik ook alweer nieuwe haartjes terug.  het is nog laaaang niet wat het geweest is maar ik heb nu het vertrouwen dat het weer goed komt. da's ook belangrijk hoor want stress is niet goed voor jezelf en je haar.

maar om medische dingen uit te sluiten en rust voor jezelf te vinden langs de huisarts gaan. wat mij ook geholpen heeft zijn druppels van Bach van de reformwinkel en vitaminepillen. wellicht niet de oplossing maar het idee alleen al dat het helpt is ook goed.

succes !
Alle reacties Link kopieren
Een virus?? Wat moet ik me daarbij voorstellen dan?
Sorry, ik verwoord het verkeerd. Bedoelde een virus en dat je van de medicijnen (bijwerking) haaruitval (kan) krijgen. Ik ken nog 2 vriendinnen die het ook hebben gehad, maar de redenen zijn erg complex en uiteenlopend. Vaak is het al moeilijk om de oorzaak te vinden. Mijn ervaring is dat de huisarts er erg nonchelant ermee omgaat. Heb al jaren dat kappers zich zorgen maken over mijn haaruitval, mijn ha zegt alleen dat het stress is. Makkelijk gezegd, kan je weinig mee.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook erg veel last van haaruitval.. Vervelend probleem. Vandaag heb ik mijn halflange haar ook laten knippen tot een korter kapsel, want het begon echt heel erg veel op te vallen. Mijn kapster had het ook over vitame B te slikken.

Ik weet wel hoe het komt. Ben flink veel afgevallen en jaren geleden had ik het ook na veel te zijn afgevallen, het komt wel goed, het duurt alleen een tijdje. Als je je erg zorgen maakt, gewoon langs de dokter gaan hoor. Toen ik voor het eerst haaruitval had adviseerde die me trouwens ook vitame B, meer werd er niet aan gedaan.



Sterkte ermee.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties, ik ga vitamine B tabletten slikken en zal proberen om er niet teveel aan te denken en steeds kijken of er nog haren uitvallen als ik er met mijn handen doorheen ga. :)
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft dit gehad en dat kwam door stress. Op het laatst had ze echt een hele kale plek op haar hoofd. het is nu zo'n 3 jaar geleden en is helemaal weer over, ze heeft heel dik haar nu.



Stress is bijna niet te vermijden, en vooral als je een student ben in de examentijd.



Houd je eraan vast dat het allemaal weer over gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven