Gezondheid alle pijlers

droge ogen

04-06-2007 16:39 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er droge ogen en draagt toch contactlenzen? En wat voor soort zijn dat dan? Volgens de opticien zou ik wel lenzen kunnen dragen, maar dan moet ik heel veel bijdruppelen steeds, anders is het niet mogelijk? Zijn er hier mensen met ervaring? Ik ken wel mensen met lenzen maar die hebben er geen problemen mee, dragen ze constant.

Ik zou graag reacties krijgen van mensen die het probleem kennen van droge ogen en wel / niet kunnen dragen van contactlenzen. Alvast bedankt!
Ik heb ook droge/snel geirriteerde ogen en draag ( soms) contactlenzen.



Sinds 3 weken heb ik siliconenhydrogel lenzen, dit materiaal zou ademen, volgens de opticien. ze bevallen me een stuk beter in ieder geval dan de zachte contactlenzen die ik hiervoor had. Nog steeds bieginnen ze echter na een uurtje of 6 , 7 te irriteren en dan doe k ze uit en zet ik mijn bril op.

Sowieso moet je lenzen nooit meer dan 10 uur op een dag dragen, verdtelde de opticien mij. Vroeger droeg ik ze vanaf het moment dat ik opstond tot ik weer naar bed ging, en daardoor heb ik wel wat vaatvorming in mijn ogen gekregen. Bijdruppelen voorkomt dat niet, al je last hebt kun je beter je lezen gewoon uit doen. dat doe ik dus nu ook braaf.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder heeft ook vaker last van droge ogen. Ze had van de optiecien de tip meegekregen eens met een wattenstaafje de huid net onder je ogen te masseren. Hierdoor zouden je traanbuizen/vocht van je ogen beter werken? In ieder geval, het werkt wel, mijn moeder heeft nooit meer last van droge ogen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven