Gezondheid alle pijlers

Pijnlijke tong door antibiotica?

07-06-2007 00:54 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik heb in korte tijd redelijk wat antibiotica gehad (vooral amoxicilline). Heb net weer een kuurtje achter de rug en nu heb ik erge last van mijn tong. Achterin ziet hij er raar uit (soort blaasjes en sneetjes, lijkt wel en een vreemde kleur). Ik las al op internet dat dat een bijwerking kan zijn, maar weet iemand of ik er iets mee moet doen of dat het vanzelf over gaat?



Thanks
Alle reacties Link kopieren
Heb hier ook last van en ook jeuk en branderig gevoel in de schaamstreek

Leuk he antibiotica?



Mijn arts heeft wat voorgeschreven en dat kan ik vanmiddag halen

Mijn advies is dan ook om even je arts te bellen,ik weet niet of dit vanzelf overgaat



Sterkte!



Plom
Hoi Sneez,



Vervelend he! Ik heb precies hetzelfde gehad. Ik heb twee weken geleden de laatste pil genomen van een tiendaagse antibioticakuur, en nu pas beginnen mijn bijwerkings-klachten over te gaan. Ik had ook een hele kapotte, zere, gelige tong met allemaal barstjes erin zeg maar. En aan de binnenkant van mijn lippen heel rood en pijnlijk, alsof het verbrand was. En ook nog uitslag op mijn handen.



Mijn moeder had ook precies hetzelfde na een antibioticakuur, dus we gaan er maar vanuit dat het erbij hoort, maar leuk is anders!



Succes ermee!
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie reacties! Het gaat nu iets beter geloof ik, dus ik wacht nog even met de dokter lastig vallen. Maar idd, dat verhaal van barsten, blaasjes en gelige waas op mijn tong en het gevoel dat het verbrand is - herkenbaar! Het is en blijft toch rotzooi, die AB. Blij dat het er is, maar toch.
Alle reacties Link kopieren
Zou het tóch aan je dokter melden. Hij of zij kan het in je dossier noteren en hiermee voorkomen dat je het middel nog eens krijgt.

Je kunt het ook bij je apotheek melden, dan letten die er (ook) op dat je het middel niet meer krijgt.



Je valt een dokter helemaal niet lastig met dit soort dingen, het is juist belangrijk dat hij of zij op de hoogte is van dit soort zaken.

Als je ooit weer last krijgt van een een of andere bijwerking tijdens je medicijngebruik, meldt het dan direct bij je dokter. Misschien krijgt je dan wel wat anders of een andere sterkte/dosering of krijg je er een medicijn bij die de bijwerking tegengaat of dragelijker maakt. Ook daar zijn dokters voor!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een antibiotica kuur van een week achter de rug en heb nu ook een branderig, jeukend gevoel aan mijn vagina? Toch geen schimmelinfectie dmv die kuur mag ik hopen? Iemand ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
het klinkt als een schimmelinfectie..... Komt doordat ook de goede bacterieën aangetast worden door de AB. even langs de huisarts en dan kan die evt nystatine voorschrijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een vaginale schimmelinfectie en een streptokok-infectie. Ik heb eerst iets gekregen tegen die schimmelinfectie en daarna een AB-kuur. De dokter zei wel dat door die AB-kuur de schimmelinfectie weer terug zou kunnen komen. En inderdaad, een week of wat later heb ik weer dezelfde verschijnselen als met die schimmel. Waarom dan die volgorde van medicatie, denk ik met mijn boerenverstand.:? Dus ja, je kunt een schimmelinfectie "opwekken" met een AB-kuur!
Alle reacties Link kopieren
Dat van die pijnlijke tong is een bijwerking van de AB (staat ook in de bijsluiter als het goed is). Kan ja, heb ik ook gehad. Bij de eerst volgende keer dat ik een AB kreeg heb ik dan ook gemeld dat ik een pijnlijke tong van de AB kreeg en of er geen andere AB was  waarbij deze bijwerking niet bestond. Ik kreeg toen een ander type AB en deze bijwerking is niet meer voorgekomen. Wel melden dus bij je huisarts of anders bij zijn assistent. Zodat het in je dossier komt te staan. Altijd handig om te weten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven