Gezondheid alle pijlers

Afasie?

14-06-2007 23:36 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan de laatste tijd af en toe moeilijk uit mijn worden komen. Het lukt me niet om zinnen af te maken, ik articuleer soms niet goed en, dit vind ik het gekste, ik lijk wel afasie te hebben. Laatst had ik het over pijn in mijn schoenen, terwijl ik mij knieen bedoel. Ik heb het wekelijks wel een paar keer dat ik een totaal verkeerd woord uitspreek. Hoe kan dit? Kan het ergens een symptoom van zijn ofzo? Het lijkt me nou niet bepaald normaal...
Alle reacties Link kopieren
Het niet op woorden kunnen komen, de grootst mogelijke onzin onbedoeld uitkramen (als pijn in je schoenen), kan door van alles komen. Is er verder iets bijzonders (gebeurd) waardoor je deze verschijnselen hebt?

Heb je het druk, last van hoofdpijn, problemen met je nek, gebeurd het meer als je er bewust op let? Het kunnen symptomen van minder leuke dingen zijn, maar even zo goed door heel simpele en onschuldige zaken.



Zelf heb ik het door whiplashletsel,  als mijn migraine opspeelt en als ik het te druk in mijn hoofd heb. Vandaag heb ik weer migraine gehad en de laatste dagen moet ik ook zoeken naar woorden. Voor mezelf weet ik waar het van komt, het is lastig maar bij mij van voorbij gaande aard.



Ga eens na wat een reden zou kunnen zijn én maak zonodig, als je je zorgen maakt (maar dat doe je blijkbaar anders had je dit topic niet geopend) ga dan langs je huisarts. Die kan het beter bekijken en kan je (laten) onderzoeken.

Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook wel eens last van gehad. Als het door stress komt, kan ik vaak niet op woorden komen. Zeer frustrerend als je het hele lijstje af moet: "zo'n ding, je weet wel voor in je schoen""nee, geen sok, om je schoen dicht te doen" "dat door die gaatjes moet" etc.etc. 

Daarnaast gebruik ik ook wel eens de verkeerde woorden, maar dat is echt alleen als ik voor langere tijd een andere taal heb gesproken. De eerste keer was ik bang dat mijn Nederlands niet meer foutloos zou worden, maar gelukkig komt het altijd goed.



Als je voor jezelf niet zo'n reden zou kunnen bedenken, zou ik trouwens wel naar de huisarts gaan. Zeker als je er hoofdpijn oid bij hebt moet je het wel even laten controleren!
Dat zeg ik....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven