Gezondheid alle pijlers

ik voel mij zo eenzaam!!!

08-07-2007 20:38 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet goed waar ik moet beginnen. Herkennen jullie iets in mijn verhaal?Ik voel mij vreselijk eenzaam. Ik ben vaak verhuisd en ben zelf zo laks geweest om mijn adreswijziging door te geven. Hierdoor heb ik mijn vriendenkring zien krimpen.Dit is mijn eerste weekend van de zomervakantie. Het was weer mooi weer sinds tijden, maar ik ben niet naar buiten geweest. Normaal vind ik het heerlijk om in de duinen te wandelen maar ik vind alleen gaan ook maar zo alleen. Het is niet leuk om iedere keer alleen te gaan. Ik mis gewoon een paar vriendinnen die het ook leuk vinden om mee te gaan.Ik ben geen uitgaanstype, of feestbeest als je het zo wil noemen. Ik ben erg rustig, maarn iet verlegen.Het afgelopen jaar heb ik aan yoga gedaan. De mensen daar zie ik ook alleen op yoga. Contacten buiten de yoga om heb ik niet. Nu is er ook zomerstop.Ik woon in Alkmaar, maar werk in het onderwijs in Heerhugowaard. Juist doordat ik HBO opgeleid ben, 30+ vrouw weet ik wel hoe ik contact moet maken en waar dat kan. Het komt er niet van.Nu heb ik 6 weken zomervakantie en ik zie er vreselijk tegenop. Dit weekend heb ik veel in mijn bed doorgebracht. Hoe moet het nu de rest van de zomer?Hebben jullie tips?X-X Kia
Alle reacties Link kopieren
misschien kun je een feest organiseren en je oude vrienden uitnodigen om het contact weer nieuwe leven in te blazen?

En misschien is het ook wel leuk om een vakantie te boeken voor alleenstaanden, misschien dat je daar nieuwe leuke contacten op kan doen.
Hoi Kia,

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad als jij. Ik heb een aantal jaar alleen gewoond (tussen 2 relaties in). Op zich helemaal niet erg, maar de weekends en vakantie periodes waren vaak niet zo leuk. Ik lag op zondag vaak in bed tot een uur of 3 s'middags omdat ik geen reden zag om er uit te komen. Ik ben ook niet zo'n feestbeest.

Ik nodigde vaak mensen bij mij thuis uit om lekker voor ze te koken.

Ik ben nu weer getrouwd en ik heb sinds 3 jaar een hond. De perfecte oplossing tegen eenzaamheid (die hond bedoel ik :D). Met een hond heb je een goede reden om naar buiten te gaan (je moet wel) en je komt altijd andere mensen met honden tegen. Daar kunnen hele leuke contacten uit voort vloeien.

Mijn tip dus, neem een hond.

*;
Alle reacties Link kopieren


Ik weet niet goed waar ik moet beginnen. Herkennen jullie iets in mijn verhaal?



Ik voel mij vreselijk eenzaam. Ik ben vaak verhuisd en ben zelf zo laks geweest om mijn adreswijziging door te geven. Hierdoor heb ik mijn vriendenkring zien krimpen.

Dit is mijn eerste weekend van de zomervakantie. Het was weer mooi weer sinds tijden, maar ik ben niet naar buiten geweest.

Schijnt dat veel mensen juist in de zomer meer depressief zijn dan in de winter: komt omdat ze anderen buiten veel plezier zien hebben en er goed uitzien etc, in de winter zit iedereen binnen (je zou verwachten dat ze dan meer depri waren, alles donker en somber enzo) (zeg dit even in het algemeen, niet specief tegen TO)







Normaal vind ik het heerlijk om in de duinen te wandelen maar ik vind alleen gaan ook maar zo alleen. Het is niet leuk om iedere keer alleen te gaan.

Is idd kut, veel dingen kun je vaak moeilijk alleen doen. Anderen vinden het vreemd of verdacht (voor vrouwen zijn er nog andere risico's natuurlijk).

Als een man ergens alleen loopt/wandelt staat dat raar zeg maar. Heb je een hond bij je of ben je aan het joggen is alles ok.






Ik mis gewoon een paar vriendinnen die het ook leuk vinden om mee te gaan.



Ik ben geen uitgaanstype, of feestbeest als je het zo wil noemen. Ik ben erg rustig, maarn iet verlegen.

Het afgelopen jaar heb ik aan yoga gedaan. De mensen daar zie ik ook alleen op yoga. Contacten buiten de yoga om heb ik niet. Nu is er ook zomerstop.



Ik woon in Alkmaar, maar werk in het onderwijs in Heerhugowaard. Juist doordat ik HBO opgeleid ben, 30 vrouw weet ik wel hoe ik contact moet maken en waar dat kan. Het komt er niet van.

Nu heb ik 6 weken zomervakantie en ik zie er vreselijk tegenop. Dit weekend heb ik veel in mijn bed doorgebracht.

Doe ik ook wel eens helaas. Ik ga soms met de auto ergens naar toe, beter dan thuis blijven in elk geval.



Hoe moet het nu de rest van de zomer?

Hebben jullie tips?



X-X Kia





Alle reacties Link kopieren
Ik herken dit wel een beetje. Ik heb wel vrienden, maar niet echt beste vrienden. Ja, twee vriendinnen die allebei in het buitenland zitten.:(

Maar goed. Wat ik doe? Eh, geen idee, de vakantie begint net. (Ook onderwijs) Wat ik van plan ben:

-mensen uitnodigen voor thee/eten

-lekker veel wandelen/fietsen.

-naar het museum/film (waarom niet alleen)

-lekker terrasje pakken (alleen? ja, met een boek) Of gewoon in het park.

En ik heb net een feestje gegeven. De ballonnen hangen er nog en die helpen trouwens ook wel met het happy voelen. En ik heb net weer contact gezocht met een vriendin van vroeger. Tja, je moet toch wat.

En ik vraag anderen om leuke tips, weet ik meteen wat zij gaan doen en misschien kunnen we het samen doen. Slim hè?

Succes!
Alle reacties Link kopieren


misschien kun je een feest organiseren en je oude vrienden uitnodigen om het contact weer nieuwe leven in te blazen?

En misschien is het ook wel leuk om een vakantie te boeken voor alleenstaanden, misschien dat je daar nieuwe leuke contacten op kan doen.
idd fleur een leuke housewarming(dan heb je een reden om een adreswijziging te sturen)



heb je leuke collegas???

onderneem daar iets mee....terasje pikken of een biosje



andere hobbys die je alleen en samen kan doen buitenshuis?

bijvoorbeeld sporten op een sportschool daar leer je veel mensen met wie je iets gemeen hebt



ga eens een keertje stappen met een vriendin en die wat vriendinnen laten meenemen(zo heb ik ook iemand leren kennen)

je ga aan  niet van stappen te houden maar er zijn ook cafes die geen stamp muziek draaien of je gaat wat eerder op de avond



de hond is ook een goed idee,(mits je er tijd voor hebt)je kunt samen een gehoorzaamheids curcus volgen waar je ook mensen leert kennen met een gezamelijke interesse... en je bent lekker actief buiten



ik hoop dat je iets hebt aan de tips:)
Alle reacties Link kopieren
ik herken het ja :(



ik heb twee zussen en verder 0.0 vrienden en of kenissen.



ik heb een paar cursussen gevolgt in de hoop mensen te leren kennen, en ik heb een paar keer een soort contact advertentie geplaatst om met mensen in contact te komen. via de cursussen heb ik niemand over gehouden en via de contact advertenties een paar rare mensen die ik nu niet meer spreek omdat ik er geen klik mee had (waarom ook allemaal probleem mensen :( )



ik weet t ook niet meer, berust maar in mijn eenzaamheid, de tocht er tegen vind/vond ik namelijk zwaarder dan het gevoel alleen op de wereld te zijn. (en dan heb ik ook nog een hond! die helpt dus ook al niet mee :D)
Alle reacties Link kopieren
probeer toch iets te ondernemen om nieuwe mensen te leren kennen. Zelf heb ik twee goede vriendinnen overgehouden aan mijn sportclub. Ga op les, dan heb je wekelijks een uurtje of langer met steeds dezelfde mensen met dezelfde interesse. Helpt! En doet sowieso goed om te sporten. Yoga is toch vooral iets wat mensen ech tvoor zichzelf doen, daar maak je niet zo snel nieuwe contacten mee. Echt, je hebt het voor een groot deel zelf in de hand. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ha Kia,

Hoe is het nu met je? We zijn inmiddels al enige weken verder...



Ook ik herken wel wat in je verhaal. Ik heb twee goede vrienden (die helaas niet naast de deur wonen), maar mis vriendinnen c.q. kennissen om dingen mee te ondernemen.

Doordat ik moeilijk loop en gebruik moet maken van een hulpmiddel bij het lopen, ben ik niet zo mobiel als ik zou willen zijn. Gelukkig heb ik mijn ouwe trouwe autootje waar ik overal mee naartoe sjees, maar inderdaad: het is niet leuk om overal alleen naartoe te moeten en daarbij ook nog es niet goed 'uit de voeten' te kunnen - in mijn geval dus letterlijk!

Toch probeer ik dingen te ondernemen.



Ik ben lid van een gehandicapten-sportvereniging (die momenteel een zomerstop heeft) en heb een eigen radio-programma bij een lokale omroep. Niet dat ik daar nou wekelijks tientallen mensen spreek, maar 't is een leuke hobby.

Ik zet mezelf er echt toe om in het weekend of tijdens vrije dagen 'op de been' te blijven, zal ik maar zeggen. In bed gaan liggen werkt voor mij helemaal averechts - dan voel je je zo zielig...



Enne... berusten in je eenzaamheid, zoals iemand anders schreef? Mmmmja :$  Herken ik ook heel erg.

Zeker nu het fysiek allemaal wat minder gaat, kan ik geen al te rare sprongen maken en denk ik steeds vaker: laat al dat jachtige gedoe maar aan mij voorbij gaan; ik ga wel met een boekje in de tuin zitten. Is ook lekker!



Maar het blijft inderdaad een moeilijk onderwerp, eenzaamheid... zucht.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Hoi kia,  klik eens hier, is geen datingssite, gewoon om nieuwe mensen te leren kennen
Alle reacties Link kopieren
sorry , vorige link werkt niet.Moet als het goed is deze zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven