Gezondheid alle pijlers

Hellup slechte adem

13-07-2007 09:20 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op dit moment last van een slechte adem. Ik poets 3x per dag mijn tanden (soms wel 4 a 5 keer) Flos iedere dag. Heb op dit moment erg veel last van spanningen (lig in echtscheiding). Maar heb dus ook enorm last van een vieze adem. Daardoor durf ik andere mensen moeilijker aan te spreken. Laat staan om ze heel dicht in de buurt te laten komen. Als ik 's ochtends wakker word kan ik op dit moment bijna niet meer slikken. Daarnaast heb ik eigenlijk de hele dag het gevoel dat ik dorst heb. Terwijl ik aan het drinken ben.



Kortom Hellup wie heeft hier ook last van en eigenlijk hoop ik op een verhaal van iemand die er last van heeft gehad en er de juiste weg voor gevonden heeft om het op te lossen.



Catje
Alle reacties Link kopieren
Je zou eens naar een mondhygiënist kunnen gaan.

Zo vaak je tanden poetsen helpt niet hoor, als er geen grote stukken eten tussen liggen te rotten (sorry voor de plastische omschrijving;)) zal het daar niet aan liggen. Wel zou je nog tandenstokers kunnen gebruiken, dat heeft bij mij geholpen (ik had geen hele slechte mondgeur, maar wel veel ontstoken tandvlees, en dat ruikt soms ook nogal typisch).



Er kunnen allerlei oorzaken zijn: je kunt ontstoken amandelen hebben, het kan aan de aanslag op je tong liggen (poets je je tong ook?), het kan uit je longen komen, uit je maag. Of misschien heb je tandsteen, dat schijnt ook niet fijn te ruiken.



Ik zou dus zeggen: even naar een mondhygiënist.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van de dokter ook al tabletjes gekregen voor mijn maag. Maar die helpen dus ook niet echt. Ik denk inderdaad dat ik dan maar op moet naar de mond hygiëniste. Ik heb deze hele ochtend heel bewust veel gedronken. Heb al zo'n 2,5 liter op. Maar ik blijf een droge mond houden en daardoor volgens mij ook een slechte adem?
Alle reacties Link kopieren
Schiet me opeens iets te binnen. De hele dag door dorst hebben, én een slechte adem, zijn allebei symptomen van diabetes. Ben je daar wel eens op getest?
Alle reacties Link kopieren
Ja, daar zit ik nu zelf ook een beetje aan te twijfelen. Ik ben ooit in een ver verleden ook al eens getest voor suiker ivm droge mond. Maar toen was er niets aan de hand.
Alle reacties Link kopieren
Hallo Catje,

Ben je misschien, door de omstandigheden waarin je verkeert, in een (tijdelijke) depressie? Een van de bijwerkingen van een depressie, is een droge mond. Dit is niet bij iedereen natuurlijk, maar het kan wel.

Succes en sterkte ermee,

Radijsssss
Nog niet heel lang geleden had ik het zelfde. Mijn mondhygieniste raaddemij een tongschrapertje aan. Die heb ik gekocht en ik ben hem gaan gebruiken. Eerst is het wel vervelend, ik stond te koren boven de wastafel, maar het helpt wel!



Bij mij is de slechte adem verdwenen!



Misschien een idee dus?



Groetjes,



Carrrie.
Alle reacties Link kopieren
ontbijt je wel??

als je niet ontbijt dan kun je ook slechte adem krijgen. Probeer anders eens direct na het opstaan wat te eten.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik ontbijt wel. Ik moet zeggen dat elk eten mij moeite kost maar ik probeer wel te eten. Alle maaltijden te gebruiken.



Ik ben zo'n tongschraper tussen de middag gaan halen. En dat is inderdaad een beetje een kokhalzend gevoel... Maar dat schijnt over te gaan.
Alle reacties Link kopieren
hoi hoi,

vervelend he! een slechte adem.

ik heb er ook een tijdje last van gehad.

ik ben toen mijn tong gaan poetsen. gewoon na het tandenpoetsen even met de haartjes over je tong een paar keer heen en weer (ook goed van achter)

in het begin is dat wat akkelig..maar dat wordt snel minder.



als ik nu een keer niet mijn tong mee doe, voeld dat ineens heel vervelend en merk ik meteen dat mijn adem slechter is.



sterkte ermee!



groetjes lizy

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven