Gezondheid alle pijlers

Positief denken positief leven tjakka!! Allemaal postitieve berichten :D

15-07-2007 15:52 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve meiden,



Gisteravond was het weer zo ver..ik had een feestje van vrienden van mijn vriend, toch wel een hechte groep. Ik voelde me weer eens (als zo vaak) een buitenbeentje, verstijfde en kon me maar moeilijk laten gaan. Thuis kreeg mijn vriend de volle lading..en ik werd vanmorgen wakker met o jee wat zou die van me denken en wat zou die wel niet van me denken!! Zo onzeker..en dat ik maar bij iedereen in de smaak moet vallen allemaal van die verkeerde gedachtenkronkels die ik nu voor eens en altijd wil uitbannen met behulp van jullie girls! Vanaf nu probeer ik al mijn negatieve en onzekere gedachten voor te zijn en ze om te draaien naar leuke en postieve en meer realistische gedachten!! Maar daarbij kan ik wel wat hulp gebruiken!!



Iets wat ik zelf probeer te gaan doen, is niet meer zoveel te piekeren over dingen die gaan gebeuren..en alles al negatief uitdenken, maar er gewoon van uitgaan..dat ik alles aankan wat op mijn pad komt!! Tjakka!!



iemand nog meer tjakke tips? Of grappige verhalen? Want ook lachen helpt mijn altijd serieuze piekersessies weer te relativeren...



:) XXXXX
Alle reacties Link kopieren
Ach joh, het gaat vanzelf over als je wat ouder bent.



Mijn moeder zou zeggen: het gaat wel over voordat je in een jongetje verandert bent.



Slaat ook helemaal nergens op.
Alle reacties Link kopieren
Mischien moet je er eens proberen achter te komen waaróm je zo onzeker bent en waaróm je door iedereen aardig gevonden wil worden...

Als je dat weet ben je denk ik al een eind verder en kun je er echt wat aan doen..

Niet iedereen zal je aardig vinden maar dat hoeft toch ook niet?

Jij vind toch ook niet iedereen aardig...
Alle reacties Link kopieren
positief denken:



1. Alles kan!



....en een hele tijd na punt 1:

2. Weet wie je bent, en weet dat je niet perfect bent. Dat hoeft namelijk ook helemaal niet. En dan hoef je je ook niet druk te maken over hoe je op anderen overkomt.

3. Ben tevreden met wat je wél hebt, i.p.v. altijd jaloers zijn op een ander omdat die iets heeft wat jij (nog) niet hebt.

(bedoel ik in het algemeen, niet tegen TO)

4. Lukt het even niet, nou ja, dan probeer je het een andere keer nog eens. De aanhouder wint.



Volgens mij is positief denken vooral accepteren dat niet altijd alles in 1 keer goed hoeft te gaan.

Dat je die (kleine) dingen ziet die wél goed gaan, die je wel hebt, waar je wel tevreden mee bent, etc. Richt je op wat goed gaat!
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar hoor, voel me ook vaak er net niet helemaal bij horen. Mij helpt het als ik weer een afspraken heb met mensen waarbij ik dat gevoel een stuk minder heb.....al zou ik er daar wel wat meer van willen hebben.



Wij hebben een coachingkalender staan vol practhige cliches, die je allemaal allang kent (het kan altijd slechter etc.....).

Een mooie vond ik echter:



Shit happens, ook vandaag.



Kunst is om daar dus een beetje luchtig mee om te gaan.



Enne....je bent echt wel goed zoals je bent, probeer het allemaal niet te zwaar op te nemen. Letterlijk en figuurlijk je schouders ophalen!



Heb om mijn negatieve patroon te doorbreken, door het huis/tuin/portemonee/auto/pc etc. geeltjes geplakt met heel groot BASTA!

Dat is mijn eigen ezelsbruggetje voor een aantal aandachtspunten.

Bv.: Lachen, Eigenwaarde, Nee zeggen, Tegengas, Engeltjes. Zo wordt lente je motto!



En als ik forum vind ik het altijd zo leuk om deze te krijgen, dus nu geef ik 'm alvast aan jou: *;
Alle reacties Link kopieren
Dit is een topic naar mijn hart! Ook ik kan wel wat positiviteit gebruiken.... ik denk altijd in doemscenario's..... erg he? In het topic 'leren luisteren naar eigen gevoel. Hoe?" schrijf ik met nog wat anderen over het piekeren en nadenken enzo.



Maar goed, een echte tsjakkatip: denk niet in problemen, maar in mogelijkheden en oplossingen.



Nou, ik wens jullie veel optmistische gevoelens!
Alle reacties Link kopieren
Hey girls :D



Wauw wat een reacties! Thanks thanks thanks..allemaal positiviteit de pret kan niet op :D. Wel een paar goeie waar ik wat mee kan..denk niet in moeilijkheden maar zoek oplossingen super!!



We zijn echt goed zoals we zijn..ook de dingen die minder gaan leren accepteren omdat we niet perfect KUNNEN zijn ook een hele mooie! Al zou dat natuurlijk wel geweldig zijn om helemaal perfect te kunnen zijn..;).



Piekeren piekeren kon ik het maar gewoon STOP zetten..heerlijk..maar het gaat steeds beter! Tjakka!! Voor jullie allemaal een fijne postieve dag, met vooral heel veel postieve gedachten!!
Alle reacties Link kopieren
Als je de volgende keer op zo'n feestje staat, kan het ook gewoon helpen om diep adem te halen, je schouders 10 cm te laten zakken zodat je er ontspannen uit ziet, en knoop een gesprek aan.

Als het meezit, sta je de hele avond gezellig te babbelen.

Als het niet zo meezit, heb je in ieder geval je best gedaan en kan je vriend niet zo kwaad worden op je!

Dat onzekere heb ik ook, en meestal neem ik dan een arrogante houding aan. Nu ik dat weet van mezelf, hou ik daar dus wel rekening mee en knoop met iedereen even een gesprekje aan.



Nou mijn positieve zin: Sommige problemen los je op door er helemaal geen problemen van te maken.



Fijn weekend allemaal!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven