Gezondheid alle pijlers

Hoge bloeddruk? Eet pure chocolade...

18-07-2007 01:47 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt bijna te simpel om waar te zijn. Onderzoek heeft kunnen aantonen dat het dagelijks eten van pure chocolade (al is het maar een klein stukje!) de bloeddruk kan verlagen. Er heeft een poosje gelden een artikel in de Volkskrant gestaan hierover.



Wie heeft dit ook gelezen?
Alle reacties Link kopieren
Jep, ook gelezen. Is het proberen waard toch??

Is geen straf om iedere dag wat pure choco te eten:).
Alle reacties Link kopieren
Nee, het is zéker geen straf om iedere dag een stukje pure chocolade te eten als "medicijn" tegen 'n hoge bloeddruk.



Ik heb op een ander forum gelezen dat een paar mensen er ècht baat bij hebben. Daarom was ik benieuwd of er hier ook forummers zitten die deze ervaring hebben. Bij één van die mensen daar hielp het al na een week of twee, toen kon ze al minder medicijnen gaan gebruiken.



Als het inderdaad zo goed helpt... zou het door artsen voorgeschreven moeten worden! :)
Alle reacties Link kopieren
En door je ziektekostenverzekering moeten worden vergoed. 50 gram per dag ofzo. Goedkoper dan medicijnen denk ik?

*koopt snel even aandelen van een pure-chocolade-fabriek*
Alle reacties Link kopieren


En door je ziektekostenverzekering moeten worden vergoed. 50 gram per dag ofzo. Goedkoper dan medicijnen denk ik?

*koopt snel even aandelen van een pure-chocolade-fabriek*







Hahaha... ik zou maar even wachten met het kopen van aandelen in de pure-chocolade-fabriek! Want ik heb bij het 40plus forum gelezen dat je maar 10 gram (of misschien zelfs nog minder) per dag hoeft te eten om er baat bij te hebben.

Dat is zelfs nog wel te doen voor iemand die eigenlijk geen pure chocolade lust.
Alle reacties Link kopieren
Wat een goede tip, ik ga het gelijk proberen want ik heb ook een vrij hoge bloeddruk terwijl ik veel sport, weinig alcohol drink, gezond eet etc. Dus voor mij is het een raadsel waardoor dit komt en ook een raadsel hoe ik NOG gezonder kan leven (kan altijd beter natuurlijk!).
Alle reacties Link kopieren
Wat een goede tip, ik ga het gelijk proberen want ik heb ook een vrij hoge bloeddruk terwijl ik veel sport, weinig alcohol drink, gezond eet etc. Dus voor mij is het een raadsel waardoor dit komt en ook een raadsel hoe ik NOG gezonder kan leven (kan altijd beter natuurlijk!).
Ik heb net nog even zitten zoeken naar nog wat info over de bloeddrukverlagende werking van pure chocolade en nog een zeer belangrijk stukje extra informatie gevonden.

Drink absoluut GEEN melk bij het eten van de pure chocolade... ook niet er voor of er vlak na!!!



Melk breekt de gunstige stoffen in de chocolade direct weer af!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven