Gezondheid alle pijlers

verstopte buis van eustachius

18-07-2007 15:59 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

heeft iemand ervaring met een dichtzittende buis van eustachius. Na een verkoudheid zit mijn oor dicht en hoor ik een hoge piepende toon. De ha heeft een ingetrokken trommelvlies met vocht erachter geconstateerd. Dit komt doordat de buis van eustachius dicht zit. Dit schijnt dus wel 6! weken te kunnen duren. Nu heb ik neusdruppels (sinds 6 dagen) en moet ik 3x per dag stomen maar ik merk nog geen verbetering. Door dat irritante piepen en dichte oor wordt ik nu toch redelijk gestoord. Heeft Iemand hier ervaring mee en evt. tips hoe ik die buis open kan krijgen? 

Alvast bedankt.

Josine
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je reactie Extrahalo,

Ga zo dadelijk gelijk naar de apotheek om een zoutoplossing te halen. Kun je dat combineren met neusdruppels? Ik word er nu zenuwachtig van want heb de afgelopen nachten bijna niet kunnen slapen door die piep. Ik word onderhand een beetje bang dat die niet meer weggaat. Heb jij hier ervaring mee.



Groetjes Josine
Alle reacties Link kopieren
Ja, bekend verschijnsel ook hier. Ik heb het ieder jaar een paar keer en inderdaad duurt het zeker een week of zes of acht. Ik word er iedere keer weer knettergek van en bovendien maakt het me moedeloos en zwaarmoedig. Het is namelijk een enorme aanslag op je energie: het is enorm vermoeiend om slecht te kunnen horen en bovendien die irritante brom of piep overal doorheen.



Van de kno-arts krijg ik er iedere keer druppels voor en stoomadviezen, maar dat heeft mij nooit geholpen.



Wat wel helpt bij mij, is een ouderwets middeltje dat ik ken uit Zuid-Amerika. Nogal onorthodox, maar vooruit: Je maakt een kokertje van papier (zoals je vroeger met pijltjesschieten een pijltje maakte). De brede kant van het paperen pijltje steek je aan. De smalle kant van het pijltje doe je in je oor. Je laat het pijltje zover mogelijk opbranden, maar natuurlijk wel goed opletten dat er niets in de brand vliegt. De dag erna is mijn buis van eustachius dan weer open.







Toepassen op eigen risico dus. Alhoewel sommigen mij voor gek verklaren, helpt het tenminste.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Omen, bedankt voor je reactie.

Ja wat je zegt, het is voor mij ook een behoorlijke aanslag op mijn zenuwen. Ik heb, stom, stom, stom, ff op het internet gezocht en kwam op het tinnitus forum. Nou de schrik sloeg me om het hart. Ben nu dus gefixeerd op die pieptoon en word er behoorlijk nerveus van. Als die buis van Eustachius open is ben je dan gelijk die piep kwijt? Of duurt dat nog ff. Mijn huisarts heeft me verzekerd dat het ophoudt maar het vliegt me een beetje naar de keel en kost me dus mijn slaap wat ook niet bevorderend is.

Alvast bedankt.

Josine
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
hoi,

ik heb daar ook een aantal jaar geleden erg veel problemen mee gehad.

Vooral veel stomen en wat ik op de Antillen gebruikte en daar kocht als ik daar was is Sudafet. Dus mocht je kennissen daar hebben, laat het ze even opsturen. Met dat pilletje opende de buis direct en dat gaf veel verlichting. In NL wordt het niet verkocht, helaas.

Beterschap!
Alle reacties Link kopieren


Als die buis van Eustachius open is ben je dan gelijk die piep kwijt?

 
Hallo Josine,



Ja, gelukkig verdwijnt de piep- of bromtoon wanneer de buis van Eustachius weer open is. Dus dat is goed nieuws : )
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier ook met enige regelmaat last van gehad. Stomen heeft mij nog nooit geholpen, neusdruppels 'doen meer'.



Behalve de neusdruppels scheelde het volgende ook; let erop dat als je gaat slapen dat je NIET op het dichte oor gaat liggen.

Het vocht in de holte achter het trommelvlies trekt eerder weg als er (door de zwaartekracht) minder druk op het oor staat. Klinkt misschien raar, maar het helpt wel.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ja, timnitus, breek me de spreekwoordelijke bek niet open. Ik heb, altijd, overal, 24 uur per dag, 7 dagen per week en volgend jaar 366 dagen per jaar last van. Souvenirtje aan 2 'reversed blocks'. Duikinstructrice was een geweldig leuk beroep, maar niet als je 'moet' werken. Omdat je de enige bent die Duits kan en de studentjes niet een dag pauze kunnen nemen.

Jij hebt mazzel dat de tinnitus weer weg is na je onsteking, ik kom er niet meer vanaf. Er valt overigens goed mee te leven hoor en daarom schrijf ik een kort stukje.

Overdag heb ik er minder last van omdat de piep tegen de achtergrond ruis wegvalt. Maar 's avonds in bed hoor ik 'm goed. Soms hoor ik wel drie tonen tegelijk.



Ik hoop dat je er snel vanaf bent, beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Extrahalo,

bedankt voor je reactie. Je hebt gelijk dat ik niet zon zorgen moet maken. Maar dat is een beetje mijn aard. Kan aardig panieken, heel erg vervelend en doodvermoeiend. Ben dan ook altijd een bevestiging van anderen nodig.;)

Jouw reactie zorgt dat ik even weer reeel kan kijken.

Groetjes Josine
Alle reacties Link kopieren
Hoi Omen,

bedankt voor je opbeurdende woorden. Ik probeer er ook vanuit te gaan dat t overgaat. Positief blijven he. (Vind ik wel eens moeilijk)

Groetjes Josine
Alle reacties Link kopieren
Hoi dertig06,



bedankt dat je je ervaringen hier neer wilde pennen. Jij weet dus ook hoe vervelend zon verstopte buis is. Ik heb helaas geen bekenden richting de antillen. Was jij de fluittoon gelijk kwijt nadat die buis open was. Als ik nu druk op mijn neus zet gaat t trommelvlies soms wel naar buiten (dat deed hij eerst niet) maar dan is het net of ie zo blijft staan. Qua piep nog geen verbetering helaas. Maar ik zal wel te snel willen.

Bedankt en groetjes

Josine
Alle reacties Link kopieren
Hoi Optimistje,



duurt het bij jou ook zo lang voordat je oor weer goed was? Ik ga inderdaad niet op mijn oor liggen want dan hoor ik m nog meer;). Ben momenteel met stomen en neusdruppels bezig en ik heb nog nooit zo veel kauwgum gekauwd (dankzij Extrahalo). Dat verlicht wel enigszins. Kan nu mijn trommelvlies wel naar buiten duwen met druk op mijn neus maar dan is het net of ie blijft staan. Dr zit in ieder geval meer beweging in dan eerst.

Groetjes Josine
Alle reacties Link kopieren
Hoi Eefje Peefje,



lief dat je je verhaal hier voor mij neer zet. Ik vind het heel erg voor je. Ik raak al in paniek bij een verstopping en jij zit dus met een oorbeschadiging en weet dat het niet meer over gaat en dat dankzij je werk  En dan toch zon positieve houding, je bent enorm sterk. Meid, ik heb bewondering voor je en schaam me een beetje voor mezelf. Zou willen dat ik dat ook kon, maar ik ga dr aan werken.

Bedankt en alle goeds voor in de toekomst, misschien dat er een oplossing voor je komt.

Liefs Josine

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven