Gezondheid alle pijlers

Griep,*5 keer per jaar of vaker, jij ook?

20-07-2007 17:16 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik open dit topic omdat ik zo extreem vaak ziek ben. En dan is het vaak buikgriep. Dit jaar al voor de 3e keer. Ik heb het wel eens bijgehouden en dan haal ik wel eens 5 keer per jaar. Dat is voor mijn werk ook niet goed. Ik verlies op deze manier elke baan. Wie heeft hier ook zo vaak last van. Ik ben al zo vaak naar de dokter geweest, maar ze kunnen niets vinden. Op die dagen dat ik ziek ben, kan ik echt mijn bed niet uit, zo slapjes. wie herkent dit ook?
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Wat vervelend dat je zo vaak ziek bent!



Ben je in het verleden eens écht ziek geweest? Sinds ik 2 jaar geleden 3 keer achter elkaar nierbekontsteking heb gehad, ben ik ook niet meer de oude. Vaak verkouden, vaak vage klachten enz..



Het beste wat je kan doen is je weerstand opbouwen: goed eten, sporten en vitaminetabletten slikken. Je voelt je snel beter en je weerstand wordt er heel sterk door, waardoor je dus minder ziek bent!



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je een griepprik halen!
Alle reacties Link kopieren
Ik eet gezond, sport, eet fruit.

Misschien is een griepspuit een idee. Hoe werkt zoiets. Kan iedereen die halen? Als iemand er iets meer over weet, hoor ik dat graag.
Alle reacties Link kopieren
Een griepprik gaat niet helpen tegen buikgriep. De prik helpt alleen tegen het influenzavirus, en buikgriep wordt niet veroorzaakt door dat virus. Het is meer een verzamelnaam voor het ziek worden door bacterieën e.d.



Misschien helpt het om heel bewust vaak je handen te wassen (als je dat nog niet doet). Een paar jaar geleden bleek uit onderzoek onder soldaten dat wanneer ze minimaal 5 keer per dag hun handen wasten, ze veel minder vaak last hadden van buikgriep.
Alle reacties Link kopieren
Hallo Carola,





Ik heb er ook heel vaak last van, vooral van buikgriep, dat heb ik de

laatste anderhalf jaar ontelbaar vaak gehad, de keren dat ik boven de

wc heb gehangen zijn niet meer te tellen, en ook vaker koorts en

verschillende ontstekingen. Ik kan je helaas niet helpen want qua

gezondheid leef ik al vrij goed (niet teveel stress, sporten, gezond

eten, extra vitaminepillen, genoeg slaap, regelmatig leven enz). Wel

moet ik erbij zeggen dat ik veel snoep, maar of het nou daaraan zal

liggen?



Probleem met werkgever heb ik ook, ik heb wel een vaste baan maar heb

me ook al eens moeten verantwoorden voor mijn ziekteverzuim, tja erg

lullig als je er niks aan kan doen, weet ik veel waarom ik zo vaak ziek

ben!



Geen tips dus van deze kant, maar ik wil je wel een dikke knuffel geven en laten weten dat je niet de enige bent *;!





Groetjes, Muis
Alle reacties Link kopieren
Hi ik heb ook emorm vaak buikgriep, alleen ik weet wel wanneer ik t krijg.



vooral in de winter als ik t koud is en ik nat geregend ben en in de zomer als ik op blote voeten loop, ik kan er donder op zeggen dat ik 's nachts in mijn bed ligt te kronkelen van de krampen.



misschien is het bij jou ook zoiets? als je blote buik oid hebt gehad?
Alle reacties Link kopieren
Kan het bij jou geen stress zijn i.v.m. je werk; dit gezien je eerdere topics met betrekking tot werk? Van stress wordt je weerstand namelijk lager en ben je dus eerder grieperig. Plus dat stress op je darmen kan slaan waardoor je diarree krijgt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven