Gezondheid alle pijlers

Na hoeveel dagen verbetering na start antibiotica

09-08-2008 21:00 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik heb een vraag over de werking van amoxicilline/clavulaanzuur. En hoe snel je verbetering hoort te zien.



Mijn zoontje (6 jr) bleek vorig weekend een dubbele oorontsteking te hebben. Dit moet hij terugkijkend naar zijn gedrag al minstens een week hebben gehad. Moeders voelde zich dan ook behoorlijk lullig als ik me zo mag uitdrukken. Enfin meneertje krijgt een amoxicillinekuurtje. Gezien een geschiedenis van ooronstekingen en t-buisjes die begin april verwijderd waren meteen een afspraak bij de kno-arts gemaakt. Die was woensdag wel tevreden over zijn oren... de ontsteking leek te minderen. Maar gezien het feit dat hij nog steeds (ruim anderhalve week) koorts had (rond de 38 graden) ging hij verder kijken. En jawel een vette keelonsteking. Dus kregen we amoxicilline/clavulaanzuur voorgeschreven (7ml 3x per dag - 10 dagen).

Afgelopen woensdag heeft mijn zoontje 1 dosis gekregen en daarna dus drie volle dagen. Plus 3x 500 mg paracetamol op voorschrift van de arts. Alleen ik merk nog zo weinig verschil. Hij eet iets beter, maar hij blijft hangen rond verhoging/koorts. Ik snap dat zijn weerstand behoorlijk laag is (ook door slaapgebrek), maar ik mag toch wel iets meer resultaat verwachten.



Misschien kunnen jullie me geruststellen of dit normaal is? En wees niet bang als dit maandag nog zo is zit ik bij de huisarts... maar ik maak me gewoon zorgen. Maar wil niet als zeurmiep gezien worden bij de huisartsenpost.



O,ja ik kan niet aan mijn zoon vragen hoe hij zich voelt... dat kan hij nl. niet vertellen.



Alvast bedankt,



Maroetje
Alle reacties Link kopieren
Normaal wordt dacht ik gezegd na 3 dagen moet er verschil merkbaar zijn anders is er wellicht een andere antibioticasoort nodig?
Je hebt een enorm paardenmiddel gekregen, er zijn niet veel zwaardere middelen, volgens mij, zeker niet voor kinderen.



Probeer de verhoging niet als "de vijand" te zien, het lichaampje is juist druk bezig alle boosdoeners te elimineren.



Houd je kind verder niet té warm (pyjama, vestje, deken) en trek het eventueel citroensokjes aan.



Je stopt katoenen sokjes in citroenwater van echt geperste citroen, knijpt de sokjes een beetje uit, doet ze aan en daarover heen echte wollen sokken, eventueel van jezelf.

Dat werkt heel goed, je trekt a.h.w. de koorts dan naar beneden zodat het zich over het hele lichaam kan verdelen en het kind dan er niet zo'n last van heeft.
Oh, en houd zijn poeperdje in de gaten, eventueel Sudocrème smeren, want de ontlasting kan heel erg zuur worden.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties!



Juist omdat het zo'n paardenmiddel is plus de hoge dosering paracetamol had ik gehoopt dat hij zich beter zou gaan voelen. Of dat zijn temperatuur zou gaan zakken. Maar ik geloof dat ik gewoon geduld moet hebben. En ik weet dat verhoging een teken is dat het lichaam aan het werk is. Maar het duurt al zo lang en ik zie hem niet beter worden. En doordat ik er bij zijn oorontsteking zo naast zat voel ik me gewoon erg schuldig dat hij zich zolang al ziek voelt.



En ja die zure ontlasting/diarree had hij al bij de normale antibiotica. Ik geef hem vloeibare diacure om het een beetje in de hand te houden. Hij draagt nl. nog luiers en dan bijt het nog sneller in de huid... zeker als we het niet meteen in de gaten hebben.
Alle reacties Link kopieren
Zou het wel even in de gaten houden, normaal slaat AB binnen 48 uur aan, betekend niet direct dat ze koortsvrij zijn, maar het moet na het weeknd wel over zijn. Anders maandag HA bellen.



beterschap!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven