Gezondheid alle pijlers

verstandskiezen

04-08-2007 12:58 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
mag je je verstandskiezen er ook onder narcose uit laten halen? die van mij staan scheef in de kaak, zijn er nog niet door, maar beginnen erg pijn te doen
Hoi Minke,



Voor zover ik weet, is dat wel mogelijk. Mijn zusje heeft de eerste 2 onder plaatselijke verdoving laten verwijderen. Ze is daardoor zó bang geworden (veel pijn etc.) dat ze voor de laatste 2 alleen nog maar onder narcose wilde. En dat is uiteindelijk ook gebeurd.



Ben je bang, dat je dit vraagt?
Alle reacties Link kopieren
ja ben onztettend bang, ook voor de tandarts, en het lijkt me een onwijs pijnlijke operatie (wat dat is het toch in mijn ogen) daar wil ik liever niet bij zijn, maar waarkan dat onder narcose?? Zijn er verder nog mensen met ervaringen?? wel of niet onder narcose?? die van mij liggen scheef inde 1kaak.... Ben echt bang!
Alle reacties Link kopieren
Niet met verstandskiezen ( zijn bij de tandarts getrokken). Maar wel met ene gewone kies.

Die was helemaal afgebroken en moest er bij de kaakchirurg uitgesneden worden. Nou dat is me echt 100% meegevallen!!

Geen pijn, het was in amper 7 minuten gebeurd ( niet overdreven). Geen napijn gehad.

De tandarts vind ik erger hoor.

Iedereen zal een eigen verhaal hebben maar dit hoefde echt niet onder totale narcose ( heb achteraf van meer mensen gehoord dat het heel erg meeviel. Maar je hoort in eerste instantie vooral de slechte ervaringen)
Alle reacties Link kopieren
Hoi Minke,



Verstandkiezen onder narcose eruit halen kan wel degelijk. Ik was finaal panisch voor naalden in mijn mond. Bij mij is het in het ziekenhuis in Leeuwarden gebeurd.



Ik had zelf meer last van de narcose dan van de pijn van de kiezen, ben

wel een half jaar behoorlijk moe geweest. Maar dat vond ik dus niet erg, heb het er graag voor over gehad......



Gr. Nora
Alle reacties Link kopieren
Dat kan wel maar het wordt liever niet gedaan omdat je er daarna meer last van hebt. Ik heb mijn kiezen ook laten trekken, zelfde verhaal als bij jou. Zaten ook scheef in mijn kaak. Maar het was echt een fluitje van een cent. Het is niet pijnlijk hoor, het wordt verdoofd en dan voel je er helemaal niets van! Daarna heb je wel een paar dagen wat last en kan je het beste pijnstillers slikken, maar dat heb je natuurlijk met een narcose ook. En dan heb je ook nog last van de narcose dus dan heb je meer klachten achteraf.

Ik vond het doodeng hoor, net als jij, maar het viel echt zo mee! En ook bij mij duurde het helemaal niet lang, eerst de verdoving, kwartiertje wachten, kwartiertje hooguit is de chirurg bezig geweest en ik stond weer buiten.
Alle reacties Link kopieren
Voor alle zekerheid, ik heb ze dus ook laten uitsnijden, de kiezen zaten zo scheef dat ze niet door konden komen, ze waren zeg maar al tegen andere kiezen gebotst.
Alle reacties Link kopieren
ik ben vanmorgen naar de tandarts geweest (vervanger, de mijne is op vakantie) en die heeft geconstateerd dat ik een geiriteerde wortel had. Ze heeft een wortelkanaalbehandeling gedaan, duurde 1,5 uur echt lang. Was helemaal duizelig toen ik van de stoel afstapte. de pijn was goed te doen, ze heeft het goed verdoofd, af en toe een pijnscheut, maar das logisch ze wroeten bij je zenuw. Maar ik moet na de vakantie van mijn eigen tandrts daar heen, om het af te maken. Nieuwe vulling erin. En om te zien of de pijn nu weg is, want misschien kwam de pijn hier niet vandaan. (misschien zijn het ook de verstandskiezen die pijn doen zei ze). Dus nog even afwachten. Nu hopenj dat de napijn te handelen is... en hopelijk is de pijn n u over, want die kaakchirurg trekt me niet zo hihi.....
Alle reacties Link kopieren
Nou, als je hier tegen kan dan hoef je je geen zorgen te maken om de kaakchirurg in het geval dat je daar toch heen moet! Ten eerste was je nu 1,5 uur bij de tandarts en met laten trekken ben je veel sneller weer weg. En ten tweede zeg je nu dat je af en toe een pijnscheut voelde, maar met laten trekken voel je niets want dan is alles verdoofd! Maar ik hoop voor je dat de oorzaak van de pijn nu weg is, dat zou het natuurlijk het mooiste zijn.
Alle reacties Link kopieren
heb nog wel veel napijn(?), het is nu 3 dagen geleden, en de eerste 2 dagen ging wel, alleen wat pijn in de kaak, maar nu wordt de behandelde kies pijnlijk, kan er niet mee eten.. Zou dit nog napijn zijn?? ervaringen?? en als ik voor de tweede keer terug moet, wordt het wortelkanaal dan weer helemaal schoongemaakt??

Ik ben echt een schijterd wat betreft de tandarts, maar was best trots op mezelf, alleen balen dat de pijn nog niet weg is...
Alle reacties Link kopieren
pijn blijf je bij zoiets echt nog wel een tijdje houden. Geloof mij, als je de wortelkanaalbehandeling mee vond vallen, dan zal de kaakchirurg ook meevallen. Gewoon duidelijk aangeven dat je angstig bent, dan zal een kaakchirurg daar ook rekening mee houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven