Gezondheid alle pijlers

Vraagje over Diane pil, trombose en vliegen! Graag vanavond nog een reactie!

05-08-2007 22:39 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden, ik slik de Diane pil en morgen ga ik vliegen. Nou heb ik wel eens gehoord dat je een half aspirientje moet nemen om trombose te voorkomen. Wie kan me hier meer over vertellen? Was het echt aspirine of paracetamol?
Alle reacties Link kopieren
Weelassie, ik heb nog nooit zoiets gehoord.

Lijkt me een beetje vreemd verhaal.



Zolang er niets over in de handleiding staat zou ik me nergens druk over maken. Asprini moet je overigens niet zomaar innemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit ook niet eerder gehoord,alhoewel niet speciek in cobi met de diane..



Tuurlijk iedereen weet dat als je gaat vliegen,je af en toe moet lopen,voeten bewegen,om de kans te verkleinen(en dan nog alleen als je lange stukken vliegt geloof ik) maar verder?



En ik weet dat als je rookt en in combi met de pil je een verhoogd risico hebt op trombose maar verder valt het volgens mij wel mee hoor..



Dus ik zou zeggen stap in het vliegtuig en geniet ervan*;
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de snelle reacties meiden!
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden, ik slik de Diane pil en morgen ga ik vliegen. Nou heb ik wel eens gehoord dat je een half aspirientje moet nemen om trombose te voorkomen. Wie kan me hier meer over vertellen? Was het echt aspirine of paracetamol?
Hoi! Beetje te late reactie misschien...aspirine werkt bloedverdunnend en paracetamol niet!

Als je de pil slikt heb je een wat verhoogde kans op trombose, slik zelf ook de pil maar heb nog nooit aspirine genomen hoor tijdens een vliegreis! Gewoon af en toe je benen bewegen/klein stukje lopen door het vliegtuig lijkt mij meer dan voldoende.

Ik weet niet of je ook rookt, dan wordt de kans op trombose (in combinatie met de pil) wel groter!



Fijne vakantie!!



Pien
Alle reacties Link kopieren
Joh, ik slik al tien jaar de Diane-pil, ben de hele wereld overgevlogen, rook als een ketter en loop niet eens door het vliegtuig aangezien ik helemaal onder de kalmeringspillen zit. Zal echt wel goedkomen hoor (hoelang is het vliegen? mijn langste vlucht was 16 uur).
Alle reacties Link kopieren
Mwah je loopt idd iets meer risico...Maar als je inderdaad af en toe beweegt (tenen naar je toe en van je af) dan stimuleer je de circulatie al.



Ik heb wel trombose gehad en de diane was bij mij o.a. de boosdoener. Ik rookte behoorlijk wat en wist destijds niet dat ik een stollingsafwijking had. De pil vergoot gewoon iets het risico op trombose, verder is het een kwestie van heel veel pech hebben als je net bij de 0,1% (of wat is het precies) hoort waarbij wel trombose ontstaat.



Maar hoef denk ik niemand te vertellen dat de pil i.c.m. roken en veel vliegen nou niet al te best is voor je gezondheid (ook al kan dit jaren goed gaan).
Alle reacties Link kopieren
goed drinken en zo veel mogelijk lopen af en toe met je voet rondjes draaien.

ik heb ook trombose gehad na vliegen slikte ook de pil maar had ook een stollingsafwijking.

met bovenstaand advies en zonder pil gewoon gevlogen.

ging prima
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden, ik ben alweer terug hoor! Het was maar 2 uur vliegen, ik rook niet en heb geen overgewicht (schijnt de kans op trombose ook te verhogen). Heb maar een beetje rondjes gedraaid met mn voeten en met mn benen gewiebeld. Door het vliegtuig lopen vond ik een beetje onhandig met twee vreemden naast me waar ik eerst langs moest voordat ik naar het gangpad kon... :-p

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven