Gezondheid alle pijlers

Emotional Eating: ik wil er vanaf, wie ook?

14-02-2007 22:38 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



De meeste topics hier gaan over afvallen, gewicht verliezen, soms over eetziektes. Bij mij is het probleem vooral dat ik om de verkeerde redenen eet, namelijk:



1) uit verveling

2) uit verdriet en/of onzekerheid



Ik was eigenlijk op zoek naar een topic waar ik kon praten met andere mensen die hetzelfde ervaren, wat als afleiding zou kunnen dienen op momenten dat ik de neiging voel om te veel te gaan eten op het verkeerde tijdstip. Die kon ik niet vinden, dus vandaar dit nieuwe topic. Het heeft best een poos geduurd voordat ik precies wist waarom ik soms maar door blijf eten, maar het heeft dus echt met die 2 dingen te maken. Ook eenzaamheid speelt een rol, wanneer ik denk dat ik maar saai ben en te weinig sociale contacten heb, bijvoorbeeld als ik een hele avond alleen op de bank zit en mijn vriend me via een sms laat weten dat hij langer in de stad blijft met z'n vrienden Vrijwel automatisch loop ik dan richting de keuken om gewoon eens 'te kijken' wat er in huis is. Het is niet zo dat ik ontzettend veel snoep of chips naar binnen werk; ik ga relatief gezonde dingen naar binnen werken, zoals boterhammen met kaas. Alleen dan wel 4, in plaats van 1. Zo 's avonds na 10-en is dat natuurlijk funest voor je gewicht.



In mijn strijd tegen de kilo's ben ik er inmiddels achtergekomen dat ik mijn eetpatroon echt moet veranderen, voorgoed, maar daarvoor moet ik het wel eerst beter kunnen begrijpen en een vluchtplek hebben om naartoe te gaan als het misgaat. Ideeën als 'schrijf een brief naar een oude vriendin als je het moeilijk hebt' werken voor mij niet, de neiging om te eten is er vooral omdat ik me slecht voel en dat blijft vaak de hele avond. Zijn er mensen die mijn situatie herkennen?



Groet, Evy
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-06-2018 09:49
Reden: troll
0.00% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-06-2018 09:49
Reden: quote en bericht verwijderd
97.97% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven