Gezondheid alle pijlers

We vallen verder af zónder Sonja!

23-04-2007 08:05 307 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké, 700 berichtjes bereikt! Aan mij (wederom) de eer om een nieuwe start te maken. Bij deze....
Alle reacties Link kopieren
Lieve Jolannn,



Ik kan het natuurlijk mis hebben, maar het klinkt als krokodillentranen en manipulatie. Hij wil wel maar eigenlijk ook niet. Hij kan het niet zonder jou. Hmm.

Als hij verder een redelijke gezondheid heeft, is acuut stoppen heus niet levensgevaarlijk. Zeker niet met medicamenteuze ondersteuning. Maar ook zonder kan hij dat. Alleen is het dan wel handig als hij niet alleen is; er bestaat een kans dat hij een onttrekkingsinsult krijgt en dat is wel gevaarlijk (maar de kans is niet zo groot).

Nee, natuurlijk lukt afbouwen niet. Dat weet hij nou toch onderhand wel?

Je hebt gelijk dat je tegen hem gezegd hebt dat hij toch moet blijven zoeken naar woonruimte. Deze man sloopt niet allen zichzelf maar ook jou.

Wat was er van de week aan de hand, dat je je telefoon kapot gegooid hebt?

Ik klink misschien een beetje kort door de bocht, ik snap heus dat je ook van hem houdt en dat het niet allemaal zwart/ wit is, maar wat jij beschrijft komt me erg bekend voor. Zo praatte mijn moeder ook toen het slecht met haar ging.

Lieverd, sterkte!

Nora
Alle reacties Link kopieren
Hoi,Jolannn,

Ik ben accuut gestopt zonder medicijnen.

Wel mijn partner ingelicht dat als ik hoge koorts ,zeer versnelde hartslag zou krijgen en dingen zou gaan zien,of horen hij dan de dokter moest waarschuwen(delirium).

Ik ben een week echt doodziek geweest,kotsen,kotsen en nog eens kotsen.

Alles kwam eruit(ik dronk alleen maar water.

Trillen,ik kon geen glas vasthouden,dus dronk uit een rietje.

Vreselijk zweten,en mega duizelig.

Maar dat gaat over

Even zoon helpen,tot straks
Alle reacties Link kopieren
* breek even in...*



Lieve Jolannn,

Toen ik in de psychiatrie in Zwitserland werkte hadden we ook veel mensen met verslavingsprobleematiek op onze afdeling (altijd minimaal 4 bedden) die kwamen afkicken. Waaronder dus ook alcohol verslaafden. Men kan wel 'cold turkey' afkicken maar dan wel, bij voorkeur, onder medische begeleiding. Vooral voor mensen die een ernstig drankprobleem hebben is dit van belang (en in mijn ogen valt A daaronder) want er bestaat inderdaad een kans dat ze in een delier terecht komen of een insult krijgen. Ik heb dat daar ook geregeld meegemaakt met patienten.

Tot op het boogschutter forum. Een fijn weekend (voor iedereen hier natuurlijk)

Liefs, Anita
Alle reacties Link kopieren
Maandag was het gewoon dat ik het ff niet meer kan Nora. En de hele week eigenlijk al... Vandaag heeft ie de hele middag gegokt, staat deze maand alweer 150 in de min en heeft zn salaris pas een dag. Ik ben de deur uitgegaan terwijl D sliep (!!!!!) om mn portemonnaie en pasjes terug te halen (hij ging wat boodschapjes doen en ik vermoedde waar ie zat). Is tussentijds terug gekomen voor meer geld, ik moest t wel meegeven, hij kwam zo dreigend over. Ook dat weg. Weer terug en omdat ik hem niet 'steunde' (bedoelde ie mee mn armen om hem heen slaan en zeggen dat t wel goed komt) is ie weer uit zn dak gegaan. Alle giro-afschriften door de kamer, van hem en mij, omdat ie zn plusrekening-saldo wilde weten. D erbij, bang. Daarna huilen (A), de bekende verhalen, centjes tellen of ie morgenochtend nog wel 2 biertjes kan halen (zo wil ie afbouwen, eerst 2 dan 1 dan niks en gaat zich hele week ziek melden en wil weer sporten). Hij doet maar, ik wil dat ie oprot en wil er geen energie meer in stoppen. Wil hem niet meer steunen, helpen. Het is klaar voor mij. Hij zit echt zwaar in de shit en kan alle hulp gebruiken nu maar ik KAN het niet meer. Laat ie het zelf maar doen, ik heb mn handen ervanaf getrokken en daar kan ie niet tegen. Nou ja, samengevat weer een onwijze kutdag.
Alle reacties Link kopieren
Jij ook bedankt lieve Anita!
Alle reacties Link kopieren
Lieve Jolannn,

Je kunt niets anders dan je handen van hem aftrekken,je Moet jezelf en kleine D in bescherming nemen.

Het zal waarschijnlijk tegen al je moeder gevoelens ingaan om je kind slapend achter te laten.

Er kan altijd wat gebeuren van huilend wakker worden tot brand.

En dat om je geld te redden omdat je anders de maand niet doorkomt.

Zo bang zijn dat je maar geld geeft,en het verdrietigste dat D aanwezig moet zijn bij zo'n ruzie dat hij bang wordt.

Laat je vriend vanavond maar eens een crisisdienst bellen ,misschien kunnen zij wat voor hem doen.

En dat afbouwen,dat werkt niet.

Was hij vandaag dan ook weer dronken?

Sterkte lieverd.

Sowhat
Alle reacties Link kopieren
Lieve Jolannn,

Wat een ellende. *; voor jou!

Sterkte en liefs, Nora
Alle reacties Link kopieren
Lieve Jolannn,

Ik hoop dat je vandaag een fijne dag hebt

!sowhat
Alle reacties Link kopieren
Deel 16. Da's een heel eind op weg.

Ik heb op dit moment geen actuele problemen met alcoholgebruik meer maar heb er zeker vier jaar opzitten met een man die zowel dronk als gokte. Vandaar dat het verhaal van Jolann mijn oog trok.

Na die vier jaar ben ik weggegaan, met de bedoeling om weg te blijven.

Dat is niet gelukt, we hebben er uiteindelijk nog eens vier jaar tegenaangeplakt en nu ben ik echt weg.

Bij mijn eerste wegloop zag hij kans om de alcohol ernstig te verminderen (niet in mijn bijzijn) en het gokken te stoppen. Maar daarmee was het probleem niet weg: zijn persoonlijkheid. En dat is eigenlijk het enige wat ik hier kwijt wil: ik krijg de indruk dat er een persoonlijkheidsstoornis onder het alcohol en gokken van A. zit. Is hij ooit bereid geweest om in therapie te gaan? Zoniet, maak jezelf alstjeblieft geen illusies: zelfs al stopt hij met drinken (wie stopt kan terugbeginnen dus dat zegt ook niet zo veel) en gokken dan blijft hij met grote waarschijnlijkheid een afhankelijk persoon die zoals het zich nu laat aanzien geen verantwoordelijkheid wil nemen in zijn leven.

Wel eens over borderline gelezen? Stemmingswisselingen, impulsief gedrag, woedeuitbarstingen, verlatingsangst, labiel zelfbeeld, zelfbeschadiging....

Mss is het al 16 keer aan de orde geweest in de tijd dat dit topic loopt maar ik wou het toch even kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Mamzelle thnx voor je reactie. Ik ben er voor 90% van overtuigd dat hij een of andere persoonlijkheidsstoornis heeft en hij heeft erg veel trekjes van borderline. Ook het begin van zijn leven, geen veiligheid, geborgenheid, wijst in die richting. Hij is vorig jaar opgenomen geweest, toen had ik de hoop dat ze ginggen testen maar ze hebben hem zo tegengewerkt, wel een psycholoog beloofd, maar niet gekregen, dat hij inmiddels niet meer wil praten (heeft in z'n leven al zoveel psychologen/hulpverleners gesproken met een aantal slechte ervaringen). Jouw berichtje bevestigt mij in mijn ideeën en daar ben ik wel blij mee. Dus nogmaals bedankt!

Groetjes, Jolan



(Vandaag ging wel hoor Sowhat, thnx, ook Nora!!)
Alle reacties Link kopieren
Hoi,Jolannn.

Sorry dat ik het zeg,maar volgens mij  nam  A .die hele opname niet zo serieus

Als hij die anderen zag vond hij zichzelf helemaal niet zo verslaafd.

En heeft hij het daar ook over zijn gokken gehad?

Je kunt altijd wel afwachten en zeggen dat anderen er de schuld van zijn,maar je kunt ook je mond opentrekken,en die instantie waar je benrt opgenomen zo gek bellen,langs gaan enz dat ze  niet om je heen kunnen en je wel moeten helpen.

Uiteindelijk kwam het A wel makkelijk uit dat er verder niets aan werd gedaan,want nu kon hij zijn oude patroon voortzetten,en de schuld hiervan bij anderen leggen.

Nu heeft hijzelf zo'n vreselijke jeugd gehad,dan zou je toch wel denken dat hij zijn zoon,evenals zijn andere kinderen iets beter zou willen geven.

Maar helaas!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb heel lang geprobeerd of ik samen met hem oud kon worden. Zonder alcohol en gokken was het een stuk dragelijker, feit. Maar nu ik er uit ben gestapt kom ik er toch achter hoezeer ik me heb laten leven, hoe ik mijn leven uitgesteld heb of ten dienste van hem heb gesteld. Aanpassen als bijdrage aan de huisvrede en daarmee de wereldvrede (ik moest ook wel zien dat de kinderen zich veilig zouden voelen in ons huis tenslotte).

Als gevolg van mijn vertrek (en het feit dat ik mijn huis opeiste) is hij in opname gegaan bij het GGZ. Houdt ten stelligste vol dat er met hem niets noemenswaard aan de hand is, dat alles onder controle is en hij komt er wel.

Ik kan alleen maar hopen dat hij nu na 1,5 maand medicijngebruik in staat is om het gunstige effect van de medicatie te herkennen, want dat hij ze zal stoppen is een ding dat zeker is, alleen het wanneer is nog onzeker.

Wat blijft als de alcohol weg is: bij de dag leven, bij het gevoel van het moment leven, beloften, morgen wordt alles beter, en in ons geval nog steeds verspillen maar dan niet meer aan de gokautomaat, omgeving onder controle houden desnoods met bedreiging, alleen issues kunnen bespreken als en voorzover hij het aankan, need I say more?

Hij dronk nog wel maar incidenteel, en in een stad ver weg van de onze. Door drank worden de buien en emoties heftiger, volgen ik hou van je ik haat je elkaar op binnen vijf minuten. Tegen de tijd dat hij thuiskwam was hij doorgaans voldoende ontnuchterd dat ik er alleen nog maar last van had in de zin dat ik 'moest' zorgen voor zijn natje en droogje (ik heb een hekel aan moeten en zeker aan moeten voor iemand die zichzelf heeft geinvalideerd met drank). Een enkele keer kwam hij 'te vroeg' thuis, met een taxi, en ik kan je niet vertellen hoe snel ik hem liet weten dat hij dat niet meer moest doen. Op de laatste enkele keer is het uit de hand gelopen: hij dwong me tot een sexuele handeling. Dat was voor mij punt over en uit. Nooit meer.

(en mén ben ik opgelucht dat ik die knoop heb doorgehakt).

Een slechte jeugd is geen excuus om iemand anders haar leven tot jouw persoonlijke bezit te maken. En dat, Jolann, is wat gebeurt. Hij leeft als een parasiet op jou. Hij heeft je nodig maar wat haal jij uit de relatie?

Als je wilt, lees het topic Borderline, partners... deel 3 op Relaties.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,allemaal.

Ik ga morgen voor 10 dagen op vakantie.

Voor iedereen die het nodig heeft,sterkte !

Veel liefs van Sowhat
Alle reacties Link kopieren
Dag lieve Sowhat,

Hele fijne vakantie!

Nora
Alle reacties Link kopieren
Het is al morgen.... Voor als je heel laat vertrekt Sowhat: hele fijne vakantie, geniet ervan!!!! Liefs, Jolan
Alle reacties Link kopieren
Lieve Jolann,



Ik kan hier wel zo veel schrijven of vertellen wat ik vind wat jij moet doen, maar je weet het ondertussen zelf ook wel. En je bent echt op de goede weg ook al voelt het misschien niet zo.  Probeer alleen jezelf en je kleine een beetje te beschermen. Sorry, dat is weer het moedertje in mij, want ik moet veel aan jullie denken.



Ik weet in welke uitzichteloze hel je zit, ik weet hoe die eruit ziet.



Maar ik las ergens op het internet, volgens mij een uitspraak van Oprah: " als je zo sterk bent om in zo'n hel te leven, dan ben je zeker sterk genoeg om eruit te stappen en voor je eigen leven te kiezen.



Dat zette mij echt aan het denken over jou maar ook over mezelf. Ook ik ben die stappen nog steeds aan het zetten. Fase 2 noem ik het zelf maar. De stoorzender is uitgezet.

Maar nu verder...en dat is echt pittig maar wel rustig, misschien soms te rustig....hahaha..ga je echt heel veel van nadenken.

Zie ik dat er nog veel werk te verstouwen is, ook aan mijn zelfbeeld. Daarom weet ik zo goed dat in Fase 1 zitten ontzettend heftig is..



Misschien vind je me wel bazelen, maar het komt recht uit mijn hart. Voel me soms zo hulpeloos naar jou toe.

Kwam ik met van die harde woorden, terwijl ik zo goed wist wat je doormaakte.

Dat het niet van zijn 1-2-3 gaat. Was het maar zo makkelijk om die knop om te zetten. Dan hadden we het hier nu over hele andere dingen gehad.

dMaar, als die knop omgaat dan gaat tie ook om. En dat is een heel bevrijdend gevoel.



En dat gun ik je zo, een beetje geluk voor jou en met je zoon. Een beetje zomer.



Een dikke knuffel, :)



Sjaantje
Alle reacties Link kopieren
Waar zijn we meiden? Allemaal op vakantie?



Sjaantje, schandalig dat ik niet heb gereageerd maar alweer thnx voor je mooie woorden. Die uitspraak is er een om te onthouden! En natuurlijk weet ik dat je het goed bedoelt, ik neem je niks kwalijk hoor!

Duik nu mn bed in, vannacht maar 4,5 uur geslapen. Nog steeds dezelfde ups en downs maar het einde komt steeds dichterbij en daar hou ik me aan vast. En inderdaad, dan aan mezelf werken Sjaantje zodat ik over een tijd niet weer zo'n zelfde type aantrek.



En o ja, Mamzelle, nog thnx voor jouw tip; ik heb even op jouw andere topic gelezen, een tijdje terug al maar kan het momenteel even niet opbrengen om daar ook te schrijven enzo. Het is absoluut herkenbaar, maar ik heb erg weinig energie en dat beetje dat ik heb, daar probeer ik alleen leuke dingen mee te doen. Maar nogmaals, ik zou daar ook wel in passen ja. Bedankt!



Liefs, Jolanda
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Ik heb allang niks van me laten horen, omdat er heftige dingen gebeurd zijn in mijn leven. Zes weken geleden heb ik na de zoveelste crisis (natuurlijk als gevolg van drank) de stap gezet om bij mijn vriend weg te gaan. We zijn exact tien jaar bij elkaar geweest. Op dit moment logeer ik bij een vriendin en ben ik heel hard op zoek naar een leuk huisje voor mezelf. Dat valt helaas nog niet mee. Hoewel het een lastige tijd is, voel ik me ook wel sterk dat ik deze stap gezet heb. Ik denk dat de echte klap pas komt als ik weer een plek voor mezelf heb en gesetteld ben en mijn leven weer moet oppakken. Maar ja, de moeilijkste stap heb ik gezet, dus ik heb er alle vertrouwen in dat dat me dan ook lukt.



Liefs, Muisz
Alle reacties Link kopieren
Lieve Muisz,

Dat klinkt zeker als een heftige tijd die je achter de rug hebt! Ik hoop dat je snel een leuk huis voor jezelf vindt. En dat je rust in je leven krijgt.

*;

En ook een *; voor Jolannn. Jij ook veel sterkte met al het gedoe.

liefs, Nora
Alle reacties Link kopieren
Lieve Muisz en lieve Jolannn.

Wat gaat er toch een hoop kapot door de drank,en wat is dat toch doodzonde.

Zo zie je maar hoe sterk zo'n rottige drankverslaving is,niets is belangrijker dan te kunnen drinken.

Lieve meiden onthou goed,het ligt niet aan jullie!

Jullie hebben alles gedaan wat jullie konden doen,en heel lang hebben jullie een stuk van je eigen leven,je eigen gevoel opgeofferd om degene waar je van hield te redden.

Helaas kan een alcoholist alleen gered worden als hij dat zelf wil.

Kom hier van je af kletsen als je het moeilijk hebt,we zijn er voor jullie!

Liefs Sowhat
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Is dit een topic geworden voor partners van verslaafden want ik lees niets meer over de verslaafden zelf.

Hoe is het eigenlijk met misty??

Groetjes moontje
Alle reacties Link kopieren
Hoi Moontje,



Leuk dat je naar me vraagt. Ik lees nog steeds mee, niet meer iedere dag maar nog wel regelmatig. Reageren doe ik haast niet meer, weet nooit zo goed wat ik moet zeggen. Vind het ook moeilijk om te reageren omdat ik hetzelfde doe als bv. de partner van Jolan en dan moet ik wat gaan zeggen, nee dat werkt niet.



Met mij gaat het eigenlijk heel goed. Drink al een tijd niet meer, voel me prima. Ben 8 weken geleden begonnen met acupunctuur voor het lijnen, en moet zeggen vanaf die dag heb ik ook niet 1 glas alcohol meer aangeraakt. Ben zowat 11 kilo afgevallen en heb ook geen behoefte meer aan drank. Moet zeggen dat ik dat eigenlijk belangrijker vindt dan het lijnen zelf.



Ga over 3 weken lekker met vakantie en hoop dat het daar ook allemaal goed zal gaan. Voorlopig voel ik me helemaal super en dat wil ik ook zo houden.



Groetjes Misty



Ps. groetjes voor iedereen. Voor Jolan en Prul dikke*;
Alle reacties Link kopieren
Hee dat is nog eens goed nieuws!!!Echt goed van je misty ben blij dat je even gereageerd heb.Nog een fijne vakantie groetjes moontje
Alle reacties Link kopieren
Misty, meid, wat GOED van je!!! Zie je dat je het kan!!!! Doorzetten hoor, ik ben trots op je!



Muisz, meis, wat ontzettend rot voor je. Ik vind het wel heel knap dat je de stap hebt gezet. Sterkte ermee!



Was je vakantie leuk Sowhat?



Hier blijft het een rampenplan. Ben inmiddels bezig met de woningbouw, en een evt. urgentie. En morgen heeft A een gesprek bij Parnassia voor opname. Dit keer doet hij het volgens mij vnl. om een dak boven z'n hoofd te hebben. Wil ook het vervolg doen nu, 'dan ben ik hem kwijt en heeft hij een dak boven z'n hoofd'. Ik kan niet wachten eerlijk gezegd...



Liefs, Jolanda
Alle reacties Link kopieren
sorry dat ik even inbreek maar ik lees deze verhalen en dan ga ik weer evne terug in de tijd.ik heb 7 jaar samengewoont met een heroineverslaafde en drankverslaafde,dit is zo herkenbaar vor mij.



ik dank god op mijn blote knieen dat ik erop een dag (met veel pijn en moeite)uitgestapt ben en hoop dat jullie ook op een dag zo sterk zijn,het leven is veel te mooi om te laten verkloten door zo iemand waar je toch ook o zo veel van houd.Hem loslaten was het moeilijkste wat ik ooit in mijn hele leven gedaan heb maar ook het beste,we maakten elkaar kapot.



ik kijk er nu op terug als of het een film was al die jaren,heb mezelf er ook denk ik uit zelfbescherming in een roes doorheen geslagen.



ben nu godzijdank samen met een schat van een man maar zal nooit vergeten hoe dit mij gevormd, heeft voor de rest van mijn leven



maar ik 1 ding weet ik wel,en dat geld voor alle vrouwen die in zo,n situatiezitten,we zijn verdomd sterk!!!!!



veel liefs mormeltje:R

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven