Gezondheid alle pijlers

Aambeien, hoe lang duurt dit?

02-09-2015 16:07 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Sorry, ik zie dat er meerdere forums zijn hierover maar zie niet echt het antwoord wat ik zoek, ik heb wel vaker aambeien maar dat is meestal binnen 2 dagen weg.. Maar dit keer heb ik het al 1,5 week. Ik heb niet echt pijn of bloed en kan ook gewoon zonder moeite naar de wc. Vind et eerder super irritant! Heb zaterdag ook sperti zetpillen en creme gehaald maar heb niet het gevoel dat het werkt. In het verleden wel eens via de dokter ook medicijnen gehad maar had het toen een week.. Nu is mijn vraag hoe lang hebben jullie meestal last hiervan en wat is het ergste? Want ik kan hem wel terug duwen maar dan komt et binnen seconde weer terug! Moet ik naar de dokter?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Vivian,



Erg vervelend hoor!



Weet je zeker dat je wel eens vaker aanbeien heb gehad? Want 2 dagen vind ik erg kort.

Je kan bij de drogist smeersels kopen tegen aardbeien.. gebruik deze 1 week. Mocht het niet minder worden kun je toch het beste even langs de huisarts gaan. Het middeltje dat je dan krijgt is sterker en dan zou je er sneller vanaf moeten zijn.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb die kregen al jaren, gaat niet weg hier
Alle reacties Link kopieren
Sluit me bij Sylvia aan; ik heb er een en die zit er al zeker 4 jaar. Nergens last van, meestal vergeet ik het
Alle reacties Link kopieren
Hi maree, maar je bilgat sluit toch niet? Dan voel je hem toch automatisch zitten?
quote:Vivian88 schreef op 02 september 2015 @ 16:48:

Hi maree, maar je bilgat sluit toch niet? Dan voel je hem toch automatisch zitten?



Ik denk dat ze het huidflapje bedoelt die je bij een uitwendige aambei krijgt, een aambei voel je namelijk goed zitten.. jeukerig, branderig en/of pijnlijk.



Even naar de dokter TO. Ik heb een paar maanden geleden een inwendige gehad en deze is pas na 3 weken weg gegaan. Smeerseltjes hielpen naar mijn mening ook niet echt, omdat het zo lang duurde. Sperti gaf soms wel ietwat verlichting van de pijn maar als het het heftigste was hielp niets.



Op een zwangerschapspagina/forum hebben ze trouwens wel 1 soort voor aambeien waar de zwangere vrouwen daar bij zweren, ik weet even niet meer hoe het heet. Begon met de C geloof ik. Zoek eens naar "aambeien zwangerschap" en dan kom je er vanzelf op, de site zelf heet ook iets van "zwangerschapsforum". Succes
Alle reacties Link kopieren
quote:Pris825 schreef op 02 september 2015 @ 16:14:



Weet je zeker dat je wel eens vaker aanbeien heb gehad?





Misschien moet je je aanbeien gewoon even uitzetten.



Sorry, hij was te leuk
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
quote:merano schreef op 02 september 2015 @ 17:23:

[...]



Misschien moet je je aanbeien gewoon even uitzetten.



Sorry, hij was te leuk En een smeersel tegen aardbeien ken ik alleen als slagroom, maar dat is juist voor aardbeien
Alle reacties Link kopieren
Pommiaan bedoelt Curanol, dat helpt inderdaad goed. Maar als je er geen pijn aan hebt en geen last van, wat is er dan mis mee om gewoon te wachten tot het ding verdwijnt? (en ja, veel ervaring met aambeien, zeker nu tijdens de zwangerschap, ook zeer pijnlijke getromboseerde aambeien, die wil je niet hebben, maar zo te horen heb je die dus niet...)
Alle reacties Link kopieren
Hoe weet je dat je aambeien hebt?



Als je aambeien hebt, merk je dat aan de volgende klachten:



Het slijmvlies op de aambei kan kwetsbaar worden. Hierdoor kan er wat helderrood bloed op het wc-papier komen bij het afvegen van de billen.

Er kan wat darmslijm of dunne ontlasting door de sluitspier lekken. Dit veroorzaakt vervelende jeuk.

Wanneer de aambeien in de anus afgekneld raken, zwellen ze verder op. Ze kunnen dan kapot gaan en gaan bloeden. De sluitspier van de anus en het gebied eromheen raken hierdoor geïrriteerd. Dit geeft een branderig gevoel en jeuk.



Dit kun je zelf doen



Zorg voor goede stoelganggewoonten: Stel het niet te lang uit als je naar de wc moet. De ontlasting droogt dan steeds verder in.

Pers niet te veel tijdens het poepen.

Een warm bad zorgt ervoor dat de anus kan ontspannen. Ook een warm zitbad kan helpen om de klachten te bestrijden.

Zalfjes en zetpillen kunnen de klachten laten verdwijnen. Let wel op met zetpillen. Meestal komen ze bóven de aambeien terecht en dan werken ze niet goed.

Koffie, thee, suiker en koolzuurhoudende dranken prikkelen de anus, waardoor jeuk kan ontstaan. Gebruik deze dan ook niet te veel.

Zorg voor voldoende beweging.

Was jezelf met koud of lauw water zonder zeep en droog de huid daarna goed af na de stoelgang.

Zijn de klachten ernstig, of blijven ze terugkomen, raadpleeg dan je huisarts. Ook als je klachten hebt en niet zeker weet of het wel om aambeien gaat, is het belangrijk dat je even naar de huisarts gaat. Het onderzoek kan eventueel onder plaatselijke verdoving plaatsvinden.
Alle reacties Link kopieren
Huh? Voel je het huidflapje dan niet zitten?? want die voel ik duidelijk zitten, ik wil dat 't flapje bezoek maar weer terug gaat naar waar die vandaag kwam.. maar 1,5 week valt dus mee, ik wil zo niet behandeld worden met een operatie of iets.

Thanks voor je reactiequote:pommiaan schreef op 02 september 2015 @ 17:21:

[...]





Ik denk dat ze het huidflapje bedoelt die je bij een uitwendige aambei krijgt, een aambei voel je namelijk goed zitten.. jeukerig, branderig en/of pijnlijk.



Even naar de dokter TO. Ik heb een paar maanden geleden een inwendige gehad en deze is pas na 3 weken weg gegaan. Smeerseltjes hielpen naar mijn mening ook niet echt, omdat het zo lang duurde. Sperti gaf soms wel ietwat verlichting van de pijn maar als het het heftigste was hielp niets.



Op een zwangerschapspagina/forum hebben ze trouwens wel 1 soort voor aambeien waar de zwangere vrouwen daar bij zweren, ik weet even niet meer hoe het heet. Begon met de C geloof ik. Zoek eens naar "aambeien zwangerschap" en dan kom je er vanzelf op, de site zelf heet ook iets van "zwangerschapsforum". Succes
Alle reacties Link kopieren
ik heb dit al eerder gehad en was toen naar de dokter gegaan maar dat was maar een week.. en het gaat ook nooit meer weg.. maar dat uitstulpsel bleef maar toen een week zitten en zit nu alweer op 1,5 week, lijkt net of het steeds erger wordtquote:cochise schreef op 02 september 2015 @ 17:57:

Hoe weet je dat je aambeien hebt?



Als je aambeien hebt, merk je dat aan de volgende klachten:



Het slijmvlies op de aambei kan kwetsbaar worden. Hierdoor kan er wat helderrood bloed op het wc-papier komen bij het afvegen van de billen.

Er kan wat darmslijm of dunne ontlasting door de sluitspier lekken. Dit veroorzaakt vervelende jeuk.

Wanneer de aambeien in de anus afgekneld raken, zwellen ze verder op. Ze kunnen dan kapot gaan en gaan bloeden. De sluitspier van de anus en het gebied eromheen raken hierdoor geïrriteerd. Dit geeft een branderig gevoel en jeuk.



Dit kun je zelf doen



Zorg voor goede stoelganggewoonten: Stel het niet te lang uit als je naar de wc moet. De ontlasting droogt dan steeds verder in.

Pers niet te veel tijdens het poepen.

Een warm bad zorgt ervoor dat de anus kan ontspannen. Ook een warm zitbad kan helpen om de klachten te bestrijden.

Zalfjes en zetpillen kunnen de klachten laten verdwijnen. Let wel op met zetpillen. Meestal komen ze bóven de aambeien terecht en dan werken ze niet goed.

Koffie, thee, suiker en koolzuurhoudende dranken prikkelen de anus, waardoor jeuk kan ontstaan. Gebruik deze dan ook niet te veel.

Zorg voor voldoende beweging.

Was jezelf met koud of lauw water zonder zeep en droog de huid daarna goed af na de stoelgang.

Zijn de klachten ernstig, of blijven ze terugkomen, raadpleeg dan je huisarts. Ook als je klachten hebt en niet zeker weet of het wel om aambeien gaat, is het belangrijk dat je even naar de huisarts gaat. Het onderzoek kan eventueel onder plaatselijke verdoving plaatsvinden.
Alle reacties Link kopieren
pijn niet, maar wel last... hij is super irritant.. hoe lang heb jij het al?quote:lionlily schreef op 02 september 2015 @ 17:47:

Pommiaan bedoelt Curanol, dat helpt inderdaad goed. Maar als je er geen pijn aan hebt en geen last van, wat is er dan mis mee om gewoon te wachten tot het ding verdwijnt? (en ja, veel ervaring met aambeien, zeker nu tijdens de zwangerschap, ook zeer pijnlijke getromboseerde aambeien, die wil je niet hebben, maar zo te horen heb je die dus niet...)
Alle reacties Link kopieren
quote:Vivian88 schreef op 02 september 2015 @ 18:01:

pijn niet, maar wel last... hij is super irritant.. hoe lang heb jij het al?



[...]

Ik heb vanaf mijn 20ste regelmatig aambeien, de ene keer erger dan de andere. Laatst een verschrikkelijke, daar werd ik midden in de nacht wakker van de pijn van. Maar meestal heb ik ze zoals toevallig nu weer: een beetje pijnlijk, een beetje onhandig, een beetje lastig, maar binnen een week of 2, 3 lossen ze vanzelf op. Die flapjes houd ik inderdaad, die laat ik ooit een keer weghalen, als ik niet meer hoef te zwangeren of te werpen
Alle reacties Link kopieren
Dus het flapje gaat er bij jou nooit weg? Ik heb het inderdaad ook rond me 21e maar me flapje (klinkt zo raar) gaat zelf weer weg (trekt zich automatisch weer terug) en sluit me poepgat weer netjes dicht..

heb het gevoel dat ik me nu een btje aanstel als ik zo jouw bericht lees..

mocht je het ooit weggehaald hebben, wil ik wel graag je reactie weten hoe het is/was

quote:lionlily schreef op 02 september 2015 @ 18:03:

[...]





Ik heb vanaf mijn 20ste regelmatig aambeien, de ene keer erger dan de andere. Laatst een verschrikkelijke, daar werd ik midden in de nacht wakker van de pijn van. Maar meestal heb ik ze zoals toevallig nu weer: een beetje pijnlijk, een beetje onhandig, een beetje lastig, maar binnen een week of 2, 3 lossen ze vanzelf op. Die flapjes houd ik inderdaad, die laat ik ooit een keer weghalen, als ik niet meer hoef te zwangeren of te werpen
Alle reacties Link kopieren
Nee joh, aambeien zijn gewoon vervelend, maar gelukkig niets levensbedreigends. Dus ik zou het zelf gewoon nog even afwachten, goed schoonhouden (irritatie maakt het erger) en met Curanol gaan smeren. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Zelf ben ik nu in 4e week met aambeien. Begon met getromboseerde aambei, ja dat is waarlijk genieten..... als je van pijn houd :(

na twee weken inwendig onderzoek door huisarts. Daardoor een tweede aambei opgelopen (joepie).

De boel heeft ruim anderhalve week gebloed (dagelijks meerdere maandverbandjes ( en dat als man :/).

Sperti hielp dus niet, nrt als nog twee van die smeersels. Curanol pillen was de oplossing. Middel zorgt voor meer elasticiteit vanbloedvaten. Na twee dagen was bloedverlies bijna nihil.
Alle reacties Link kopieren
Ben blij dat ik geen aambeien heb,en ga die denk ik ook niet krijgen want als de grote boodschap zich aan gaat dienen dan laat ik het komen zoals het komt,dus zonder te persen want te hard persen is echt funest.Maar soms is het goedje van een zodanige harde emulsie dat het niet geboren wil worden,en dan gewoon de anus sprijden en zodra het kopje zich aan dient de anus open en dicht knijpen.en denk er aan dattie dan komt.
No Mercy
Nee To het flapje zelf gaat nooit weg, tenzij je deze operatief laat weghalen. Hij kan hooguit wat inkrimpen, maar meer dan dat wordt het ook niet helaas..
Alle reacties Link kopieren
Aambeien kan men vaak wel voorkomen,maar als ze er zijn (bij vriendin) dan lijkt me dat tijdens de sex (standje hondje)nou niet echt opwindend om tegen die bieflappen aan te kijken,en al helemaal niet tijdens het beffen (standje 69) want dan zit je er met je neus tegenaan,maar dan zou ik m,n bril terzijde leggen en het licht uit doen,blijft alleen het probleem om de neusgaten vrij te houden,maar ach:gewoon een paar keer een flinke teug adem nemen en hopetaa
No Mercy
Alle reacties Link kopieren
Ja ik dacht het aambei dat jullie flapje noemen, maar weet nu wat voor flapje je bedoel maar dat heb ik nietquote:pommiaan schreef op 02 september 2015 @ 18:57:

Nee To het flapje zelf gaat nooit weg, tenzij je deze operatief laat weghalen. Hij kan hooguit wat inkrimpen, maar meer dan dat wordt het ook niet helaas..
Alle reacties Link kopieren
whahaha.. sorry moet hier erg om lachen hahahaquote:madras schreef op 02 september 2015 @ 19:17:

Aambeien kan men vaak wel voorkomen,maar als ze er zijn (bij vriendin) dan lijkt me dat tijdens de sex (standje hondje)nou niet echt opwindend om tegen die bieflappen aan te kijken,en al helemaal niet tijdens het beffen (standje 69) want dan zit je er met je neus tegenaan,maar dan zou ik m,n bril terzijde leggen en het licht uit doen,blijft alleen het probleem om de neusgaten vrij te houden,maar ach:gewoon een paar keer een flinke teug adem nemen en hopetaa
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-01-2016 16:32
Reden: spam
% gewijzigd
quote:madras schreef op 02 september 2015 @ 18:51:

Ben blij dat ik geen aambeien heb,en ga die denk ik ook niet krijgen want als de grote boodschap zich aan gaat dienen dan laat ik het komen zoals het komt,dus zonder te persen want te hard persen is echt funest.Maar soms is het goedje van een zodanige harde emulsie dat het niet geboren wil worden,en dan gewoon de anus sprijden en zodra het kopje zich aan dient de anus open en dicht knijpen.en denk er aan dattie dan komt. Gaat 'ie lekker?!?!
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-11-2017 12:58
Reden: spam
97.55% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven